Szef w relacji z zespołem. Jak p...

Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu

Autorzy: ,

Ocena:
   5.9/6  Opinie  (7)
Stron: 280
Czas nagrania: 6 godz. 52 min. Czyta: Marcin Fugiel
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
59,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena:
49,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
59,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
47,20 zł
59,00 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
49,90 zł

Dynamicznie do celu

Ludzie w grupie działają często zupełnie inaczej niż w pojedynkę. To, że ktoś jest ekstrawertyczny, uśmiechnięty i skory do pomocy w relacji jeden na jeden, nie oznacza jeszcze, że zachowa się tak samo jako członek teamu stojącego wobec wspólnego wyzwania. Każda grupa osób przebywających ze sobą dłużej niż dwa do trzech dni jest poddawana automatycznie procesom rozwojowym, które zbiór indywidualności zmieniają w zespół. Jest to zjawisko naturalne, a rządzące nim mechanizmy powinien poznać każdy szef. Powinien je poznać, zrozumieć i nauczyć się tak je modyfikować, by umieć przekształcić swoich ludzi w dynamiczną drużynę, pracującą razem tak sprawnie jak piłkarze na boisku.

Celem tej książki jest przekazanie Ci wiedzy na temat mechanizmów procesu grupowego, czyli faz rozwoju, przez które przechodzi każdy zespół — i w sporcie, i w biznesie. Autorzy mają dwudziestoletnie doświadczenie w działaniu z różnymi teamami. Przez ten czas wypracowali własne sposoby świadomego ich prowadzenia. Co robić, gdy Twoim ludziom brakuje energii? Jak bronić się przed zbiorowym atakiem ze strony podwładnych? Jak motywować zespół, żeby jego członkowie potrafili się wzajemnie inspirować? I jak rozpoznać moment, w którym dla dobra wszystkich należy rozwiązać zespół i z każdym pracować indywidualnie?


Agnieszka Zych — od ponad 10 lat pracuje z klientami w klubach fitness. Pomaga im w przygotowaniu fizycznym, edukuje na temat diety i prawidłowego odżywiania. Jest aktywnym trenerem, uczestniczy w zawodach Adventure Race, a także maratonach MTB. Startowała w Mistrzostwach Świata w Nowej Zelandii i Szkocji oraz w Meksyku, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Brazylii, Francji. Uprawianie sportu ekstremalnego pozwoliło jej doświadczyć, jak ważna jest wiedza i praktyka treningu oraz odżywiania. Dziś pomaga tym, którzy chcą zadbać o zdrowie, dobrą formę i samopoczucie oraz osiągać lepsze wyniki. Więcej o autorce na http://agnieszkazych.pl/.

Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami: Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książek Gen sprzedawcy, Lider sprzedaży i Szef w roli coacha. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach sprzedażowych dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl.

 

Podziękowania (9)

Przedmowa Roberta Zycha (11)

Przedmowa Agnieszki Zych (15)

Wstęp. Dlaczego taki tytuł książki (21)

Rozdział 1. Etapy rozwoju zespołu (25)

  • Jak rozumieć i świadomie prowadzić zespół, wykorzystując proces grupowy? (25)
  • Jak się rozwija zespół w procesie grupowym? (28)
  • Proces grupowy w ekstremalnym sporcie adventure race (34)

Rozdział 2. Zależność (43)

  • Wstęp do fazy zależności. Kiedy zespół jest bierny wobec lidera (43)
  • Charakterystyka fazy zależności (47)
  • Czego unikać w fazie zależności? (51)
  • Jakie działania warto, abyś podjął jako szef w fazie zależności? (52)
  • Jak angażować bierną grupę podwładnych? (54)
  • Jak motywować zespół w fazie zależności? (59)
  • Podsumowanie fazy zależności w zespołach biznesowych. Jak poprowadzić zespół od milczenia i bierności do większego zaangażowania? (61)
  • Jak prowadzić zespół sportowy w fazie zależności? (65)
  • Podsumowanie fazy zależności (78)

Rozdział 3. Różnicowanie (79)

  • Wstęp do fazy różnicowania. Jak sobie radzić z nadmierną rywalizacją w zespole (79)
  • Charakterystyka fazy różnicowania (83)
  • Czego unikać w fazie różnicowania? (87)
  • Jak motywować zespół w fazie różnicowania? (88)
  • Jak możesz okiełznać przeszkadzającą grupę? (90)
  • Jak możesz pozyskać uwagę zespołu w fazie różnicowania? (93)
  • Utrzymanie koncentracji grupy w fazie różnicowania (94)
  • Podsumowanie fazy różnicowania. Radzenie sobie z destrukcyjnymi zachowaniami zespołu w silnym różnicowaniu (97)
  • Jak prowadzić zespół sportowy w fazie różnicowania? (97)
  • Podsumowanie fazy różnicowania (110)

Rozdział 4. Kryzys odpowiedzialności (111)

  • Wstęp do fazy kryzysu odpowiedzialności. Jak sobie radzić z utratą motywacji w zespole (111)
  • Charakterystyka fazy kryzysu odpowiedzialności (111)
  • Czego unikać w fazie kryzysu odpowiedzialności? (116)
  • Jak prowadzić zespół w fazie kryzysu odpowiedzialności? (119)
  • Podsumowanie rozdziału. Najbardziej efektywne sposoby zachowania wobec narzekającego zespołu (122)
  • Jak prowadzić zespół sportowy w fazie kryzysu odpowiedzialności? (125)
  • Podsumowanie fazy kryzysu odpowiedzialności (140)

Rozdział 5. Atak na lidera (141)

  • Wstęp do fazy ataku na lidera. Jak przetrwać i zarządzać, kiedy zespół konfrontuje się z szefem (141)
  • Charakterystyka fazy ataku na lidera (142)
  • Czego unikać w fazie ataku na lidera? (148)
  • Jak prowadzić zespół w fazie ataku na lidera? (149)
  • Jak poradzić sobie w fazie ataku na lidera? (151)
  • Podsumowanie fazy ataku na lidera (152)
  • Jak prowadzić zespół sportowy w fazie ataku na lidera? (152)
  • Podsumowanie fazy ataku na lidera (167)

Rozdział 6. Nadzwyczajna moc grupy (169)

  • Wstęp do fazy nadzwyczajnej mocy grupy. Kiedy zespół osiąga najbardziej ambitne cele (169)
  • Charakterystyka fazy nadzwyczajnej mocy grupy (181)
  • Czego unikać w fazie nadzwyczajnej mocy grupy? (183)
  • Jak prowadzić zespół w fazie nadzwyczajnej mocy grupy (184)
  • Faza nadzwyczajnej mocy grupy. Jak utrzymać motywację w sporcie? (185)
  • Podsumowanie fazy nadzwyczajnej mocy grupy (200)

Rozdział 7. Realne możliwości grupy (201)

  • Wstęp do fazy realnych możliwości grupy. Kiedy zespół potrafi mądrze, a nie tylko ciężko pracować (201)
  • Charakterystyka fazy realnych możliwości grupy (201)
  • Czego unikać w fazie realnych możliwości grupy? (207)
  • Jak prowadzić zespół w fazie realnych możliwości? (209)
  • Faza realnych możliwości grupy w zespołach adventure race (211)
  • Podsumowanie fazy realnych możliwości grupy (223)

Zakończenie (225)

  • 1. Zależność (225)
  • 2. Różnicowanie (226)
  • 3. Kryzys odpowiedzialności (227)
  • 4. Atak na lidera (228)
  • 5. Nadzwyczajna moc grupy (229)
  • 6. Realne możliwości grupy (230)

Dodatek A. Szef w relacji z zespołem. Dynamiczny zespół (231)

  • Fazy rozwoju zespołu (231)
  • Faza zależności (233)
  • Faza różnicowania (235)
  • Faza kryzysu odpowiedzialności (238)
  • Faza ataku na lidera (242)
  • Faza nadzwyczajnej mocy grupy (244)
  • Faza realnych możliwości grupy (245)

Dodatek B . Słownik lidera zespołu (247)

Bibliografia (257)

Najczęściej kupowane razem:
Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu plus Skazany na sukces. Znajdź pracę marzeń plus Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością
Cena zestawu: 147,90 zł
Oszczędzasz: 22,19 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu plus Skazany na sukces. Znajdź pracę marzeń plus Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością
Cena zestawu: 147,90 zł
Oszczędzasz: 22,19 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
Najczęściej kupowane razem audiobooki:
Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu plus Psychologia Sprzedaży - droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy plus Insight. Droga do mentalnej dojrzałości
Cena zestawu: 131,79 zł
Oszczędzasz: 19,78 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 39,92 zł
Excel dla menedżera - Casebook
Tomasz M. Komorowski, Anna Borawska, Jacek Cypryjański
Cena: 37,80 zł
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(6)
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 7

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Jak wszystkie książki Roberta Zycha - super opowieść o zarządzaniu, napisana przystępnym, bardzo interesującym językiem. :-) Godna polecenia, daję słowo!
      Ocena : 6 

    Perfekcyjna książka, która każdemu managerowi może rozjaśnić w głowie. Uwielbiam styl Roberta Zycha, jego kreatywność i zdolność do opowiadania o sprawach skomplikowanych i trudnych, bardzo obrazowym i prostym językiem. Tym razem tez się nie zawiodłem i mogę z czystym sumieniem polecić każdemu!
      Ocena : 6 

    Książka w wyjątkowy sposób rozwiązuje problemy stojące przed szefami oraz liderami zespołów sportowych. Super lektura dla wszystkich, którzy szukają inspiracji i gotowych rozwiązań, w jaki sposób motywować do działania, dbać o zespół, a także działać efektywnie we wspólnym kierunku.
      Ocena : 6 

    Książkę przeczytałam w dwa dni. Fajnie napisana, jak opowiadanie, w którym jest wielu bohaterów. Robert Zych stanął na wysokości zadania (jak zresztą zawsze) i przygotował naprawdę dobrą książkę, która z jednej strony może być przewodnikiem, z drugiej podręcznikiem akademickim, a wszystko to bez moralizowania, bez zadęcia i wyższości.
      Ocena : 6 

    Jedna z najlepszych książek ostatniego roku, które traktują o zarządzaniu zespołem i prowadzeniem pracowników. Doskonała lektura dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać "pod okiem" fachowców. Podoba mi się połączenie tematów sportowych oraz biznesowych, dzięki czemu widzimy, że schematy postępowania zespołów są zawsze takie same.
      Ocena : 6 

    Agnieszka i Robert Zych zrobili naprawdę dobrą robotę pisząc tę książkę. Nie tylko super się czyta, ale jednocześnie przykłady przemawiają do wyobraźni i pozwalają w przyjemny sposób odnieść to, co się czyta do rzeczywistości we własnej pracy, zespole czy w grupie.
      Ocena : 5 

    Każdego dnia spotykamy się z obsługą klienta. Jesteśmy z niej zadowoleni, czasem jednak pozostawia wiele do życzenia. Co by się stało, gdyby zebrać dobre praktyki i propozycje ich implementacji w firmie, w jednym miejscu? Odpowiedzią na to jest książka „Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi” autorstwa Roberta Zycha. Dzisiaj podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami po jej lekturze. „Klient w centrum uwagi”, jak wszystkie książki autorów związanych z Kontrakt OSH jest wydana rewelacyjnie, mam wszystkie. Twarda oprawa, obwoluta, całość zszyta, wszyta zakładka, miły w dotyku papier. Ponad 200 stron merytorycznej treści, wraz z materiałami dodatkowymi, ale o tym za chwilę. Całość ujęta jest w 8 rozdziałach. Każdy z nich rozpoczyna ilustracja wprowadzająca do temat, a kończy rzeczowe podsumowanie. Rozdział 1. Bądź jak Tony Hsieh! Pierwszy z nich odnosi się do znanej w świecie książki Toniego Hsieha „Dawaj innym szczęście. Ścieżka pasji, zysku i celu”, w której prezes zarządu firmy Zappos, internetowej firmy detalicznej zarabiającej ponad miliard dolarów każdego roku, prezentuje zasady sukcesu oparte na obsłudze klienta. Robert Zych przypomina te zasady jednocześnie prezentuje konkretne przykłady ich zastosowania w praktyce, często odnosząc się do swoich doświadczeń, jako klienta, obserwatora lub trenera. Obok przykładów pozytywnych pojawiają się również negatywne będące przestrogą, a w sytuacji, gdy są prezentowane obok właściwych wzorów mocno przemawiają do wyobraźni czytelnika. Chwila zastanowienia i sam odnajdowałem w swojej pamięci podobne sytuacje, częściej te pozostawiające wiele do życzenia. Prezentowane zasady to fundament, na którym powinna być budowana każda firma. Warto zapamiętać „uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu” (z okładki Tony Hsieh „Dawaj innym szczęście”). Prawdziwość tego stwierdzenia potwierdzają badania, również cytowane w książce. Rozdział 2. Koło zakupowe klienta Drugi rozdział opisuje model koła zakupowego (autorstwa Jeffa Wolfina), które prezentuje proces podejmowania decyzji zakupowych oraz, jak należy obsługiwać klienta, na poszczególnych etapach. Autor przypomina, że 95% decyzji podejmujemy pod wpływem emocji, aby później je potwierdzić racjonalnymi argumentami. Pod koniec rozdziału czytelnik pozna trzy modele zachowań ułatwiające zrozumieć klienta. Rozdział 3. Trening opiekunów Rozdział trzeci prezentuje trzyetapowy model szkolenia opiekunów klienta. Na początku pojawia się opis ciekawego zdarzenia opisującego poziom obsługi w ośrodku szkoleniowym. Mocno w pamięci utkwił mi też wniosek, że „strach może każdemu odebrać zdolność logicznego myślenia i twórczego działania” (Robert Zych „Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi” str. 87). Dlatego szkolenie pracownika ma przebiegać w warunkach przyjaznych, gdyż to jest czas nauki. Warto nadmienić, że autor pokazuje obsługę klienta jako ważny element konkurencji poza cenowej. Negatywny przykład obsługi zaprezentowała firma z branży medycznej, wtedy przypomniały mi się własne doświadczenia z tą branżą. Rozdział domyka opis modelu szkolenia opiekunów klienta wraz ze standardami pracy, listą zachowań pożądanych oraz algorytmem, który prezentuje jak dobrze jest dawać informację zwrotną. Rozdział 4. Postawy opiekunów Rozdział czwarty skupia się na rozwinięciu problemu motywowania opiekunów klienta do doskonalszej obsługi klientów. Autor prezentuje dwa modele zachowań szefa. Po pierwsze, jak należy pracować z opiekunami klienta, którzy podważają sens edukacji. Po drugie, trening rozwojowy dla osób utrzymujących wysokie standardy, które mogą być wzorcem dla innych pracowników. Rozdział zamyka arkusz doskonałej obsługi, który może zostać wykorzystany, w każdej firmie. Rozdział 5. Potrzeba i prawdopodobieństwo zaangażowania Rozdział piąty opisuje strategie szefa wspierającego budowanie zaangażowania u opiekunów klienta. Mimo, że ten rozdział nie należy do długich to moim zdaniem odgrywa istotną rolę. Bo bezpośrednio odnosi się do pracy samych szefów, jak również pracowników, w kontekście planów długookresowych. Ponieważ odnosi się do skutecznej komunikacji oraz postawy. Mocny akcent znajduje się na stronie 135 i 136, gdzie 3 minutowe nagranie z ukrytej kamery otwiera oczy managera. Ciekawe, jak wielu mangerów odnajdzie siebie, w tym rozdziale? Rozdział 6. Decyzja z góry Rozdział szósty prezentuje techniki dyrektywnego wdrażania standardów obsługi klienta. Autor prezentuje bardzo konkretny scenariusz, który jest na tyle uniwersalny, że można go zastosować w większości firm. Znajduje się tu również odniesienie do książki „Psychologia szefa. Szef to zawód” wspólników autora, czyli Jerzego Guta i Wojciecha Hammana, którą również serdecznie polecam. Moim zdaniem obie książki bardzo dobrze się uzupełniają. Parafrazując ostatnie zdanie rozdziału lepiej doceniać pracownika, niż karać. Rozdział 7. Kamizelki ratunkowe Rozdział siódmy skupiony jest na problematyce manipulacji i presji ze strony klientów. Czytelnik pozna 6 praktycznych porad, do których należy: asertywna odmowa, stawianie granic, poszukiwanie krytyki, zamglenie, uprzedzenie krytyki, zamiana oceny na opinię. Z jednej strony, to proste techniki, jednak w sytuacji stresującej, nie muszą się takie okazać. Dlatego warto skorzystać ze wcześniejszych rozdziałów i wprowadzić do programu szkoleniowego pracowników, aby wypracować umiejętność ich automatycznego wykorzystania. Rozdział 8. Typologia trudnego klienta Rozdział ósmy opisuje typologię „trudnego klienta” oraz prezentuje modelowe zachowanie, w starciu z nim. Podsumowanie zawiera dodatkowo test własnych subiektywnych doświadczeń jako klient. Apendyks Następnie w książce znajduje się dodatek prezentujący plan budowania pozytywnych doświadczeń klienta. Potem posłowie opisujące wynik badania ukazującego, jak budować przewagę konkurencyjną poprzez zarządzanie doświadczeniem klientów. Dodatkowo znajduje się słowniczek terminów używanych w obsłudze klienta, lista polecanych książek (co ważne, wszystkie są wydane w języku polskim). Treść merytoryczną zamyka zestaw grafik będących podsumowaniem poruszanej tematyki, spełniających funkcję szybkiego przypominacza oraz trzy zestawy pytań do samodzielnego sprawdzenia własnych umiejętności w obsłudze klienta. Podsumowanie Podsumowując, kolejna wartościowa książka Roberta Zycha, tym razem skupiona na profesjonalnej obsłudze klienta. Jako trener mogę z pełną świadomością powiedzieć, że ta pozycja, to dobre szkolenie w formie książki, którą należy przeczytać, jej treść przemyśleć i wprowadzić do praktyki zawodowej, w każdej firmie, która stawia na profesjonalną obsługę klienta. Książka jest napisana prostym językiem, obrazuje skuteczne i zarazem proste do implementacji zachowania. Dlatego też, powinna znaleźć się bibliotece każdego szefa odpowiedzialnego za obsługę klienta, pracownika obsługi klienta, który chce podnieść swoje kompetencje, osób które czytały inne książki tego autora oraz każdego trenera specjalizującego się w sprzedaży i obsłudze klienta. Kończąc to podsumowanie dziękuje autorowi za przekazanie egzemplarza do recenzji.