×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Komunikacja niewerbalna

Komunikacja należy do najważniejszych zadań i wyzwań cywilizacyjnych, jakie stoją przed człowiekiem. Całe otoczenie, wymaga od nas komunikowania się, przekazywania treści, ostrzegania, zapraszania... Umiejąc dobrze odczytać kierowany pod naszym adresem przekaz, uzyskujemy informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie a także zdobywamy bodźce, które determinują nasze zachowanie. W łańcuchu komunikacyjnym życia codziennego, podstawową funkcję pełni komunikacja niewerbalna.

Według Oldricha Tegze, każdy żywy organizm ma wrodzoną zdolność odbierania działających bodźców i oceny ich znaczenia. Człowiek, w przeciwieństwie do innych istot żywych, może obserwować sam siebie. Każdy z nas obserwując i oceniając, tworzy swój własny system wartości i priorytetów.

Aby zrozumieć komunikację niewerbalną, musimy pilnie obserwować sygnały ciała. Nie ma jednego wybranego kryterium obserwacji. Są sygnały łatwiejsze i trudniejsze do zauważenia i analizowania. To właśnie owym sygnałom sporo miejsca w swojej książce poświęca autor. "Komunikacja niewerbalna" to również analiza konkretnych czynności, które wykonujemy i sposobu ich interpretacji. Kolejno analizowane są ręce, miednica, kark, szyja, głowa. Sporo miejsca Oldrich Tegze poświęca przygotowaniu ciała do prawidłowego komunikowania się. Czytelnik znajdzie tam informacje o sposobach napinania mięśni, technikach rozgrzewania organizmu a także rady z zakresu prawidłowego utrzymywania dystansu w relacjach interpersonalnych.

Książkę polecam wszystkim, którzy w sposób świadomy i celowy chcą kierować wysyłanymi przez siebie bodźcami komunikacyjnymi i tą drogą mają zamiar wpływać na zachowania swoich partnerów i otoczenie.

kobietabezpieczna.pl Amicana; 09/2006

Mowa ciała. Praktyczne wprowadzenie

Z jednej strony rzadko przywiązujemy wagę do własnych zachowań, mowy swego ciała. Z drugiej - nie zdajemy sobie sprawy, jak łatwo ulegamy oddziaływaniu innych, choć stosują często proste, czytelne sztuczki.

Jak kontrolować własne i odczytywać innych zachowania, jak posiąść tę niezbędną w prowadzeniu jakiegokolwiek biznesu wiedzę? Najlepiej zacząć od książki Gordona R. Wainwrighta "Mowa ciała. Praktyczne wprowadzenie". Już na przyciągającej wzrok okładce autor namawia: przekonaj się, ile masz twarzy i naucz się z nich korzystać, odczytuj gesty innych ludzi, rób doskonałe pierwsze wrażenie, wywołuj u innych pożądane reakcje. I kto by nie chciał z takich możliwości skorzystać...?

Kartka po kartce, ilustracja po ilustracji, dowiadujemy się, jak to robić. Jak poprzez ćwiczenia i eksperymenty zacząć umiejętnie korzystać z mowy ciała i odczytywać informacje, które w tej formie przekazują nam inni. W kolejnych rozdziałach omówiono znaczenie kontaktu wzrokowego i kierunku patrzenia, a także wyrazu twarzy i uśmiechu. Osobne części książki poświęcono ruchom głowy i potakiwaniu oraz gestom i ruchom ciała. Odrębne zagadnienie to rola postawy, póz w mowie ciała oraz celowego dotyku. Dowiadujemy się też, jak ważny jest wygląd zewnętrzny, budowa ciała, a także niewerbalne aspekty mowy, jak pauzy, zmiana tonu czy brzmienia głosu. Przede wszystkim przedstawiciele zawodów, wymagających stałego kontaktu z ludźmi (nauczyciele, lekarze, prawnicy) znajdą wiele przydatnych porad, bezpośrednio do nich kierowanych.

Na zakończenie - treściwa powtórka i przypomnienie korzyści, płynących ze znajomości mowy ciała, ale i ograniczeń z nią związanych. Reszta - do sprawdzenia w praktyce, w rzeczywistości, która po zastosowaniu wskazówek zawartych w książce, może być już nie tą, co kiedyś.

Dziennik Łódzki n; 04-09-2006

W mieście dżungla, a w domu zoo. Jak jednocześnie prowadzić dom i firmę, i nie dać się wyprowadzić z równowagi

Autorka, Cheryl Demas, opowiada historię szczęśliwej kobiety, która podjęła dobrą decyzję i zrealizowała marzenia: spełnia się jako matka, a jej kariera zawodowa kwitnie. Ale to wcale nie jest odosobniony przypadek. Coraz więcej kobiet umiejętnie łączy życie osobiste z zawodowym - nie zawsze pracując na etacie. A nie wszystkie rodziny stać, by kobieta nie pracowała zawodowo.

Nie każda wykształcona kobieta pragnie również zostać "tylko mamą". Jaką działalnością można się zająć, gdy jest się z zawodu księgową, prawnikiem, inżynierem, bibliotekarką, marketingowcem, pielęgniarką, ekspedientką czy nauczycielką? Jak zorganizować życie domowe, by wszyscy byli zadowoleni? Jak promować firmę, jak i kiedy dbać o siebie, męża i dzieci oraz jak sprawić, aby rodzina zaczęła traktować "domowe biuro" jako pracę, a nie jako hobby - na te wszystkie pytania odpowiada autorka poradnika "W mieście dżungla, a w domu zoo. Jak jednocześnie prowadzić dom i firmę i nie dać się wyprowadzić z równowagi".

Cheryl Demas ukończyła matematykę i informatykę, a po studiach rozpoczęła pracę w dziale projektów lotniczych dużej firmy komputerowej. Po urodzeniu drugiego dziecka założyła i prowadzi wielokrotnie nagradzaną stronę wahm.com, stworzoną z myślą o kobietach potrzebujących wsparcia.

We dwoje 2006-09-08

Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV

Czwarte wydanie bestsellerowej nie tylko w Czechach książki. Specjalny rozdział dla menedżerów. Setki przykładów wziętych z życia i pożyteczne rady z zakresu techniki mówienia. Interesujące zestawienie "języka konfliktów" z "językiem porozumienia".
Manager Magazin 09/2006

Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi

"Trudny? To na pewno nie ja!". A może jednak? Zanim pozwolisz sobie na ocenę innych, zastanów się, czy aby ty sam nie należysz do grupy "trudnych ludzi". Jak zachowujesz się w pracy? W sytuacjach, kiedy wszystko zależy od dobrych relacji w zespole? Czy radzisz sobie z własnymi emocjami, czy jesteś w stanie pokonać stres i nie wybuchnąć przy okazji? Jeśli tak -- stawiam diagnozę -- nie jesteś trudny. Ale co z ludźmi, którzy cię otaczają i z którymi musisz codziennie pracować? Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z osobą, którą można określić jako trudną. To chyba nieuniknione, prędzej czy później będziemy mieli kontakt z taki typami osobowości, z którymi ciężko będzie nawiązać jakikolwiek kontakt.

Roy Lilley w książce "Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi?" zawarł mnóstwo użytecznych wskazówek, dzięki którym łatwiej ci będzie zrozumieć motywy postępowania innych oraz spojrzeć z nowej perspektywy na ich zachowania.

Ale jak poznać, że to akurat on czy ona skutecznie zatruwają życie innym? Lilley rozróżnił siedem typów osobowości, które zaliczane są do trudnych. Wśród nich wymienił i scharakteryzował typ agresywny, zrzędliwy, zamknięty w sobie, superzgodny, typ negatywisty, mądrali oraz osoby wiecznie niezdecydowanej. Dzięki wskazówkom zawartym w lekturze tej książki nauczysz się obserwować ludzi, z którymi pracujesz. Łatwiej ci będzie dotrzeć do źródeł nieporozumień, gdy będziesz mógł przewidzieć czyjeś reakcje w sytuacjach napiętych, co w rezultacie pomoże uniknąć ci niepotrzebnych konfliktów.

Nie wiesz, jak poradzić sobie z szefem, który doprowadza cię do szału, albo z kolegami z pracy, których najchętniej byś udusił? A może twoi pracownicy są leniwi i uciekają od wyznaczonych im zadań? Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź właśnie tutaj. Autor książki przeprowadza dokładną analizę typów ludzi, z którymi przyjdzie ci pracować. By zacząć budować poprawną relację z nimi, musisz na początku ustalić, czy twój szef jest typem agresywnym czy raczej superzgodnym, czy twoi koledzy są marudami czy może opętała ich chęć rywalizacji. Wtedy będziesz wiedział, jakie zastosować środki w rozmowie z nimi, jak ich traktować, by nawiązać z nimi właściwy kontakt. To trudne, ale nawet z ludźmi kłótliwymi można obejść się delikatnie, bez utarczek słownych.

W pracy, bez względu na nasze stanowisko, spotykamy się z ludźmi należącymi do trudnych, tego nie da się uniknąć, podobnie jak i trudnych sytuacji. Krytykanci, plotkarze, wieczne marudy, krzykacze... Pamiętaj! Są na nich sposoby. W podsumowaniu Lilley wymienia 10 kroków, które prowadzą do zażegnania konfliktu w sytuacjach, kiedy naprawdę ciężko uniknąć napięcia czy kłótni. Pracuj nad sobą, nad swoimi emocjami a na pewno uda ci się zapanować nad stresem i co najważniejsze - wpłyniesz pozytywnie na tych, którzy popadli w konflikt z samymi sobą i chcą wciągnąć w to jeszcze ciebie.

Dzięki tej książce dotrzesz do ludzi trudnych, łatwiej ci będzie ich zrozumieć, wywrzeć na nich wpływ i w konsekwencji zmotywować do polepszenia waszych wzajemnych relacji. A chyba warto, prawda? Miła atmosfera w pracy powoduje, że chce nam się do niej wstawać…

Bliżej Przedszkola Aneta Korzec; 08/2006