Recenzje
Alchemia manipulacji
A przecież tego właśnie nam w większości przypadków potrzeba. Jeśli jesteś gotowy pracować wystarczająco ciężko, bacznie obserwować i trenować techniki przedstawione w książce "Alchemia manipulacji", z pewnością osiągniesz sukces. Książka poświęcona jest w znacznej mierze wprowadzeniu do NLP - programowania neurolingwistycznego. Dobry sprzedawca musi znać podstawy psychologii i umieć obserwować ludzkie zachowania. Musi także znać techniki pozwalające przeprowadzić klienta (i samą transakcję) przez cały proces, począwszy od powitania po technikę zamknięcia.
W książce znajdziesz informacje o metodach programowania własnych zachowań, sposobach precyzyjnego formułowania przekazów, elementach negocjacji, technikach sprzedaży. Autorzy Richard Bandler i John La Valle, są od kilkunastu lat związani z technikami programowania neurolingwistycznego i wiedzę z tego zakresu przekazują na wielu szkoleniach.
Czytając ich książkę, można odnieść wrażenie, że jest to dobra lektura dla wszystkich zainteresowanych skutecznym wpływaniem na innych i to niezależnie od stanu wiedzy na ten temat. Szczególnie polecamy ją osobom związanym z handlem. Warto przeczytać i opisane techniki wprowadzić do swojego repertuaru. Gwarantują spore korzyści. Prowadzącym własny biznes zakup książki zwróci się z pewnością wielokrotnie.
Komunikacja niewerbalna
Pozytywna siła słowa NIE
Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV
Wszak nie ma innego słowa, które w naszych czasach zrobiłoby większą karierę niż "komunikacja". Przyspiesza tę karierę niespotykany rozwój środków przekazu. A głównym elementem komunikacji jest retoryka - sztuka mówienia i porozumiewania się z ludźmi.
Aby nie uczyć się na błędach, a korzystać z najlepszych wzorów, na kartach książki zaprezentowano wielu mówców - a wręcz krasomówców - i ich wystąpienia. Pokazano możliwości posługiwania się głosem na wzór instrumentu. Przypomniano także, co może przeszkadzać w kontaktach z innymi (lęk przed publicznością, jąkanie się, gadulstwo) i jak z tym walczyć. Z drugiej strony przypomniano, że retoryka nie sprowadza się tylko do mówienia, ale jest także sztuką... słuchania. Poza tym retoryka może być użyteczna w kontaktach biznesowych, między szefem a podwładnymi, czy między pracownikami, a przede wszystkim w negocjacjach handlowych.
Osobną część książki poświęcono "mowie pisanej", gdy - jak to pięknie ujął Komeński - adresaci są od nas oddaleni z powodu miejsca lub czasu. Kolejny rozdział to "mowa widziana", czyli komunikacja niewerbalna, bez słów - język gestów, ale także ubioru, mimiki, a nawet... higieny osobistej. Dla wielu może to być zaskoczenie, że na tak wielu płaszczyznach jesteśmy odbierani i interpretowani przez partnerów - tak w życiu osobistym jak i zawodowym.
Bardzo wartki, interesujący wykład uzupełniają dodatki - fragmenty przemówień, "mądre słowa" na temat mowy, zagadki, ciekawostki. A gdyby komuś tej pasjonującej lektury było mało - dołożono obszerny spis literatury dla zainteresowanych tematem. Naprawdę - jest co i o czym czytać...
Zachowaj twarz. Jak kłamać, oszukiwać i manewrować w trudnych sytuacjach
Autorzy pomagają nam m.in. przetrwać podróż służbową obok szefa. A gdy już dojedziemy, doradzają, jak umiejętnie dzielić pokój hotelowy ze współpracownikiem. Na co dzień sytuacją niezręczną może być romans biurowy - tak jego ukrywanie przed innymi, jak i zakończenie bez rujnowania sobie kariery i zarzutów o molestowanie seksualne. Ważna jest też umiejętność przysypiania w czasie pracy - najlepiej w pozycji "Myśliciela" Rodina - tak, by nikt się nie zorientował, a wręcz przeciwnie, by nasze regularne kiwanie się potraktowane zostało jako przytakiwanie mówcy.
Trudną sprawą jest również zwalnianie kogoś z pracy - i to dla obu stron. Nauczymy się reakcji na "propozycję" wyrażenia o kimś opinii. Po lekturze będziemy umieli także wykręcić się od polecenia kogoś kogo nie znamy lub kto na to nie zasługuje. Dobrze też wiedzieć, jak odprawić natrętnego akwizytora czy reagować na nieśmiertelne "co słychać". Osobny rozdział poświęcono kontaktom z osobami z innego kręgu kulturowego, w tym maskowaniu swych niedoskonałości językowych.
I dobra rada na zakończenie lektury - nie udostępniaj tej książki współpracownikom i znajomym! Niech nie myślą, że swój sposób bycia zawdzięczasz jakimś dwóm "pismakom".