×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Helion News -- styczeń/luty -- 2007

TOP tytuł w super cenie » 50% taniej

 

Sprawozdanie z działalności Zarządu Helion SA w Gliwicach

 
W roku 2006 Grupa Wydawnicza Helion S.A. obchodziła 15-lecie działalności. Gliwicka spółka w ciągu półtorej dekady przeszła długą drogę od niewielkiego wydawcy poradników informatycznych, działającego jedynie w obszarze specjalistycznych książek dla zawodowych informatyków, do potentata na rynku literatury IT. W tym czasie Helion systematycznie wykorzystywał wzrost zapotrzebowania na umiejętności IT, jak również skutecznie eliminował kolejnych graczy na rynku. Przyjęta strategia okazała się sukcesem: marka Helion jest dziś synonimem książek dla użytkowników komputerów bez względu na poziom ich informatycznych umiejętności.
 
Mimo osiągnięcia maksymalnego poziomu udziału w sektorze książek IT Helion wciąż się rozwijał. W roku 2004 rozpoczął realizację strategii dywersyfikacji działalności, wprowadzając na rynek markę Onepress (https://onepress.pl/). Obejmuje ona swym zakresem już ponad 270 poradników dla przedsiębiorców i menedżerów. Pionierska, odważna i konsekwentnie realizowana strategia rozwoju sprawiła, że nowa marka została błyskawicznie zauważona przez rynek. Udział marki Onepress w całkowitych przychodach Grupy Wydawniczej systematycznie rośnie, przewyższając już ich skalą wielu wydawców od lat działających w tym sektorze. W ubiegłym roku przychody GW Helion S.A. wygenerowane w sektorze poradników biznesowych wzrosły aż o 55%.
 
Editio (http://editio.pl) – trzecia marka w strukturze GW Helion S.A., pojawiła się w 2005 roku. Książki spod tego znaku to wspaniały sposób na przyjemne spędzenie wolnych chwil i oderwanie się od zgiełku dnia codziennego. Inteligentna publicystyka oraz beletrystyka z najwyższej półki gwarantują świetną i mądrą rozrywkę. Editio to starannie wyselekcjonowana literatura dla ludzi myślących i oczekujących od książki więcej niż tylko zabicie czasu.
Skuteczność strategii wchodzenia w nowe sektory skłoniła spółkę do dalszej ekspansji. W roku 2006 zadebiutowały kolejne marki, składające się dziś na Grupę Wydawniczą Helion S.A. Pierwsza z nich to Helion Edukacja (http://edukacja.helion.pl/), której priorytetowym projektem w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek informatycznego zestawu „Informatyka Europejczyka” – najbardziej aktualnego i kompletnego zestawu edukacyjnego dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Tym samym Helion wkroczył na trudny rynek podręczników szkolnych i już w pierwszym roku działalności na nim otrzymał szereg pozytywnych opinii środowiska nauczycielskiego oraz prestiżową nagrodę w kategorii najlepszy podręcznik, przyznaną Helionowi na ubiegłorocznych Targach Książki Edukacyjnej EDUKACJA XXI w Warszawie. Natomiast w tym roku na tych samych targach bezkonkurencyjną okazała się książka Pani Danuty Kiałki, przeznaczona dla uczniów szkół podstawowych.
Z końcem roku zadebiutowała również marka Septem (http://septem.pl). To starannie wyselekcjonowana literatura poradnikowa obejmująca zarówno tematykę związaną ze zdrowiem, dobrym samopoczuciem, jak i aktywnym sposobem spędzania wolnego czasu. Dzięki niej czytelnicy zdobędą nowe umiejętności pomocne w realizacji swoich pasji, hobby, ale również codziennych zadań. Markę Septem zainicjowały dwie nowe serie wydawnicze: Poradniki bez kantów (serią 6 książek, z zaokrąglonymi rogami) oraz Lekarz rodzinny (11 publikacji medycznych, wydanych w podręcznym formacie, bogato ilustrowanych i kolorowych).
 

Grupa Wydawnicza Helion S.A.

 

Helion

 

Książki informatyczne

 

Onepress

 

Książki biznesowe

 

Helion Edukacja

 

Podręczniki szkolne

 

Septem

 

Poradniki ogólno tematyczne

 

Edito

 

Książka literacka

 

 
 

Zdecydowanie tłusty rok 2006


16% wzrostu obrotów, ponad 26,1 mln zł przychodu
GW Helion S.A. to jedno z najlepiej zarządzanych przedsiębiorstw branży wydawniczej. Świadczą o tym wyniki spółki, która od 15 lat nieprzerwanie powiększa swoje przychody i zyski. To jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm branży wydawniczej. Spółka rośnie w siłę znacznie szybciej niż sektory, w których działa, a w ostatnich 5 latach niemal podwoiła obroty. Tylko w roku 2006 zwiększyła swoje przychody o ponad 16%, osiągając przychód 26,1 mln zł. W ten sposób Helion zrealizował ponad 104,5% założonego z początkiem 2006 roku planu sprzedaży. Sukcesywnie rośnie również kapitał własny wydawnictwa. W roku 2006 wynosił 8 341 645 zł.
Jako jedno z nielicznych wydawnictw GW Helion S.A. już czterokrotnie została uhonorowana tytułem „Gazeli Biznesu” – nagrodą przyznawaną najdynamiczniej rozwijającym się firmom w Polsce. To jedyny ranking, który uwzględnia nie tylko ostatni rok działalności, ale bada dynamikę rozwoju firmy i premiuje jej szybki i stabilny rozwój w okresie ostatnich 3 lat.
 
Za wzrastającymi przychodami Grupy Wydawniczej podążają całkowite sprzedane nakłady. Od początku działalności ponad 5 mln egz. książek GW Helion znalazło swoich nabywców. W roku 2006 całkowity sprzedany nakład książek wydawnictwa wyniósł 870 tys. W odniesieniu do roku 2005 to wzrost o blisko 7%.
 
Aktywność wydawnicza GW Helion S.A. jest imponująca. W ubiegłym roku w ręce czytelników wydawnictwo oddało 436 nowych tytułów, ponad 8 nowych tytułów każdego tygodnia. Tak znaczna liczba nowości to efekt realizacji strategii rozwoju nowych marek (Onepress, Septem) oraz przyjętej strategii produktowej dla marki Helion. Zakłada ona, że wydawca książek informatycznych chcący zaspokoić potrzeby klientów musi dorównywać kroku międzynarodowym przedsiębiorstwom branży IT – najbardziej dynamicznie zmieniającej się branży na świecie. Helion na bieżąco analizuje i śledzi poczynania firm IT oraz popularność technologii informatycznych. Potwierdza to premiera książek o nowym systemie operacyjnym Microsoftu® — książki o Windows Vista  dostępne w punktach sprzedaży w dniu premiery nowego systemu!
 

Złote rybki w sieci


Księgarnie internetowe helion.pl i onepress.pl
Działalność GW Helion S.A. na polu on-line od lat uważana jest za wzorcowy przykład wykorzystania narzędzi internetowych w działalności wydawniczej. Serwisy internetowe helion.pl i onepress.pl należą do jednych z największych tematycznych księgarń internetowych w Polsce. Łączna wartość przychodów sklepów online będących własnością GW Helion S.A. wyniosła już ponad 25 mln zł. Tylko w roku 2006 obie księgarnie zrealizowały blisko 70 tys. indywidualnych zamówień, sprzedając książki o wartości 5,32 mln zł.
 
Księgarnie helion.pl i onepress.pl generują blisko 22% przychodów GW Helion SA. To bardzo dobry wynik, rzadko spotykany w sektorze przedsiębiorstw działających na rynku tradycyjnym. Warto w tym miejscu podkreślić, że Helion stosuje sztywną politykę cenową w Internecie. Księgarnie on-line, z wyłączeniem okresowych promocji, sprzedają książki w sugerowanych cenach detalicznych, drukowanych na okładkach. W ten sposób Helion chce uniknąć niezdrowej konkurencji pomiędzy wydawcą a pośrednikiem handlowym.
Serwisy internetowe Helionu to jeden z najważniejszych elementów strategii budowania marki w poszczególnych sektorach. To główny powód tworzenia nowych sklepów, odrębnych dla każdej z marek. Grupa Wydawnicza traktuje swoje księgarnie on-line jako jeden z najważniejszych kanałów promocyjnych oferty informatycznej, poradników biznesowych czy podręczników szkolnych. Za ich pośrednictwem wspierane są akcje marketingowe prowadzone na tradycyjnym rynku.  Własne i zewnętrzne bazy adresowe klientów indywidualnych, działania reklamowe na wielu witrynach, portalach, wortalach to tylko nieliczne narzędzia służące kreowaniu marki.

Gwiazdy GW Helion S.A. w 2006 roku


Helion:
1. Podstawy obsługi komputera. Ilustrowany przewodnik
2. Excel 2003 PL. Ilustrowany przewodnik
3. Windows XP PL. Ilustrowany przewodnik
4. Fotografia cyfrowa. Ilustrowany przewodnik
5. Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy
6. Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie III
7. ABC komputera. Wydanie IV
8. Fotografia cyfrowa. Przewodnik
9. ABC komputera. Wydanie V
10. Excel 2003 PL. Biblia

 

Onepress:
1. SZTUKA PERSWAZJI, czyli język wpływu i manipulacji
2. Sztuka wojny 
3. Alchemia manipulacji 
4. Grzeczne dziewczynki nie awansują
5. Jak zarobiłem 2 000 000 $ na giełdzie
6. Mowa ciała. Praktyczne wprowadzenie
7. Freakonomia. Świat od podszewki
8. NLP w biznesie. Techniki skutecznego przekonywania
9. Moc Przyciągania. 5 prostych kroków do zdobycia bogactwa (lub czegokolwiek innego)
10. NLP. Wpływ na siebie i innych

 

źródło: Grzegorz Schwarz - Dyrektor Marketingu GW Helion SA

Gazele Biznesu 2006

Z prawdziwą przyjemnością i dumą chcemy poinformować, że już po raz czwarty otrzymaliśmy tytuł „Gazeli Biznesu” w ogólnopolskim rankingu organizowanym przez dziennik Puls Biznesu oraz wywiadownię gospodarczą Coface Poland Credit Management Services Sp. z o.o.

Ranking „Gazele Biznesu” jest  jedynym w Polsce, który uwzględnia nie tylko ostatni rok działalności, ale bada intensywność rozwoju firmy i docenia jej szybki i stabilny rozwój w okresie ostatnich trzech lat. Warunkami, które musiała spełnić Grupa Wydawnicza Helion SA, by ponownie znaleźć się w gronie wyróżnionych firm, była całkowita wiarygodność i jawność działalności oraz długoterminowy dodatni wynik finansowy. 

Pozycja, która osiągnęliśmy, nie byłaby możliwa bez wsparcia wszystkich kontrahentów i oddania współpracowników. Ta nagroda jest także Wasza.
 
źródło: Grupa Wydawnicza Helion SA

Kalendarium targów krajowych 2007

 DATA

 

 

  MIEJSCE

 

 

INFO

 

 

14-17.02.2007

 

 

Łódź - Hala EXPO, ul. Stefanowskiego 30

 

 

X Łódzkie Targi Edukacyjne

 

 

16-18.02.2007

 

 

Poznań - Głogowska 14

 

 

XI Targi Edukacyjne 

 

 

16-18.02.2007

 

 

Poznań - Głogowska 14

 

 

Książka dla Dzieci i Młodzieży. VI Poznańskie Spotkania Targowe 

 

 

22-24.02.2007

 

 

Kraków - ul. Centralna 41a

 

 

9. Targi Edukacyjne w Krakowie EDU.PL

 

 

15-18.03.2007 

 

 

  Warszawa - Pałac Kultury i Nauki

 

 

22. Targi Książki Edukacyjnej

 

 

EDUKACJA XXI

 

 

21-23.03.2007

 

 

Wrocław, Centrum Naukowo-Badawcze Wydziału Elektrycznego PW, budynek D-20 (w pobliżu placu Grunwaldzkiego)

 

 

XIII Wrocławskie Targi Książki
Naukowej

 

 

28-30.03.2007 

 

 

Kielce - Zakładowa 1

 

 

XII Targi Edukacyjne EDUKACJA 2007 

 

 

12-13.04.2007

 

 

Toruń - Centrum Targowe PARK, ul. Szosa Bydgoska 3

 

 

Targi Wydawnictw i Szkolnej Promocji Edukacyjnej EMICO

 

 

17.05-20.05.2007

 

 

Warszawa - Pałac Kultury i Nauki

 

 

52. Międzynarodowe Targi Książki

 

 

25-28.10.2007

 

 

Kraków - ul. Centralna 41a

 

 

11. Targi Książki w Krakowie 

 

 

07-09.11.2007

 

 

Warszawa - plac Politechniki 1

 

 

XIV Krajowe Targi Książki Akademickiej ATENA 

 

 

06-09.12.2007

 

 

Wrocław

 

 

16. Wrocławskie Promocje Dobrych Książek

 

 

29.11-02.12.2007 

 

 

Warszawa - Stołeczny Klub Garnizonowy

 

 

XVI Targi Książki Historycznej

 

 

wkrótce

 

 

Warszawa - ul. Bonifacego 9

 

 

XIII Targi Wydawców Katolickich

 

 

wkrótce

 

 

  Warszawa - Pałac Kultury i Nauki

 

 

18. Krajowe Targi Książki

 

 


autor: Ł.D.

Zmarł Ryszard Kapuściński

W wieku 75 lat zmarł 23 stycznia Ryszard Kapuściński. Zasłynął jako najbardziej znany polski pisarz podróżnik i reportażysta. Pracował w „Polityce”, „Kulturze”, a także jako korespondent Polskiej Agencji
Prasowej w Afryce, Ameryce Łacińskiej i Azji. Dokumentował m.in. upadek cesarstwa w Etiopii i Iranie.
Napisał m.in.: „Busz po polsku”, „Chrystusa z karabinem na ramieniu”, „Wojnę futbolową”, „Cesarza”, „Szchinszacha”, „Imperium”, „Heban” i „Lapidarium” z refleksjami z podróży i lektur. W 1987 roku Royal Court Theatre  w Londynie wystawił sceniczną adaptację jego książki „Cesarz”, opisującej upadek reżimu Hajle Syllasje w Etiopii (wystawianą potem także w kraju). Jego książki doczekały się 120 przekładów na
całym świecie. Doktor honoris causa Uniwersytetu Jagiellońskiego i Gdańskiego. Wybrany Dziennikarzem wieku przez swych kolegów w plebiscycie miesięcznika „Press”. Łącznie otrzymał ponad 40 nagród i wyróżnień.
źródło: WP

Informacje z rynku międzynarodowego

 
  • Wikipedia wprowadziła tymczasową cenzurę zawartości. Pracownicy najpopularniejszej na świecie encyklopedii internetowej zablokowali artykuły napływające z Kataru. Nastąpiło to zaraz po ataku, który przeprowadzili nieznani sprawcy z Kataru, demolując strony dotyczące USA, seksu i urodzin Mahometa.

 

  • Barnes & Noble zanotował w 2006 roku spadek przychodów o 2,4%, do 376,4 mln $. W okresie świątecznym, definiowanym od 29 listopada do 30 grudnia, firma zanotowała wzrost sprzedaży o 2,7%, do 108,5 mln $.

 

  • Wydawnictwo New York Times sprzedało dziewięć lokalnych stacji telewizyjnych funduszowi inwestycyjnemu Oak Hill Capital. Wartośę transakcji to 575 mln $. NYT wycofał się z rynku telewizyjnego i skupił wyłącznie na rynku prasowym i internetowym.

 

  • Jeff Bezos, założyciel największej na świecie księgarni internetowej Amazon, opublikował pierwsze nagranie startu swojej kapsuły kosmicznej Goddartd. Test odbył się w listopadzie ubiegłego roku, ale dopiero teraz na leżąca do Bezosa firma Blue Origin ujawniła informacje o jego przebiegu. Próba zakończyła się pomyślnie. Blue Origin jest jedną z wielu firm mających na celu obniżenie kosztów lotów kosmicznych, aby więcej ludzi mogło sobie pozwolię na podróże wokół orbity okołoziemskiej.

 

  • Amerykańskie wydawnictwo Dow Jones & Co. Inc. sprzedało swoje 23,5% udziałów w czeskim wydawnictwie Economia Publishing House. Nabywcą została Grupa Wydawnicza Verlagsgruppe
    Handelsblatt, główny udziałowiec Economii. Wartość transakcji to 15,25 mln euro. Tegorocznym laureatem National Jewish Book Award został Daniel Mendelsohn za książkę „The Lost: A Search for Six of Six Million” („Zaginieni: Poszukiwanie szóstki z sześciu milionów”). Wręczenie nagrody
    nastąpi 6 marca w Center for Jewish History w Nowym Jorku.
  • Brytyjskie wydawnictwo Faber zanotowało rewelacyjne wyniki w ubiegłym roku finansowym, zamkniętym 6 marca 2007 r. Łączna sprzedaż wzrosła o 23%, do 16,04 mln Ł (z 12,96 mln Ł rok wcześniej). Firma podwoiła zysk operacyjny z 596 000 Ł do 1,1 mln Ł. Zysk brutto wyniósł 430 000 Ł. Sprzedaż za granicą wzrosła aż o 45%.

 

  • Kolejna biblioteka uniwersytecka w Stanach Zjednoczonych dołączyła do projektu Google Book Search. University of Texas przekształci na format cyfrowy ponad milion tytułów, zawierających bardzo cenne pozycje pochodzące z początków historii Stanów Zjednoczonych.

 

  • Ebay zarobił w IV kwartale 2006 roku 431 mln $, co daje 27% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego. Przychody wzrosły o 29%, do 1,33 mld $. Zysk największej na świecie platformy aukcyjnej wyniósł aż 1,13 mld $. Firma zapowiedziała, że wykupi własne akcje za 2 mld $.

 

  • Reader's Digest opublikował wyniki finansowe za 2. półrocze 2006 roku. Przychody firmy w tym okresie wyniosły 802,4 mln $, a zysk netto 61,7 mln $. Dla porównania w roku poprzednim przychody wyniosły 765,2 mln $, a spółka zanotowała stratę netto 122,4 mln $.
 
autor: Ł.D.

Bauer może przejąć RMF FM

 
Niemiecki koncern Bauer Media otrzymał od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodę na przejęcie akcji spółki Broker FM, właściciela radia RMF FM. Przypominamy, że 27 października Bauer
Media Invest - prowadzący w naszym kraju działalność wydawniczą, poligraficzną i sprzedaży wysyłkowej – ogłosił wezwanie do zakupu 100 proc. akcji Broker FM. Według zapowiedzi koncern chce całkowicie wycofać przejmowaną spółkę z obrotu publicznego.
źródło: Media Run

Nowy dziennik w 2007 r.


Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się nowy dziennik Grupy Wydawniczej Polskapresse. Z informacji „Gazety Prawnej” wynika, że projekt ogólnopolskiego dziennika miałby powstać na bazie tytułów regionalnych, co umożliwiłoby mu uzyskanie nakładu w wysokości 800 tys. Egzemplarzy miesięcznie, dając pozycję lidera na rynku. Grupa wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład koncernu Verlagsgruppe Passau. Wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje 8 dzienników o łącznej tygodniowej sprzedaży 2,8 mln egz.
źródło: MR

Nowy programo książkach w TVP

 
6 stycznia na antenie TVP2 pojawił się nowy program propagujący idę czytania pod nazwą „Przyłapani na czytaniu”. Jest to cykl krótkich wywiadów redaktor Pauliny Reiter ze znanymi osobami ze świata kultury, mediów i polityki, które zostały przyłapane na czytaniu w ramach akcji organizowanej przez Polską Izbę Książki. Program emitowany będzie w każdą sobotę w porannym paśmie telewizyjnej
Dwójki pt.: „Śniadanie z Dwójką” (od godz. 8.50 do 10.45), który redagowany jest przez Alicję Resich-Modlińską.
źródło: PIK

Paszporty „Polityki” dla Dehnela i Janion


Maria Janion, Sławomir Fabicki, Jacek Dehnel, Agata Szymczewska, Maja Kleczewska, Grupa Twożywo oraz duet Fisz i Emade to tegoroczni laureaci Paszportów „Polityki” za rok 2006. Nazwiska zwycięzców ogłoszono we wtorek na uroczystej gali w warszawskim Teatrze Polskim. Nagrody przyznawane są artystom zasłużonym w danym roku dla polskiej kultury i sztuki. Poeta, prozaik i tłumacz Jacek Dehnel otrzymał Paszport w kategorii literatura. Artysta debiutował w 1999 roku zbiorem opowiadań „Kolekcja”. Paszportem nagrodzono go za powieść Lala, wydaną w 2006 roku nakładem wydawnictwa
W.A.B. Nagrodę specjalną dla kreatora kultury, przyznawaną od 4 lat, otrzymała prof. Maria Janion – historyk literatury i idei, profesor w Instytucie Badań Literackich PAN, która obchodziła w minionym roku 80. urodziny.
źródło: WP

Pierwsza fabryka e-papieru


Dziennik „Die Welt” podał, że brytyjska firma Plastic Logic w 2008 roku uruchomi w Niemczech pierwszą na świecie fabrykę e-papieru, czyli cienkiego, giętkiego, lekkiego i pozbawionego ramy wyświetlacza polimerowego. Łatwo go zrolować lub złożyć w kostkę i schować do kieszeni. Rocznie wytwarzanych ma być milion takich urządzeń. Uruchomienie w przyszłości e-papierowych wydań zapowiadają największe gazety na świecie. Przedstawiciele producenta zakładają, że rynek elastycznych ekranów w 2010 roku wyniesie 41,6 mln egz. W wyścigu o wartą 100 mln USD inwestycję niemieckie Drezno pokonało m.in. Singapur.
źródło: Press.pl

Rewolucyjna modernizacja biblioteki

 
17 stycznia uroczyście została oddana do użytku wyremontowana kamienica Kierbedziów przy ul. Koszykowej, w której mieści się część biblioteki publicznej. Koszt remontu wyniósł ok. 3 mln zł.
To nie koniec. W planach jest generalna modernizacja biblioteki, obejmująca m.in. wyburzanie części istniejących budynków, kopanie piwnic, do których przeniesie się część magazynów książek, budowę nowego obiektu oraz zagospodarowanie podwórzy na tyłach budynku Kierbedzia oraz sąsiadującej z nim dobudowanej w latach 70. plomby. Podwórza mają zostać przykryte szklanym dachem. Dwa pierwsze dziedzińce zamienią się w hol z szatnią i recepcją oraz w kawiarnię. Trzeci stanie się czytelnią. Cała inwestycja pochłonie ponad 10 mln zł. Będzie tym trudniejsza, że władze biblioteki nie zamierzają jej zamykać, a co najwyżej przenosić w inne miejsca coraz to inne działy. Według harmonogramu opracowanego przez architektów prace potrwają aż do 2011 r
źródło: Gazeta.pl.