Magia słów. Jak pisać teksty, kt...

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Autor: 

Ocena:
   5.7/6  Opinie  (0)
Stron: 248
Czas nagrania: 6 godz. 21 min. Czyta: Arkadiusz Woźniak
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena:
31,99 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
31,99 zł

Pisać każdy może… tylko jak?

Słowa towarzyszą nam od dzieciństwa. Nadajemy nazwy wszystkiemu, co nas otacza; opowiadamy o wszystkim, co dla nas ważne. Gdy korzystamy z wyszukiwarki internetowej, wpisujemy w jej okno pożądane frazy. I choćby nie wiadomo jak wyznawcy kultury obrazkowej zaklinali rzeczywistość, to słowa mają moc. Zmieniają świat, wpływają na czytelników i klientów.

Niezależnie od tego, czy tworzysz opowiadanie, bloga, tekst naukowy, e-mail marketingowy czy slogan reklamowy — jesteś pisarzem. Chcesz podzielić się z czytelnikiem swoimi przemyśleniami, rozbawić go lub wzruszyć. Chcesz, by czytelnik Cię zrozumiał, ale czy wiesz, jak do niego dotrzeć? Które słowa wybrać, a których się pozbyć? Marzysz o tym, by Twój tekst czytało się tak, jak ogląda się przygody Jamesa Bonda? Chciałbyś budować napięcie jak Agatha Christie?

Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.


Joanna Wrycza-Bekier — jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentką filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorką książek: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2014), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka języka Internetu (Novae Res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poświęconych internetowemu słowu pisanemu.

Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).

Wstęp (7)

1. Przejdź do konkretów (11)

  • Magia szczegółu (13)
  • Kolekcjonuj nazwy (16)
  • Nadawaj imiona (19)
  • A co z abstrakcją? (21)

2. Ożyw tekst (25)

  • Jaki czasownik jest dynamiczny? (27)
  • Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (29)
  • Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (33)
  • Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (38)
  • Wampir energetyczny nr 4: Mieć i być (40)
  • Lista dynamicznych czasowników (44)

3. Lekcja Iana Fleminga (49)

4. Eksponuj to, co ważne (59)

  • Utnij niepotrzebną końcówkę (62)
  • Nie komentuj tego, co napisałeś (63)
  • Rozłup zdanie na dwie części (63)
  • Przejdź od informacji starej do nowej (64)
  • Jak rozpocząć zdanie? (65)
  • Ułóż wyrazy w zdaniu (66)

5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)

  • Wrzuć czytelnika w wir wydarzeń (75)
  • Zacznij od czegoś niezwykłego (76)
  • Wprowadź intrygującego bohatera (76)
  • Przykuj uwagę (77)
  • Wybierz znaczący szczegół (78)
  • Zmuś czytelnika do refleksji (79)

6. Pozbądź się słów-śmieci (83)

  • Tiki (84)
  • Skamieliny (85)
  • Papugi (87)
  • Koturny (88)
  • Urzędasy (90)
  • Snoby (92)
  • Tasiemce (93)
  • Usypiacze (94)
  • Podróbki (95)
  • Gaduły (96)
  • Tchórze (97)
  • Zuchwalcy (98)
  • Instrukcje (98)
  • Sobki (99)
  • Anonimy (100)
  • Zrzędy (100)
  • Gmatwaniny (101)

7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (105)

8. Nie bój się długiego zdania (113)

  • Połącz zdania (115)
  • Wyliczaj (117)
  • Powtarzaj (119)
  • Podsumuj (123)
  • Wtrącaj (124)

9. Opowiedz historię (127)

  • Początek (sytuacja) (131)
  • Środek (komplikacja) (138)
  • Koniec (rozwiązanie) (145)

10. Lekcja braci Grimm (149)

11. Pokazuj, nie opisuj (157)

  • Nie wyręczaj czytelnika (157)
  • Mniej znaczy więcej (160)
  • Zmuś bohatera do działania (161)
  • Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (162)
  • Walcz o czytelnika (163)

12. Graj na emocjach (165)

  • Pisz sercem (165)
  • Porywające opowieści (168)
  • Poruszające reklamy (174)

13. Buduj napięcie (179)

  • Zawieszenie akcji (181)
  • Strzelba Czechowa (183)
  • Zwrot akcji (188)

14. Lekcja Agathy Christie (195)

15. Maluj słowami (209)

  • Kolor (209)
  • Światło i cień (212)
  • Kadr (213)

16. Pobudzaj zmysły (217)

  • Zapach (218)
  • Dźwięk (219)
  • Smak (220)
  • Dotyk (221)
  • A teraz wszystko wymieszaj (222)

17. Lekcja van Gogha (225)

18. Przemów własnym głosem (233)

19. Zakończenie (239)

Bibliografia (245)

Najczęściej kupowane razem:
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Najczęściej kupowane razem audiobooki:
Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy plus Pełna MOC życia. Jeśli o czymś w życiu marzysz - sięgnij po to. Wydanie II zmienione plus Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać
Cena zestawu: 101,79 zł
Oszczędzasz: 15,28 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 39,00 zł
Mistrz ciętej riposty
Lisa Frankfort, Patrick Fanning
Cena: 18,99 zł
Ty wybierasz cel, my pokazujemy drogę!
Sebastian Kotow, Brian Tracy
Cena: 29,90 zł
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Słowa, słowa, słowa… Wydawałoby się, że ich moc jest ograniczona, tak jak ograniczony jest nasz język. A jednak. Ze słów możemy tworzyć piękne historie, słowami możemy malować i opowiadać o tym, co dzieje się dookoła nas. W końcu: słowa służą do oczarowywania ludzi. Na czym polega fenomen Agathy Christie, braci Grimm, Ernesta Hemingwaya, Iana Fleminga i van Gogha? 
Tytuł: Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy
Autor: Joanna Wrycza-Bekier
Wydawnictwo: Onepress / Helion 
O magii i mocy słów mówi się od starożytności. Już antyczni poeci wiedzieli, jak opisywać to, co widzą, i jakich słów używać, żeby zachwycać słuchaczy. Anthony de Melo w swoim zbiorze fizycznych myśli Przebudzenie wykorzystał trik, który udowadnia, że wiele w naszym życiu zależy od słów, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy.
Pewien guru usiłował wyjaśnić jakiemuś audytorium, że ludzie silniej niż na rzeczywistość reagują na słowa. Żyją wręcz słowami, żywią się nimi. Jakiś mężczyzna wstał i zaprotestował:
– Nie zgadzam się z tym, że słowa wywierają na nas aż taki wielki wpływ. – Na co guru odparł:
– Siadaj, skurwysynie! – Zsiniały ze złości mężczyzna wykrzyknął:
– I to pan nazywa siebie osobą oświeconą, guru, mistrzem, powinien pan się wstydzić! – Na co guru odparł:
– Proszę mi wybaczyć, sir. Poniosło mnie. Naprawdę, proszę o wybaczenie. To nie było zamierzone. Przepraszam. – Mężczyzna w końcu się uspokoił. Wówczas guru powiedział:
– Wystarczyły dwa słowa, aby wywołać w panu burzę i kilka słów, by pana uspokoić. Prawda?
Twierdzimy, że ważniejsze są czyny – i mamy rację. Jednak słowa są nie mniej ważne, ponieważ to od nich wszystko się zaczęło. „Na początku było Słowo” – to motto znajdujemy na wstępie Ewangelii wg świętego Jana. Gdyby nie słowa, nie moglibyśmy mówić ani pisać, a zatem musielibyśmy się komunikować wyłącznie za pomocą gestów. Osobom niewidomym opisujemy rzeczywistość słowami, z osobami niesłyszącymi porozumiewamy się za pomocą języka migowego, niewerbalnie, ale również posługujemy się słowami. To one, niepozorne, krótkie albo nieco dłuższe, autosemantyczne (znaczące samodzielnie, np. kot) albo synsemantyczne (nieznaczące samodzielnie, np. i) – budują naszą kulturę i społeczności. 
Joanna Wrycza-Bekier – literaturoznawczyni, prowadząca kursy pisania – w swoim poradniku dotyczącym pisania tekstów, które porwą tłumy, przekazuje nam cenne rady i udowadnia, że dzięki słowom możemy tworzyć nieskończoną ilość obrazów i wpływać na odbiorców. Magia słów…, choć niezbyt obszerna, zawiera niezwykle cenne wskazówki wraz z przykładami, które umożliwiają nam uczenie się od mistrzów – artystów słowa, których teksty do dziś cieszą się niegasnącym zainteresowaniem, wzruszają, śmieszą, a nawet przerażają. 
Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak budować napięcie, poruszać zmysły i „pokazywać” słowami rzeczywistość, a także poznać różnorodne triki, które sprawiają, że teksty tak bardzo nas fascynują, że nie jesteśmy w stanie się od nich oderwać – ta książka jest przeznaczona właśnie dla was. Autorka umiejętnie tłumaczy nam, jakie błędy popełniamy, mimo że wydaje nam się, że postępujemy słusznie, i operuje porównaniami, żeby udowodnić nam, że niektóre rozwiązania psują teksty, a inne dodają im blasku. Magia słów nie jest typowym podręcznikiem pisania, tylko małym arcydziełem wraz z komentarzami odautorskimi; nie jest zwykłą pisaniną, która w niczym nam nie pomoże, ale zbiorem niewątpliwie wartościowych rad i fragmentów powieści (i nie tylko) pisarzy, poetów, a nawet malarzy, którzy potrafili stosować różne „sztuczki”, które od lat (ba! wieków) nie wyszły z mody i wciąż działają. 
Czytając tę książkę, miałam wrażenie, że zmienia się mój światopogląd. Choć studiuję filologię polską i z pisaniem mam do czynienia właściwie na co dzień, złapałam się na tym, że wpadłam w sieć stylu naukowego, i natychmiast zapragnęłam się z niej uwolnić. Czy mi się to uda? Tego nie wiem, ale jestem pewna, że nie dam się zwieść kolejnym słowom-śmieciom i nie ulegnę urokowi usypiaczy. Postaram się wykorzystać wiedzę, którą przekazała mi Wrycza-Bekier, i nie poddam się! Wy też się nie poddawajcie! Przeczytajcie, co ma wam do powiedzenia osoba, która chce (i może) wam pomóc. Zamiast zastanawiać się nad zamysłem autorów, oglądajcie teksty i odnajdujcie w nich to, co zachwyca. 
I jeszcze jedno: rozejrzyjcie się dookoła i napiszcie, co widzicie. Czy niebo naprawdę jest tylko niebieskie, a trawa – zielona?

Rekacja Essentia Klaudia Raflik

    pokaż wszystkie