Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 14
- Stron:
- 288
- Druk:
- oprawa twarda
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
- Praktyka i teoria skutecznej motywacji
- Sprawdzone techniki i zaskakujące pomysły
- Polska Mapa Motywacji -- wyniki badań
Ludzie pracują tak, jak są zarządzani
Odpowiednia motywacja wprawia ten świat w nieustanny ruch. Dzięki niej rano chce nam się wstać z łóżka, jak na skrzydłach biec do biura i wykonywać swoją pracę z entuzjazmem, wieczorem zaś wrócić do domu z poczuciem dobrze wykonanego zadania. Cały problem właśnie z tymi skrzydłami...
Jak sprawić, żeby Twoi podwładni wykonywali swoje obowiązki z zaangażowaniem? Co najsilniej motywuje Polaków? Jak przygotować i wdrożyć skuteczny plan motywacyjny? Które teorie motywowania sprawdziły się w praktyce? Autorzy tego praktycznego podręcznika odpowiadają na wszystkie wątpliwości w kwestii motywowania -- takie, które każdy menedżer chciałby wyrazić, choć nie zawsze wie, kto mógłby mu je wyjaśnić.
- Praktyczne zasady motywowania pozafinansowego.
- Najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce.
- Najistotniejsze zagadnienia motywowania finansowego.
- Granica między motywacją a manipulacją.
- Systemowe podejście do motywowania w firmie.
Czego autor nie napisze, to grafik dopowie...
Patroni medialni:
O autorach
Anna Niemczyk — specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich i rozwojowych. Szkoli m.in. z zakresu komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów, zarządzania w procesie zmian, inteligencji emocjonalnej, zachowywania równowagi między życiem zawodowym a osobistym oraz radzenia sobie ze stresem. Prowadzi warsztaty rozwoju osobistego oraz uczące współpracy wewnątrz firmy. Wykłada w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Jest współautorką Książki dla skutecznych szefów (Onepress, 2007). Publikuje m.in. w czasopismach „Personel i Zarządzanie” i „Marketing w Praktyce”. Jest trenerem w firmach Training Partners i Szkolenia Aniemczyk.pl.
Andrzej Niemczyk — prowadzi szkolenia menedżerskie, handlowe, trenerskie, negocjacyjne. Szkoli menedżerów na każdym szczeblu zarządzania. Wykłada w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Jest autorem i współautorem ośmiu książek o zarządzaniu, sprzedaży, efektywności osobistej i prowadzeniu szkoleń. Jego artykuły o zarządzaniu można znaleźć w wielu czasopismach branżowych. Jest trenerem w firmach Training Partners i Szkolenia Aniemczyk.pl.
Podobne produkty
Podobne produkty
-
-
-
Jednominutowy Menedżer i przywództwo Jednominutowy Menedżer i przywództwo
Ken Blanchard, Patricia Zigarmi, Drea Zigarmi
-
-
-
Magia myślenia na wielką skalę Magia myślenia na wielką skalę
David Schwartz
Recenzje (3)
-
Personel Plus
Odpowiednia motywacja wprawia ten świat w nieustanny ruch. Dzięki niej rano chce nam się wstać z łóżka, jak na skrzydłach biec do biura i wykonywać swoją pracę z entuzjazmem, wieczorem zaś wrócić do domu z poczuciem dobrze wykonanego zadania. Cały problem właśnie z tymi skrzydłami... Autorzy tego praktycznego podręcznika odpowiadają na wszystkie wątpliwości - takie, które każdy menedżer chciałby wyrazić, choć nie zawsze wie, kto mógłby mu je wyjaśnić.
-
POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI Marek Niedźwiecki, 21/09/2009
Zarządzanie ludźmi to przede wszystkim ich stała ocena. Jak to robić rzetelnie, trafnie i sprawiedliwie - menedżerowie wszystkich szczebli mogą dowiedzieć się z klarownej, nasyconej przykładami z życia zawodowego książki Romualda Koracha "Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika", wydanej przez Onepress.
Poznajemy cele i najważniejsze funkcje ocen pracowniczych - skupiając się na roli motywacji i wzbogacaniu kultury organizacyjnej firmy. Wespół z autorem analizujemy psychologiczne znaczenie tej skomplikowanej operacji, w tym relacje między ocenianym a oceniającym. Dowiadujemy się, jak ważne są umiejętności przekazywania i zastosowania pracowniczych ocen w praktyce.
Dla szefów firm szczycących się dbałością o pracownika i aspirujących do miana przedsiębiorstw nowoczesnych - lektura obowiązkowa. -
Personel i Zarządzanie
Autorzy tego praktycznego poradnika odpowiadają na wątpliwości w kwestii motywowania, które każdy menedżer chciałby wyrazić, choć nie zawsze wie, kto mógłby je wyjaśnić. Przedstawiają oni praktyczne zasady motywowania pozafinansowego, najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce, najistotniejsze zagadnienia motywowania finansowego, granicę między motywacją a manipulacją oraz systemowe podejście do motywowania w firmie. Prezentują także wyniki badania pokazujące, jakie czynniki motywacyjne najbardziej cenią polscy pracownicy. Badanie zostało przeprowadzone w 2005 i 2008 roku i opublikowane pod nazwą Polska Mapa Motywacji. Materiał do książki autorzy czerpali z własnego doświadczenia oraz doświadczenia uczestników prowadzonych przez nich szkoleń menedżerskich, którzy reprezentowali różne firmy i wiele branż.
Integralną częścią publikacji są ilustracje Michała Wręgi, który graficznie ujmuje to, co autorzy zamykają w słowach.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-0466-1, 9788324604661
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-06-24
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4517-6, 9788324645176
- Data wydania ebooka:
-
2012-01-18
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@sensus.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 5101
- Rozmiar pliku Pdf:
- 19.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.8MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Psychologia pracy
Rozwój osobisty
Motywacja
Spis treści
- Zasada pierwsza:
Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji (22)
- Siła informacji zwrotnej (26)
- Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa - dwa przeciwieństwa (26)
- Po co krytykujemy? (28)
- Czego nie mówić - słowa, stwierdzenia zmieniające całość wypowiedzi (29)
- Kiedy szef dostaje "czerwoną kartkę", a kiedy pojawia się "zielone światło"? (34)
- Nie tylko suche fakty się liczą (36)
- Czy rzeczywiście szkoda czasu na przygotowanie się do przekazania krytyki? (37)
- Jak pracownicy karzą swoich... przełożonych? (38)
- Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie (40)
- Niespójne zachowania szefa (43)
- Grupy ryzyka utraconej motywacji (45)
- Pułapka zamrożonej konsekwencji (52)
- Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu (56)
- Katedra w Barcelonie (56)
- Zrozumieć innych (57)
- Zrozumieć zadanie (59)
- Menedżer ds. motywacji - w sporcie i nowoczesnej organizacji (60)
- Zasada czwarta: Nieosiągalne cele demotywują (70)
- Nieśmiertelny SMART (70)
- Motywacja i stres - prawidłowa niepewność celu (72)
- SMART w wersji max (77)
- Zasada piąta: Wspólne określenie celu motywuje (79)
- Ustalenia wspólne i ustalenia zastrzeżone dla szefa (79)
- Motywacja a styl zarządzania (85)
- Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (88)
- Nie dla wszystkich to samo (90)
- Identyfikacja potrzeb całej firmy (98)
- Zasada siódma: Motywuj, umożliwiając rozwój (107)
- Motywowanie przez rozwój - delegowanie (109)
- Dlaczego nie delegujemy? (113)
- Motywowanie przez rozwój - szkolenia (114)
- Motywowanie przez rozwój - umożliwienie kształcenia poza firmą (125)
- Zasada ósma: Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (129)
- Niewdzięczni motywowani (131)
- Motywacja dzielona na mniejsze (136)
- Zasada dziewiąta: Motywuj, dostrzegając sukcesy (139)
- Siła "głasków" (144)
- Motywowanie w trudnych warunkach - pracownicy firm produkcyjnych (149)
- Zasada dziesiąta: Etyczne współzawodnictwo motywuje (155)
- Jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo? (156)
- Od współzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji (161)
- Zasada jedenasta: Elitarność motywuje (163)
- Specjalne przywileje i nagrody (163)
- Specjalne zadania i elitarność grupy (164)
- Zasada dwunasta: Przynależność do grupy motywuje (170)
- Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy (172)
- Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery (178)
- Jak się zachowujemy w każdym ze "stanów Ja"? (181)
- Jak to wszystko wpływa na motywację? (189)
- Bezpieczna atmosfera (192)
- Nietypowe przykłady motywacji (199)
- Koty (199)
- Książki i muzyka dla najlepszych (199)
- Dyrektorzy serwują poczęstunek (199)
- Obiad na koszt szefa (200)
- Kącik rozmów (200)
- Galeria portretów (200)
- Szkolenia inne niż zwykle (200)
- Spotkanie z najwyższymi (200)
- Spełniamy marzenia (201)
- "Wyszalnia" (201)
- Chwalipięty (201)
- Zamiana ról (201)
- Dzień świętowania (201)
- Smakołyki (201)
- Moje ładne biurko (202)
- Ciasto własnego wyrobu (202)
- Zaoszczędzimy twój czas (202)
- "Kolekcja odzieży roboczej" (202)
- Pieniądze na usprawnienia firmy (202)
- Wizyta rodziny (203)
- Gdzie kończy się motywowanie, a zaczyna manipulowanie? (204)
- Techniki manipulacyjne wykorzystywane do pozornego motywowania (209)
- Najważniejsze kwestie motywowania finansowego (217)
- Zarobki podwładnych (217)
- Skutki złych rozwiązań (224)
- Teorie motywacji (249)
- Historia motywacji (251)
- Teoria dwuczynnikowa (253)
- Teoria X i teoria Y (255)
- Teoria Davida McClellanda (257)
- Teoria oczekiwań (262)
- Teoria sprawiedliwości (265)
- Wnioski z pierwszej edycji - wiosna 2005 (273)
- Motywacja a zarobki (276)
- Motywacja a wiek (276)
- Motywacja a stanowisko pracy (277)
- Motywacja a płeć (277)
- Motywacja a wielkość organizacji (278)
- Wnioski z drugiej edycji - marzec - wrzesień 2008 (279)
O autorach (11)
Wprowadzenie (13)
Część I: Praktyka motywowania
Rozdział 1. Trzynaście praktycznych zasad
motywowania pozafinansowego (17)
Rozdział 2. Inne aspekty motywowania w praktyce (197)
Część II: Motywacja jako proces
Rozdział 3. Motywujące działanie organizacji (229)
Część III: Teoria motywacji
Rozdział 4. Najważniejsze teorie motywacji
i ich zastosowanie w praktyce (247)
Część IV: Co motywuje polskich pracowników?
Rozdział 5. Badanie "Polska mapa motywacji(r)" (269)
Bibliografia (283)
Oceny i opinie klientów (14)
(7)
(5)
(2)
(0)
(0)
(0)
6 oceniona przez:
Beata, 2009-08-05
6 oceniona przez:
mp, 2015-09-22
6 oceniona przez:
2009-09-16
6 oceniona przez:
2009-07-06
6 oceniona przez:
Janusz Jaskolski, 2011-06-03
6 oceniona przez:
Zbigniew Bednarczyk, Prezes Fundacji Domino 2013-12-22
6 oceniona przez:
2017-09-05
5 oceniona przez:
PB, 2015-01-04
5 oceniona przez:
Rafał, 2010-05-24
5 oceniona przez:
2013-07-18
5 oceniona przez:
Bartek, Student 2013-06-26
5 oceniona przez:
Max, 2014-12-23
4 oceniona przez:
staszek, Designer 2013-10-16
4 oceniona przez:
2012-09-14
więcej opinii