×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Helion News -- grudzień 2006

TOP tytuł w super cenie » 50% taniej

 

Joe Vitale w Polsce!
9 – 10 grudnia, Warszawa


Tylko kilka dni dzieli nas od wizyty prawdziwego zaklinacza umysłów ludzkich, jednego z najciekawszych twórców współczesnego marketingu – Joe Vitale’go. Autor bestsellerowych pozycji (m.in. wydanej pod marką Onepress książki „Moc przyciągania. 5 prostych kroków do zdobycia bogactwa (lub czegokolwiek innego)”), znany na całym świecie jako Mr. Fire,  przeprowadzi w Polsce dwa indywidualne i zamknięte warsztaty.
Joe Vitale to ucieleśnienie „amerykańskiego snu”. Jego życie i nauki są dowodem na to, że nie ma szczytów nie do zdobycia. Umiejętnie łączy hipnozę z marketingiem, biznesem oraz praktykami duchowymi. Rezultatem jego działań jest ogromna sława, fortuna, BMW Z3 oraz... spadek wagi o 40 kg! Teraz i Ty możesz dołączyć do grona szczęśliwców, którzy osobiście zetkną się z jego teoriami.
Pierwszy dzień szkolenia – 9 grudnia – poświęcony będzie słynnej formule Joe’go, zwanej Hipnotycznym Marketingiem. To przetestowana, udowodniona, sprawdzona i gwarantowana metoda na to, by rozwinąć swój biznes, niezależnie od tego, czy pracuje się w internecie, czy poza nim. Składają się na nią trzy kroki; wszystkie zostaną odkryte z najdrobniejszymi szczegółami, tak żebyś mógł je zrozumieć i ich użyć. Mr. Fire stosuje te chwyty w swoim biznesie – a jest osobistością znaną w internecie, bestsellerowym pisarzem, wystąpił w filmie „The Secret”, był gościem programu Larry King Live. A to wszystko dzięki formule Hipnotycznego Marketingu, która działa!
Następnego dnia Autor zupełnie od środka przedstawi swoją formułę na osiąganie sukcesów. Opiera się ona na bestsellerowej książce „Attractor Factor” – „Moc przyciągania. 5 prostych kroków do zdobycia bogactwa (lub czegokolwiek innego)”. Prywatne szkolenie pozwoli Ci zacząć stosować metody Joe’go w swoim życiu – dla polepszenia relacji w związku, zdrowia, stanu konta i wszystkiego, o czym zamarzysz.
Jeśli chcesz się uczyć osobiście od Joe Vitale’go, koniecznie odwiedź stronę www.vitale.pl.

Grupa Wydawnicza HELION ma przyjemność być partnerem tego wydarzenia. Planujemy także w przyszłości wydać kolejne książki autorstwa Joe Vitale’go.
 
źródło: Grupa Wydawnicza Helion SA

Lektura pierwszego kontaktu


Coraz prawdziwsza staje się parafraza znanego powiedzenia - „Pacjencie, lecz się sam!”. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu Czytelników, postanowiliśmy wesprzeć walkę z dokuczliwymi schorzeniami, wiedzą zawartą w fachowych poradnikach z serii „Lekarz rodzinny”.
Oryginalne książki wydawane w cyklu „Lekarz rodzinny” były tworzone przy współudziale brytyjskich lekarzy specjalistów, jednak ich treść jest jak najlepiej dopasowana do warunków polskich — zarówno od strony stosowanych metod leczenia, środków farmakologicznych, jak i specyfiki organizacji oraz funkcjonowania służby zdrowia.
Listy stosowanych leków zostały zawężone lub poszerzone o leki dopuszczone do obrotu w Polsce — dołożono wszelkich starań, aby zestawienia środków farmakologicznych odpowiadały rodzimej praktyce lekarskiej. Książkę uzupełniono o dane statystyczne dotyczące występowania chorób w naszym kraju.
Niezdrowy tryb życia, który wynika przede wszystkim z niewłaściwej diety, stresu w pracy, nadmiernego spożywania różnych używek oraz innych negatywnych czynników, przyczynia się do zwiększenia częstotliwości zachorowań na wiele współczesnych chorób cywilizacyjnych. Mamy nadzieję, że informacje zawarte w książkach z serii „Lekarz rodzinny” będą stanowiły dla Czytelników bogate źródło wiedzy o zapobieganiu i leczeniu tych schorzeń — dotykają one bowiem lub mogą dotknąć każdego z nas.

źródło: Grupa Wydawnicza Helion SA

Pasja przez okrągły róg!

 
Z końcem listopada na rynku pojawi się nowa, ciekawa seria – „Poradniki bez kantów”, firmowana wydawniczą marką Septem. Książki z tego cyklu w sposób kompletny i przyjazny przedstawiają zestaw pomysłów na spędzanie wolnego czasu i nadanie życiu smaku.
Bez względu na to, czy chcesz wiedzieć, jak zadbać o figurę, jak wychować psa czy też wprowadzić w domu nowatorską aranżację, zawsze dobrze mieć pod ręką „Poradniki bez kantów”. Każdy temat omówiony jest przez fachowców w danej dziedzinie, którzy krok po kroku przedstawiają pomocne rozwiązania i metody osiągnięcia wymarzonego celu. Teraz wszystko może być łatwe.
źródło: Grupa Wydawnicza Helion SA

International Paper inwestuje w Rosji

 
Największy na świecie producent papieru International Paper przejmie połowę udziałów rosyjskiego holdingu papierniczego Ilim Pulp.
Transakcja, jeśli zostanie zatwierdzona przez rady nadzorcze stron, będzie sfinalizowana na początku przyszłego roku. Partnerzy zobowiązali się, że w ciągu pięciu lat dokonają inwestycji rzędu 1,2 mld dolarów w rosyjską fabrykę. Dzięki temu produkcja w Ilim Pulp ma wzrosnąć o 40%. Obecnie rosyjski producent papieru jest w pierwszej dziesiątce na świecie. W ubiegłym roku jego obrót wyniósł 1,5 mld dolarów, a przedsiębiorstwo jest wyceniane na 1,3 mld dolarów.
 
źródło: PB

Wydawnictwo Bauer kupuje RMF FM


Spółka Bauer Media Invest GmbH (BMI), część Grupy Wydawniczej Bauer, ogłosiła wezwanie na 100% akcji spółki Broker FM SA, do której należy ogólnopolskie radio RMF FM. Bauer chce zbudować w Polsce silną sieć radiową.
Cena za 1 akcję w wezwaniu wynosi 144,80 zł i jest 4,6% powyżej średniego kursu akcji Brokera z ostatnich 3 miesięcy. Przy tej cenie wezwania wycena Brokera wynosi 477,84 mln zł.
 
Przyjmowanie zapisów potrwa od 11 grudnia do 16 lutego 2007 r. Na zamknięciu piątkowej sesji za akcje Brokera FM płacono 178,90 zł.
Grupa Wydawnicza Bauer prowadzi w Polsce działalność wydawniczą (30 tytułów, m.in. „Twój Styl”, „Tele Tydzień”, „Świat Kobiety”), poligraficzną i sprzedaży wysyłkowej. Broker FM jest właścicielem radia RMF FM, RMF Classic oraz posiada 27,85% akcji reprezentujących 40,91% głosów na walnym zgromadzeniu Interii.pl.
 
We wrześniu 2006 r. RMF FM zanotowało najwięcej pod względem cennikowym wpływów z reklam.
 
źródło: WM

HARUKI MURAKAMI ODBIERA NAGRODĘ FRANZA KAFKI

 
30 października japoński pisarz Haruki Murakami otrzymał w Pradze prestiżową nagrodę Franza Kafki.
 
Nagrodę Kafki Murakamiemu przyznało już w marcu międzynarodowe jury, z czołowym niemieckim krytykiem literackim Marcelem Reichem-Ranickim i brytyjskim wydawcą Johnem Calderem na czele. To już szósta edycja konkursu organizowanego co rok przez Stowarzyszenie im. Franza Kafki.
 
Murakami otrzymał wykonaną przez czeskiego artystę Jaroslava Ronę małą statuetkę Kafki oraz nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 dolarów.
 
Jak określili fundatorzy — Stowarzyszenie im. Franza Kafki — nagroda jest przyznawana autorom, których prace odznaczają się wyjątkowymi walorami artystycznymi i przemawiają do wszystkich czytelników, bez względu na pochodzenie, narodowość czy kulturę, zupełnie tak jak dorobek literacki Franza Kafki.
 
Haruki Murakami, menedżer baru jazzowego, zaistniał na japońskiej scenie literackiej już w 1987 r. niezwykle popularną powieścią, stanowiącą swego rodzaju eksperyment z realizmem — „Norwegian Wood” — która przyniosła autorowi rozgłos na tyle ogromny, że mówi się obecnie, iż czytał ją każdy mieszkaniec Japonii.
 
Proza Murakamiego cieszy się niesłabnącą popularnością nie tylko w Japonii, ale i za granicą — jego książki przetłumaczono na 35 języków, w tym czeski.
 
Warto wspomnieć, iż Murakami jest także autorem zapisu wspomnień ofiar ataku terrorystycznego z 1995 r., kiedy to w tokijskim metrze rozpylono ogromną ilość gazu bojowego Sarin. Autor „Przygody z owcą” zajmuje się także przekładem. Tłumaczył m.in. książki Raymonda Carvera, Trumana Capote’a, Johna Irvinga i J.D. Salingera.
 
Haruki Murakami jest szóstym laureatem nagrody, po m.in. Philipie Rocie i noblistach Elfriede Jelinek i Haroldzie Pinterze.  
 
źródło: Muza

Ponad 40% Polaków nie czyta książek

 
41% Polaków nie przeczytało żadnej książki w ciągu ostatniego półrocza. 1 – 2 książki przeczytało 12% respondentów, 3 książki — 9%, 4 – 5 książek — 9%, 6 – 10 książek — 6%, a powyżej 10 książek — 10% badanych. Liczba czytających rośnie wraz z wykształceniem, a maleje wraz z wiekiem.
Częściej czytają kobiety, osoby z wyższym wykształceniem, ludzie młodzi i osoby, którym w dzieciństwie czytali na głos rodzice — wynika z sondażu firmy badawczej Ipsos.
W ciągu ostatnich 2 lat odsetek osób czytających spadł aż o 6%. Nie zmienił się natomiast wśród ludzi z wykształceniem średnim i wyższym, w wieku od 15 do 18 lat oraz powyżej 59 lat.
 
źródło: PAP

RYNEK MIEDZYNARODOWY

 
  • Wikipedia rozważa zakup treści chronionych prawem autorskim i udostępnienie ich w domenie publicznej. Jimmy Wales, założyciel i przewodniczący fundacji Wikimedia, napisał do wspólnoty skupionej wokół Wikipedii e-mail z prośbą o podanie przykładowych treści, które teoretycznie mogłyby zostać zakupione i uwolnione. Nie wiadomo jednak, skąd Wiki weźmie pieniądze na zrealizowanie takiego projektu.
  • Grupa Lagardere zanotowała dobre wyniki po 9 miesiącach 2006 r. Całkowite przychody francuskiego giganta medialnego wzrosły o 7,3%, do 10,02 mld euro. Przychody Lagardere Media wyniosły 5,93 mld euro, w stosunku do 5,8 mld euro w roku ubiegłym. Daje to 2,3% wzrostu w skali roku. Przychody Hachette Livre (należącego do Grupy Lagardere) wzrosły o 18%, do 1,45 mld euro. Konsolidacja firmy z Grupą Time Warner Book przyniosła spółce 213 mln euro. 
  • Wszystkie prace twórcy teorii ewolucji Karola Darwina będą opublikowane w internecie. Na stronie www.darwin-online.org.uk już jest 50 tys. stron tekstu i 40 tys. obrazów pochodzących z jego twórczości. Projekt realizuje wydawnictwo uniwersytetu w Cambridge.
  • Axel Springer opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2006 r. Firma zanotowała 10-procentowy wzrost zysku netto, ze 156,3 do 173,3 mln euro. Przychody niemieckiego koncernu prasowego spadły o 1,7%. Po pierwszych dziewięciu miesiącach przychody spółki z reklam wzrosły do 730,7 mln euro, a przychody ze sprzedaży egzemplarzowej pozostały bez zmian, na poziomie 879,3 mln euro.

Czy wolno fotografować książki w bibliotece?

Pan Ryszard w Bibliotece Publicznej m.st. Warszawy zrobił zdjęcie pewnego artykułu. Wiedział, że używanie flesza szkodzi książkom, więc go nie użył. Mimo to bibliotekarka kazała zapłacić za zrobienie zdjęcia 15 zł plus VAT.

„Za zdjęcie trzeba płacić tylko wtedy, kiedy robi się je profesjonalnie, z fleszem... Nie wiem, dlaczego pracownik naszej biblioteki zażądał opłaty” — mówi Agnieszka Pytlak, kierowniczka działu konserwacji i reprografii w bibliotece.

Jednak kwestia wykonywania zdjęć w bibliotece jest niejasna. Nie jest to ani zakazane, ani dozwolone.

W Bibliotece Narodowej książki można fotografować za zezwoleniem, w specjalnym pomieszczeniu. Opłata za książki i czasopisma wydane po 1801 r. wynosi od 35 do 70 zł, w zależności od daty wydania i formatu. Zdjęcia muszą być wykonane bez flesza.

Natomiast w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego w celach naukowych można fotografować książki bezpłatnie. 

źródło: GW

Axel Springer przejmie Polsat?

 
Niemiecki koncern medialny Axel Springer zamierza objąć 25% udziałów w Polsacie. Cena za wejście do przynoszącej zyski stacji może wynieść około 250 milionów euro.
 
W przypadku przejęcia Polsatu Springer ma nadzieję na uruchomienie dodatkowych sił dzięki połączeniu rynku gazet i czasopism z telewizją.
 
źródło: MR

Najnowsze informacje z rynku międzynarodowego

  • Ogłoszono tegorocznych finalistów National Book Award. W poszczególnych kategoriach zwyciężyli:
              Fiction
              Richard Powers „The Echo Maker” (Farrar, Straus & Giroux)
     
              Nonfiction
              Timothy Egan „The Worst Hard Time: The Untold Story of Those Who Survived the Great American Dust Bowl” (Houghton Mifflin)
     
              Poezja
              Nathaniel Mackey „Splay Anthem” (New Directions)
     
              Literatura dziecięca
              M.T. Anderson „The Astonishing Life of Octavian Nothing, Traitor to the Nation, Vol. 1: The Pox Party” (Candlewick Press)
     
             Oficjalne wręczenie nagród odbyło się na Manhattanie w Marriott Marquis Hotel. Każdy z laureatów otrzymał statuetkę z brązu i 10 tys. dolarów. 

 

  • Grupa Borders zanotowała kiepskie wyniki po III kwartale 2006 r. Firma powiększyła stratę netto do 39,1 mln dolarów, z 14,1 mln dolarów w roku poprzednim. Mimo to całkowita sprzedaż wzrosła o 1,7%, do 851,6 mln dolarów. 
  • Polskie książki trafią niebawem do Google Book Search. Serwis umożliwiający przeszukiwanie treści książek ruszył 2 lata temu w USA. Rok później zapowiedział wejście do Europy Zachodniej. Obecnie program ma wejść w życie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma już rozpoczyna współpracę z polskimi wydawnictwami. Na razie ich książki zostaną zaprezentowane w brytyjskiej (amerykańskiej) wersji wyszukiwarki. Jednak już wkrótce zostanie uruchomiona polska wersja wyszukiwarki. 
  • Przychody Barnes & Noble w III kwartale 2006 r. wzrosły o 2,7%, do 1,11 mld dolarów. Firma zanotowała 2,7 mln dolarów straty netto, w stosunku do niewielkiego zysku rok wcześniej. Po 9 miesiącach 2006 r. przychody Barnes & Noble wzrosły o 1%, do 3,38 mld dolarów. Zysk netto w tym okresie wzrósł o 3,3%, do 23,8 mln dolarów.

     

autor: Ł.D.


Agora zainteresowana kupnem TV4


O tym, że należącą do Polskich Mediów SA telewizją TV4 mogą być zainteresowane Agora SA i News Corporation, informowała „Rzeczpospolita”. Agora potwierdza informacje, że jest zainteresowana poszerzeniem swojego portfela o aktywa telewizyjne. Obecnie do spółki należą dzienniki, czasopisma, portal internetowy oraz radia.
 
21 listopada 2006 Agora była liderem wzrostu wśród spółek z WIG 20 na warszawskiej giełdzie. Jej kurs wzrósł o 5,2% — do 35 zł, przy obrotach 49,2 mln zł. Zdaniem analityków miały na to wpływ spekulacje, że spółka mogłaby przejąć akcje TV4. 

źródło: Press.pl