Współczesna mitologia coachingu....

Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań

Autor: 

Stron: 240
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
47,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,40 zł
37,60 zł 47,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
47,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
37,60 zł
47,00 zł

Moją intencją w czasie pisania tej książki było wydobywanie piękna coachingu spod masy nieporozumień, uogólnień, przekłamań i osądów.

Czym jest i czym nie jest coaching?

Coaching funkcjonuje w biznesie od lat 70. XX wieku, a jednak wciąż jest dziedziną nową. Na tyle nową, że nawet definicyjnie samo pojęcie i związane z nim słownictwo nie są do końca uporządkowane. Istniejące sprzeczności wynikają najprawdopodobniej z niewystarczająco sprecyzowanej wiedzy na ten temat oraz braku skrystalizowanych zasad, norm i reguł, które określałyby granice zainteresowań tej dziedziny. Kłopot polega na tym, że "pojemność" coachingu rozrosła się do gigantycznych rozmiarów — niestety, można w nim dziś znaleźć właściwie wszystko, co wiąże się z usługami mającymi wspierać rozwój zawodowy.

Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest nastawiona na to, by nauczyć kogokolwiek coachingu. Autor skupia się w niej przede wszystkim na płaszczyźnie sensu, nie zaś celu. Demaskuje fałszywe i szkodliwe twierdzenia, z którymi spotykają się czasami przyszli klienci - jak to, że coaching usunie wszystkie problemy, że nadaje się na każdą okazję, że jest dla każdego, że każdy może zostać coachem. Przedstawia temat również z perspektywy kandydata do tego zawodu, udowadniając, że droga do mistrzostwa nie jest prosta, jednak bycie coachem może przynosić wiele satysfakcji.

Mit czy nie mit?

Tak czy nie? Przeczytaj, sprawdź i przekonaj się sam!

Piotr Pilipczuk - jeden z pionierów coachingu w Polsce. Reprezentuje nurt coachingu systemowego, holistycznego. Jest certyfikowanym trenerem ICC, najstarszej w Polsce międzynarodowej szkoły coachingu ( ukończyło ją wielu coachów znanych i aktywnych w biznesie oraz nauce). Wraz z Anną Ratajczyk zainicjował powstanie pierwszej na świecie Izby Coachingu. Uczeń i współpracownik wybitnych trenerów, Josepha O’Connora i Andrei Lages-O’Connor (założycieli International Coaching Community).

  • Czy coaching to "taka terapia", tyle że w ramach firmy?
  • Czy coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć?
  • Czy tylko psycholog może być dobrym coachem?
  • Czy hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu?
  • Czy w coachingu wszystkie chwyty są dozwolone?
  • Czy coaching kiedyś przeminie?

Wstęp (9)

Podziękowania (16)

Część I (17)

  • Mit 1. Wszystko jest coachingiem (19)
  • Mit 2. Coaching jest dla każdego (21)
  • Mit 3. Coaching może robić każdy (23)
  • Mit 4. Coaching jest dobry na każdą okazję (25)
  • Mit 5. Coaching nie działa (26)
  • Mit 6. Coaching działa zawsze i błyskawicznie (28)
  • Mit 7. Coaching jest pojedynczą interwencją (30)
  • Mit 8. Coaching jest rozwiązywaniem problemów (33)
  • Mit 9. Coaching jest modą (35)
  • Mit 10. Coaching jest drogi/tani (37)
  • Mit 11. Coaching to tylko rozmowa (39)
  • Mit 12. Coaching to jakaś "magia" (42)
  • Mit 13. Coaching to "taka terapia", tylko że w ramach firmy (44)
  • Mit 14. Coaching to rodzaj szkolenia (46)
  • Mit 15. Coaching to narzędzie wpływu organizacji na pracowników (48)
  • Mit 16. Coaching jest najlepszą metodą dokonywania zmiany i wspierania rozwoju (50)
  • Mit 17. Celem coachingu jest realizacja licznych celów (51)
  • Mit 18. Coaching to poważna sprawa (53)
  • Mit 19. Coaching to jedynie zawód (54)
  • Mit 20. Coachem jest każdy (55)
  • Mit 21. Coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć (57)
  • Mit 22. Coach nie słucha, coach mówi (59)
  • Mit 23. Coach "załatwia sprawę" (60)
  • Mit 24. Coach ma być zaangażowany w rozwiązywanie problemów klienta (61)
  • Mit 25. Coach wie lepiej niż klient (64)
  • Mit 26. Coach ma dokonać zmiany, nauczyć (66)
  • Mit 27. Coach odpowiada za wszystko (68)
  • Mit 28. Klient odpowiada za wszystko (70)
  • Mit 29. Nikt za nic nie odpowiada (72)
  • Mit 30. Profesjonalny coach "poradzi" sobie z każdym klientem (73)
  • Mit 31. Coach powinien dostarczyć płatnikowi plan coachingu, zanim rozpocznie pracę (75)
  • Mit 32. Tylko psycholog może być dobrym coachem (77)
  • Mit 33. Coach jest doskonałym człowiekiem (zna takie metody, to sobie pomaga pierwszemu) (78)
  • Mit 34. Coach powinien motywować swojego klienta do zmiany (80)
  • Mit 35. Coach musi chwalić swojego klienta (83)
  • Mit 36. Coach potrafi mówić tylko o coachingu (84)
  • Mit 37. Samopoczucie coacha nie ma znaczenia - liczy się tylko klient (85)
  • Mit 38. Samopoczucie klienta nie ma znaczenia - coach wie, co ma robić (87)
  • Mit 39. Można nie lubić swojego klienta (czyli: relacja jest mało ważna) (89)
  • Mit 40. Aby być coachem, wystarczy ukończyć jakiś kurs coachingu (91)
  • Mit 41. Trzeba ukończyć wiele kursów, by być dobrym coachem (92)
  • Mit 42. Można być coachem bez uczestnictwa w jakimkolwiek kursie coachingu (93)
  • Mit 43. Wystarczy przeczytać książkę (94)
  • Mit 44. Wszystkie chwyty dozwolone (96)
  • Mit 45. Wystarczą dobre chęci (99)
  • Mit 46. Wystarczy dobry kontakt (100)
  • Mit 47. Wystarczą narzędzia (101)
  • Mit 48. Wystarczy intuicja (102)
  • Mit 49. Wystarczy prowokacja (104)
  • Mit 50. Wystarczy jedna interwencja (106)
  • Mit 51. Hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu (107)
  • Mit 52. Zmiany w coachingu następują poza świadomością klienta (109)
  • Mit 53. Klient może pracować bez celu (111)
  • Mit 54. Klient może pracować bez efektu (113)
  • Mit 55. Klienci są słabi i nieporadni, dlatego potrzebują coacha (115)
  • Mit 56. Zatrudnij coacha, on wskaże ci najlepsze rozwiązanie (117)
  • Mit 57. Najlepszym coachem może być tylko przełożony (119)
  • Mit 58. Dobrym coachem może być tylko ktoś doświadczony w danym obszarze (w dziedzinie zawodowej klienta) (120)
  • Mit 59. Klient ma widzieć w coachu autorytet (121)
  • Mit 60. Warto pisać raport dla zleceniodawcy/sponsora (122)
  • Mit 61. Po coachingu ludzie zwalniają się z pracy (123)
  • Mit 62. Rezultaty coachingu są niemierzalne (125)
  • Mit 63. Warto ćwiczyć coaching na bliskich (127)
  • Mit 64. Empatia w coachingu to podstawa - jest najważniejsza (129)
  • Mit 65. W coachingu nie jest potrzebna etyka (131)
  • Mit 66. Coachingowa sesja e-mailowa jest tak samo efektywna (132)
  • Mit 67. Jedna szkoła jest lepsza od tej drugiej szkoły (134)
  • Mit 68. Lepsi od polskich są coachowie z zagranicy (136)
  • Mit 69. Istnieje jedno rozumienie coachingu i jedno słuszne podejście (137)
  • Mit 70. Coaching kiedyś przeminie (138)

Część II (139)

Niemit jedyny. Istnieje jeden coaching jako metoda (141)

Definicja coachingu (142)

  • Cechy charakterystyczne coachingu (147)

Cechy charakterystyczne coachingu jako dyscypliny (148)

  • Coaching holistyczny (151)
  • Cechy charakterystyczne coachingu holistycznego (151)
  • Coaching operacyjny (155)
  • Cechy charakterystyczne coachingu operacyjnego (155)
  • Bazowe Zasady Coacha (157)
  • Wyjaśnienia (160)

Dodatek (183)

Kodeks Coacha. Etyka zawodu coacha (185)

  • Wstęp (185)
  • Etapy profesjonalnej usługi coachingowej (197)

Piękno coachingu (201)

Głębia coachingu (207)

Istota coachingu (225)

Mistrzostwo w coachingu (233)

O autorach (237)

Najczęściej kupowane razem ebooki:
Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań plus Skazany na sukces. Znajdź pracę marzeń plus Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością
Cena zestawu: 135,90 zł
Oszczędzasz: 20,39 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 47,20 zł
Cena: 47,20 zł
Cena: 28,69 zł
Success and Change
Mateusz Grzesiak
Cena: 29,90 zł
Cena: 55,20 zł
„Współczesna mitologia coachingu. 70 konkretnych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań" Piotra Pilipczuka to ciekawa próba oczyszczenia -funkcjonującego już od lat 70. ubiegłego wieku-pojęcia z licznych nieporozumień, uogólnień i przekłamań, jakimi zdążyło obrosnąć. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ termin „coaching" kojarzony jest już właściwie ze wszystkim, co wiąże się z usługami, mającymi wspierać rozwój zawodowy.

Autor mówi stop - rozwiewając mity i pomniejsze złudzenia, że coaching może być przykrywką tego, co trudno w tej dziedzinie sklasyfikować, i parawanem dla każdego, kto uchodzi (często tylko we własnym mniemaniu) za coacha.

POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2012-05-28