×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV

Czwarte wydanie bestsellerowej nie tylko w Czechach książki. Specjalny rozdział dla menedżerów. Setki przykładów wziętych z życia i pożyteczne rady z zakresu techniki mówienia. Interesujące zestawienie "języka konfliktów" z "językiem porozumienia".
Manager Magazin 09/2006

Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi

"Trudny? To na pewno nie ja!". A może jednak? Zanim pozwolisz sobie na ocenę innych, zastanów się, czy aby ty sam nie należysz do grupy "trudnych ludzi". Jak zachowujesz się w pracy? W sytuacjach, kiedy wszystko zależy od dobrych relacji w zespole? Czy radzisz sobie z własnymi emocjami, czy jesteś w stanie pokonać stres i nie wybuchnąć przy okazji? Jeśli tak -- stawiam diagnozę -- nie jesteś trudny. Ale co z ludźmi, którzy cię otaczają i z którymi musisz codziennie pracować? Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z osobą, którą można określić jako trudną. To chyba nieuniknione, prędzej czy później będziemy mieli kontakt z taki typami osobowości, z którymi ciężko będzie nawiązać jakikolwiek kontakt.

Roy Lilley w książce "Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi?" zawarł mnóstwo użytecznych wskazówek, dzięki którym łatwiej ci będzie zrozumieć motywy postępowania innych oraz spojrzeć z nowej perspektywy na ich zachowania.

Ale jak poznać, że to akurat on czy ona skutecznie zatruwają życie innym? Lilley rozróżnił siedem typów osobowości, które zaliczane są do trudnych. Wśród nich wymienił i scharakteryzował typ agresywny, zrzędliwy, zamknięty w sobie, superzgodny, typ negatywisty, mądrali oraz osoby wiecznie niezdecydowanej. Dzięki wskazówkom zawartym w lekturze tej książki nauczysz się obserwować ludzi, z którymi pracujesz. Łatwiej ci będzie dotrzeć do źródeł nieporozumień, gdy będziesz mógł przewidzieć czyjeś reakcje w sytuacjach napiętych, co w rezultacie pomoże uniknąć ci niepotrzebnych konfliktów.

Nie wiesz, jak poradzić sobie z szefem, który doprowadza cię do szału, albo z kolegami z pracy, których najchętniej byś udusił? A może twoi pracownicy są leniwi i uciekają od wyznaczonych im zadań? Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź właśnie tutaj. Autor książki przeprowadza dokładną analizę typów ludzi, z którymi przyjdzie ci pracować. By zacząć budować poprawną relację z nimi, musisz na początku ustalić, czy twój szef jest typem agresywnym czy raczej superzgodnym, czy twoi koledzy są marudami czy może opętała ich chęć rywalizacji. Wtedy będziesz wiedział, jakie zastosować środki w rozmowie z nimi, jak ich traktować, by nawiązać z nimi właściwy kontakt. To trudne, ale nawet z ludźmi kłótliwymi można obejść się delikatnie, bez utarczek słownych.

W pracy, bez względu na nasze stanowisko, spotykamy się z ludźmi należącymi do trudnych, tego nie da się uniknąć, podobnie jak i trudnych sytuacji. Krytykanci, plotkarze, wieczne marudy, krzykacze... Pamiętaj! Są na nich sposoby. W podsumowaniu Lilley wymienia 10 kroków, które prowadzą do zażegnania konfliktu w sytuacjach, kiedy naprawdę ciężko uniknąć napięcia czy kłótni. Pracuj nad sobą, nad swoimi emocjami a na pewno uda ci się zapanować nad stresem i co najważniejsze - wpłyniesz pozytywnie na tych, którzy popadli w konflikt z samymi sobą i chcą wciągnąć w to jeszcze ciebie.

Dzięki tej książce dotrzesz do ludzi trudnych, łatwiej ci będzie ich zrozumieć, wywrzeć na nich wpływ i w konsekwencji zmotywować do polepszenia waszych wzajemnych relacji. A chyba warto, prawda? Miła atmosfera w pracy powoduje, że chce nam się do niej wstawać…

Bliżej Przedszkola Aneta Korzec; 08/2006

Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV

Książka "Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV" odkrywa ogromną siłę słów, wskazuje jak skutecznie porozumieć się z drugim człowiekiem. Jaroslav Kohut podkreśla znaczenie słów w codziennym życiu. Wprowadza w tajniki skutecznych negocjacji, radzi, jak napisać dobre przemówienie i jak opanować tremę przed publicznym wystąpieniem. Przedstawia też najczęstsze błędy oratorskie.

Książka dostarcza wiedzy jak:

  • konstruktywnie formułować krytykę
  • umiejętnie przedstawić firmę, produkt i... siebie
  • uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas wystąpień publicznych
  • skutecznie posługiwać się słowem pisanym, mówionym i słyszanym
To co może szczególnie podobać się w książce to podpowiedzi ćwiczeń, w jaki sposób pracować nad materiałem, aby usprawnić umiejętności retoryki. Chociażby ze względu na praktyczne ćwiczenia książka warta polecania osobom zajmującym się słowem.
PracaOdZaraz.pl Mariusz Rasz, 28.07.2006

NLP. Nowa technika osiągania sukcesów

Nowa technika osiągania sukcesów, NLP (Neuro-Linguistic Programming), to programowanie neurolingwistyczne, dzięki któremu możemy zmienić swoje życie i nauczyć się wykorzystywać potencjały swojej osobowości. Dzięki informacjom zawartym w tej książce poznamy sztukę osiągania celów, ale także nauczymy się je sobie wyznaczać poprzez odkrywanie nowych motywacji. Dowiemy się, jak lepiej nawiązywać kontakty z ludźmi, w jaki sposób radzić sobie z lękami i obawami a także jak wpłynąć na podniesienie własnej samooceny. Poprzez osiągnięcie wewnętrznej zgodności poznamy skuteczne środki perswazji. Autorzy zwracają uwagę, że najpierw trzeba zrozumieć siebie, by zrozumieć innych i komunikować się z nimi.

Technika programowania neurolingwistycznego odnosi się do pojęcia zmysłów, dzięki którym odczuwamy, do zdolności używania języka i do naszych gestów oraz przyzwyczajeń, tzw. języka bezgłośnego, który ujawnia nasze style myślenia i przekonania. To wszystko jest z kolei rodzajem oprogramowania, które można zmieniać jak nawyki, poprzez aktualizacje i pewien rodzaj modelowania.

"NLP. Nowa technika osiągania sukcesów" jest bardzo praktycznym studium kształtowania naszej osobowości i jej doskonalenia. Pomoże nam stworzyć solidną postawę mentalną, nauczy zapanować nad swoimi myślami tak, by dotychczasowy w nich chaos znikł i pojawiło się w jego miejsce uporządkowane, przemyślane działanie. NLP pozwala wybrać, co chce się osiągnąć. Jak wyzwalać pozytywne emocje, zmieniać wieloletnie nawyki, łagodzić traumy. W książce tej znajdziemy kilka najpopularniejszych metod stosowanych przez trenerów NLP, dzięki którym odkryjemy, jak działa nasz mózg i jak możemy nim zarządzać.

Autorzy publikacji zamieścili szereg bardzo przydatnych ćwiczeń, które pomogą nam w określeniu własnej osobowości i przez to uświadomieniu, co warto zmienić, co pozostawić takie, jakim jest, a co tylko nieco udoskonalić.

NLP nie jest prostym sposobem osiągania sukcesu, to długa droga związana przede wszystkim z pracą nad samym sobą, nad swoimi wadami i zaletami. Pozwala jednak w rezultacie żyć świadomie i uczestniczyć w tworzeniu swojej upragnionej przestrzeni.

Warto sięgnąć po tę lekturę, by lepiej poznać siebie i nauczyć się panować nad swoimi myślami i odczuciami. Po co cierpieć, lepiej popracować nad sobą… Sukces gwarantowany.

Bliżej Przedszkola Aneta Korzec; 08/2006

Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi

Zachętą do przeczytania książki Michaela Watkinsa "Pierwsze 90 dni..." było dla mnie stwierdzenie autora, że [...]"dobrzy pracownicy po pięciu latach nudzą się i szukają nowych wyzwań!" Nie podzielam tego poglądu, ale chciałem wiedzieć co autor ma do zaproponowania osobom, które w strukturze firmy znajdują się w miejscu, gdzie muszą dokonać wyboru ODEJŚĆ czy POZOSTAĆ. Watkins napisał już z Danem Ciampa "Right from the Start: Taking Charge in a New Leadership Role" (1999) oraz samodzielnie "Taking Charge in Yeur New Leadership" (2001) więc problematyka zarządzania firmą w czasie pierwszego półrocza nie jest mu obca i nie dziwi mnie, że w obecnej książce skoncentrował się na pierwszych trzech miesiącach (90 dniach!).

Idea książki zawarta jest w słowach wprowadzenia: [...]"prezydent stanów zjednoczonych ma 100 dni, aby się wykazać; ty masz 90". Być lepszym od Prezydenta to nowa wersja "amerykańskiego snu" i wizji, że "wszystko od nas zależy i wszystko jest możliwe". Watkins zna "Prawo Parkinsona": [...]"najbardziej zajęty człowiek to ten, który ma mnóstwo czasu." I dlatego informuje czytelnika, że tego czasu nie ma. (...)

Najlepszym recenzentem tej publikacji jest sam autor, który napisał wprost: [...]"wiedza na temat tego co należy zrobić, nie jest tym samym, co robienie tego." Cztając "Pierwsze 90 dni..." zbliżamy się do WIEDZY autora - reszta zależy od nas i wypracowanej dotychczas umiejętności realizacji - tej w książce "nie podaje się na tacy". Otrzymujemy "opis wędki" i opowiadanie o "zasadach łowienia" w "wolnorynkowym oceanie". Nie zawsze nam to pomoże, ale skakanie do "pustego basenu" (bez wiedzy) też nie jest dobrym pomysłem.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 06/06