×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi

Zachętą do przeczytania książki Michaela Watkinsa "Pierwsze 90 dni..." było dla mnie stwierdzenie autora, że [...]"dobrzy pracownicy po pięciu latach nudzą się i szukają nowych wyzwań!" Nie podzielam tego poglądu, ale chciałem wiedzieć co autor ma do zaproponowania osobom, które w strukturze firmy znajdują się w miejscu, gdzie muszą dokonać wyboru ODEJŚĆ czy POZOSTAĆ. Watkins napisał już z Danem Ciampa "Right from the Start: Taking Charge in a New Leadership Role" (1999) oraz samodzielnie "Taking Charge in Yeur New Leadership" (2001) więc problematyka zarządzania firmą w czasie pierwszego półrocza nie jest mu obca i nie dziwi mnie, że w obecnej książce skoncentrował się na pierwszych trzech miesiącach (90 dniach!).

Idea książki zawarta jest w słowach wprowadzenia: [...]"prezydent stanów zjednoczonych ma 100 dni, aby się wykazać; ty masz 90". Być lepszym od Prezydenta to nowa wersja "amerykańskiego snu" i wizji, że "wszystko od nas zależy i wszystko jest możliwe". Watkins zna "Prawo Parkinsona": [...]"najbardziej zajęty człowiek to ten, który ma mnóstwo czasu." I dlatego informuje czytelnika, że tego czasu nie ma. (...)

Najlepszym recenzentem tej publikacji jest sam autor, który napisał wprost: [...]"wiedza na temat tego co należy zrobić, nie jest tym samym, co robienie tego." Cztając "Pierwsze 90 dni..." zbliżamy się do WIEDZY autora - reszta zależy od nas i wypracowanej dotychczas umiejętności realizacji - tej w książce "nie podaje się na tacy". Otrzymujemy "opis wędki" i opowiadanie o "zasadach łowienia" w "wolnorynkowym oceanie". Nie zawsze nam to pomoże, ale skakanie do "pustego basenu" (bez wiedzy) też nie jest dobrym pomysłem.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 06/06

Alchemia manipulacji

Bandler i La Valle to guru neurolingwistycznego programowania, dla wielu jeszcze tajemniczego, ale zyskującego rozgłos w Polsce NLP.

Wszystko zaczęło się od Freuda, ale NLP daleko odeszło od powszechnie teraz negowanej freudowskiej psychoanalizy. Neurolingwistyka to nie socjotechnika manipulacji. Bardziej już jej zaprzeczenie. Jest to umiejętność zrozumienia potrzeb klienta, które on sam nie bardzo sobie uzmysławia, a kotwiczenie to metoda polegająca na nawiązaniu z nim psychicznego kontaktu.

Obaj autorzy od wielu lat szkolą menedżerów najsłynniejszych korporacji. Bandler napisał 25 książek przetłumaczonych na 40 języków. Wielokrotnie zmieniał się w zwykłego sprzedawcę, by sprawdzić swą skuteczność. W okresach dekoniunktury na samochody czy nieruchomości zadziwiał sprzedawców bezradnie rozkładających ręce. Nie handlował fioletowymi krowami, ale produktami, których świetność z pozoru minęła nawet bezpowrotnie.

To najbardziej przyjazna w lekturze ze znanych mi książek o wykorzystaniu NLP w biznesie.

CEO 04/2006

Alchemia manipulacji

"Alchemia manipulacji" to polski tytuł intrygujący i przyciągający czytelnika do książki Richarda Bandlera i Johna La Vallego. Jest skuteczny przy promocji publikacji (zdobywa uwagę), ale moim zdaniem jest niewłaściwy. Książka to poradnik - przewodnik dla sprzedawców, a nie samouczek do "wciskania kitu"! Podobna książka Tonyego Buzana i Richarda Izraela jest zatytułowana "Sprzedaż z głową" ten tytuł "nie puszcza oka" do czytelnika oraz pozwala wierzyć, że podstawą do skutecznej sprzedaży jest przyzwoite kupiectwo!

Książka Bandlera i Vallego jest rozbudowanym opisem szkoleń - treningów - studiów przypadków: "Sztuka przekonywania przy zakupach" (Persuasion Enginering). Richard Bandler jest znanym od początku lat siedemdziesiątych współtwórcą i propagatorem NLP (programowania neurolingwistycznego). Przesłanie Bandlera kilkudziesięciu lat brzmi: "Klucz do tego czego chcesz się nauczyć, znajduje się nie gdzie indziej, tylko w twojej głowie!"

Tylko w praktyce można przekonać się, że to działa. Co do mnie to czytanie "Alchemii manipulacji" było przyjemnością. Czterdzieści stron tekstu wprowadzającego w podstawy NLP z powodzeniem mogłoby być samoistnym artykułem. Zachęcam do zaprzyjaźnienia się z książką.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 05/06

Sztuka wojny

Traktaty chińskie "Sztuka wojny" i "Metody wojskowe" z komentarzem to książka, do której chętnie powracam. Szukając inspiracji otwieram ją kilka razy w przypadkowym miejscu lub przeglądam spis treści budując 3 - 5 - 7 składnikowe zestawy.

PRÓŻNIA I MATERIA rozdział z "Sztuki wojny" to dla mnie zapis poniższych tez lub haseł:

  • kto pierwszy / ten lepszy!
  • wroga zachęcaj lub odstręczaj!
  • wypoczętego zmęcz, najedzonego przegłódź, stojącego pogoń...!
Skuteczny wódz (człowiek) jest mistrzem zdolnym do stosowania "nieograniczonych ilości" alternatyw, których druga strona nie zdoła skopiować BO ZAWSZE MOGĄ BYĆ INNE! Zdaniem Sun Tzu - zdezorientowany i niepewny zawsze zostanie pokonany.

Dla współczesnego czytelnika zapis myśli autorów oraz komentarze są ważne jako alternatywy jego przemyśleń.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 12/05

Sztuka wojny

Traktaty chińskie "Sztuka wojny" i "Metody wojskowe" z komentarzem to książka, do której chętnie powracam. Szukając inspiracji otwieram ją kilka razy w przypadkowym miejscu lub przeglądam spis treści budując 3 - 5 - 7 składnikowe zestawy.

PRÓŻNIA I MATERIA rozdział z "Sztuki wojny" to dla mnie zapis poniższych tez lub haseł:

  • kto pierwszy / ten lepszy!
  • wroga zachęcaj lub odstręczaj!
  • wypoczętego zmęcz, najedzonego przegłódź, stojącego pogoń...!
Skuteczny wódz (człowiek) jest mistrzem zdolnym do stosowania "nieograniczonych ilości" alternatyw, których druga strona nie zdoła skopiować BO ZAWSZE MOGĄ BYĆ INNE! Zdaniem Sun Tzu - zdezorientowany i niepewny zawsze zostanie pokonany.

Dla współczesnego czytelnika zapis myśli autorów oraz komentarze są ważne jako alternatywy jego przemyśleń.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 12/05