×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Helion News -- kwiecień 2005

TOP tytuł w super cenie » 50% taniej

 

25. Targi Książki w Paryżu

Jubileuszowe 25. Targi Książki w Paryżu pobiły rekordy frekwencyjne. Hale wystawowe Paris Expo odwiedziły tysiące czytelników.
 
Salon du Livre to 50 000 metrów kwadratowych wypełnionych książkami – od poezji do komiksu, od eseju do kryminału. Na targach  zaprezentowało się 1200 wydawców. Organizatorzy przygotowali także spotkania z 2000 autorów, m.in. z Umberto Eco, Amelie Nothomb, Eric-Emmanuel Schmittem.  Właśnie spotkania z pisarzami i możliwość otrzymania autografu ulubionego autora były największą atrakcją paryskich targów. Gościem honorowym tegorocznych targów była Rosja, która zaprezentowała się w Paryżu na 700 metrach kwadratowych powierzchni.
 
Jak podkreśla dyrektor generalny targów Jean Sarzana, w tym roku większe zainteresowanie niż w poprzednich latach budziła oferta międzynarodowa. W sekcji Cosmopolivres  zaprezentowało się ponad 300 wystawców z 25 krajów, m.in. Polska. W  tej części wystawienniczej targów umieszczone było specjalne forum, gdzie przy udziale sporej publiczności na dyskusjach spotykali się pisarze z krajów występujących w charakterze gości.
 
Polscy wydawcy obecni na stoisku narodowym podkreślali, że prowadzone przez nich rozmowy handlowe dowodzą, iż nasz rynek cieszy się coraz większą popularnością wśród zachodnich wydawców. Są zainteresowani polskim rynkiem wydawniczym, a także – w coraz większym stopniu – ofertą polskich oficyn. Stoisko odwiedzali również wydawcy rosyjscy, szukający ciekawych tytułów z całej Europy. Francuscy wydawcy pytali o polskie nowości, bestsellery, interesujących autorów. Wśród odwiedzających polskie stoisko byli przedstawiciele najbardziej znanych francuskich oficyn: Gallimarda, Flammariona, Editions de l’Olivier. Pierwszy nakład wydanego przez Bragelonne „Ostatniego życzenia” Andrzeja Sapkowskiego właściwie się już wyczerpał; teraz przygotowywane jest tańsze wydanie broszurowe tej książki – na francuskim rynku przy tym formacie oznacza to nakład co najmniej 10 000 egzemplarzy.
 
źródło: Instytut Książki

Nowe placówki Verte Dom Książki S.A.

Sieć księgarń prowadzona przez Dom Książki S.A. – spółkę zależną od WSiP S.A. – powiększyła się o kolejne dwie placówki.
Pierwsza z nich zlokalizowana jest w Warszawie przy ul. Browarnej 6, druga – w Mińsku Mazowieckim przy ul. Warszawskiej 111/4. Tym samym sieć prowadzona przez Dom Książki S.A. liczy obecnie 33 placówki.
 
"W opinii Zarządu WSiP S.A., dzięki dynamicznemu rozwojowi ww. sieci, która działa pod nazwą Verte Dom Książki, konsekwentnie realizowane są zapisy prospektu emisyjnego akcji Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych S.A., które odnoszą się do strategii rynkowej w zakresie dystrybucji".
W dniu 21 marca 2005 r. Zarząd WSiP S.A.  zawarł umowę pożyczki z Domem Książki S.A. - w wysokości 4 000 000 złotych. Pożyczka przeznaczona jest na modernizację i rozwój sieci księgarń, prowadzonej pod nazwą Verte Dom Książki, a tym samym na rozwój Domu Książki S.A.
 
źródło: WSiP

Bestsellery Traffic Club za 28.02 – 06.03.05

TYTUŁ 
AUTOR 
WYDAWCA
1. Cień wiatru (oprawa miękka)
Carlos Ruiz Zafón
Muza
2. Rodzinna historia lęku (oprawa miękka)
Agata Muszyńska
Wydawnictwo Literackie
3. Cień wiatru (oprawa twarda)
Carlos Ruiz Zafón
Muza
4. Europa - niedokończona przygoda
Zygmunt Bauman
Wydawnictwo Literackie
5. Lubiewo
Michał Witkowski
Korporacja Halart
6. Grzeczne dziewczynki nie awansują
Lois P. Frankel
Helion
7. Sztuka perswazji
Andrzej Batko
Helion
8. Witaj lenistwo! O sztuce i konieczności obijania się w pracy
Corinne Maier
G+J
9. Ryszard Kukliński. Życie ściśle tajne
Weiser Beniamin
Świat Książki
10. Gułag
Anne Applebaum
Świat Książki
 
 źródło: Traffic Club

Polskie wydawnictwo zwycięzcą w Londynie

We wtorek podczas Targów Książki w Londynie rozstrzygnięto konkurs na Młodego Wydawcę Roku 2005. Konkurs był wspólną inicjatywą British Council i London Book Fair. Laureatką nagrody została Maria Deskur, redaktor naczelna wydawnictwa Muchomor. Laureatka zaprezentowała książkę Pawła Pawlaka "Jajuńciek". W nagrodę otrzymała 7,5 tys. funtów, które będzie mogła przeznaczyć na praktykę zawodową w Wielkiej Brytanii lub realizację własnego projektu wydawniczego. Dodatkowo otrzyma bezpłatne stoisko na przyszłorocznych Targach Książki w Londynie.
 
Pełna lista finalistów konkursu:
 
Poland – Maria Deskur (WINNER)
Founder & Editing Manager, Muchomor Publishing House
Argentina – Mariana Vera
Editor (Books for Children & Young Readers), Editorial Sudamericana
Bulgaria – Ekaterina Jordanova
Acquisition editor & translator, Obsidian Press
Latvia – Dzintra Kalnina
PR & Marketing Manager, Avots Publishers
Lebanon – Shereen Kreidieh
Owner, Asala Publishing House
Romania – Cristian Nicolae Carstoiu
Manager, Amaltea Publishing House
Russia – Alexander Gavrilov
Editor-in-Chief & Director, Knizhnoe Obozrenie (The Book Review)
South Africa – Miemie du Plessis
Children’s Book Publisher, LAPA Publishers
Thailand – Pinyo Trisuriyatamma
Publisher & Editor, Open Books & Open Magazine Publishers
Turkey – Tanay Burcu Ural
Partner, Managing Director, Editor & Translator, Marsik Publishing

źródło: British Council
autor: Ł.D

Kara w wysokości ponad 1 mln 600 tys. dla wydawcy oraz dystrybutorów "Harry Pottera i Zakonu Feniksa"

Kary w łącznej wysokości ponad 1 mln 600 tys. nałożył Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na wydawcę i dystrybutorów polskiej wersji „Harry’ego Pottera i Zakonu Feniksa”. Powodem było ustalenie przez uczestników porozumienia, że książka nie może być sprzedawana po cenie różniącej się więcej niż 10 proc. od wydrukowanej na okładce.
 
W listopadzie 2003 roku miało miejsce spotkanie przedstawicieli spółki Harbor Point – mającej wyłączne prawa do wydawania książki „Harry Potter i Zakon Feniksa” w polskiej wersji językowej – z dystrybutorami hurtowymi (EMPiK, Wikr, Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw-Azymut, Firma Księgarska Jacek Olesiejuk, DiSO oraz Wkra). Wszyscy uczestnicy podpisali oświadczenie, w którym zobowiązali się, że nie będą sprzedawać książki po cenie detalicznej różniącej się o więcej niż 10 proc. od wydrukowanej na okładce. Dla wydania w miękkiej oprawie było to 49 złotych, twardej zaś 59 złotych. Sygnatariusze porozumienia zadeklarowali również, że będą informować o ustaleniach swoich kontrahentów (księgarnie) i egzekwować od nich ich stosowanie. W późniejszym terminie pod oświadczeniem podpisały się spółki Matras i Bertelsmann Media. Łączny udział dystrybutorów, którzy weszli w skład porozumienia, w sprzedaży piątego tomu „Harry’ego Pottera” przekroczył 80 proc.

Jak wynika z materiału dowodowego zebranego przez Delegaturę Urzędu w Katowicach, uczestnicy porozumienia podjęli kroki zmierzające do realizacji jego postanowień w praktyce. Spółka Harbor Point była informowana przez dystrybutorów o przypadkach sprzedaży „Harry’ego Pottera…” po cenie niższej niż ustalona. Ponadto hurtownicy pisemnie bądź ustnie zobowiązywali księgarzy, by sprzedawali książkę w ustalonej wcześniej cenie.

Zdaniem Prezesa UOKiK bezpośrednim skutkiem działań uczestników porozumienia było przede wszystkim wyznaczenie minimalnych cen detalicznych, co spowodowało ograniczenie konkurencji. W rezultacie bowiem konsumenci zmuszeni byli do kupowania książki po cenie ustalonej przez uczestników porozumienia (dla porównania, wyższej o 20 proc. niż poprzednia pozycja w serii – „Harry Potter i czara ognia”). Podobna sytuacja nie miałaby miejsca w przypadku niezakłóconej konkurencji. Konsument, dokonując zakupu, mógłby wówczas wybrać najkorzystniejszą ofertę na rynku.

Biorąc pod uwagę powyższe, Prezes UOKiK uznał opisane działanie spółki Harbor Point oraz pozostałych uczestników zmowy za zabronione prawem porozumienie ograniczające konkurencję i nakazał zaniechanie jego stosowania. Na wydawcę i dystrybutorów zostały również nałożone kary pieniężne w łącznej wysokości ponad 1 mln 600 tys. złotych (z tego na Harbor Point 590 tys. złotych). Przy ustalaniu ich wymiaru wzięto pod uwagę z jednej strony funkcję prewencyjną i represyjną, z drugiej zaś fakt, że żaden z przedsiębiorców nie był do tej pory karany za złamanie prawa antymonopolowego.

Decyzja nie jest prawomocna, przysługuje odwołanie od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

źródło: UOKiK

Nowe sklepy Géant

Sieć Geant Polska, należąca do francuskiej grupy Casino, otwiera w Poznaniu swój 18. hipermarket.
W tym roku Géant Polska chce jeszcze otworzyć hipermarket w Łodzi. Polskie spółki grupy Casino-Géant Polska oraz sieć supermarketów dyskontowych Leader Price w ubiegłym roku zwiększyły obroty do 3,68 mld zł z 3,5 mld zł rok wcześniej. W tym roku Leader Price ma się powiększyć o ok. 40 supermarketów.

Czeski wydawca "Mein Kampf" uniewinniony

Sąd Najwyższy uniewinnił czeskiego wydawcę książki Adolfa Hitlera "Mein Kampf" Michała Zitkę, wcześniej skazanego za tę publikację na 3 lata więzienia w zawieszeniu. Sędziowie uznali ostatecznie, że wydawca nie dopuścił się propagowania faszyzmu. Książka ukazała się w Czechach w nakładzie 106 tys. egzemplarzy, do tej pory sprzedano ponad 90 tysięcy.
Przypominamy, że w lutym nakładem wydawnictwa XXL ukazało się polskie wydanie "Mein Kampf", co stało się źródłem konfliktu polsko-niemieckiego.
 
źródło: TVP
autor: Ł.D.
 

Rynek książki w Rosji w 2004 roku

Od kilku lat zauważamy stały rozwój rynku książki w Rosji. W ubiegłym roku wzrost ten wyniósł 4%. Jak wynika ze wstępnych informacji, w 2004 roku wydano 90 000 tytułów w łącznym nakładzie 700 – 800 milionów egzemplarzy. Rynek rosyjski nadal boryka się z dystrybucją. Poważnym problemem jest nieodpowiednia infrastruktura księgarni i innych punktów sprzedaży książek.
 

źródlo: RBC Daily
autor: J.W.

Nowe działy w Wirtualnym Wydawcy

W dziale "Nowości książkowe" wydawcy mogą zamieszczać wszystkie nowe tytuły wprowadzane na rynek z informacją o możliwości zakupu każdego tytułu. Przy każdym tytule pojawi się wtedy link odsyłający bezpośrednio do działu handlowego wydawcy, dystrybutora lub hurtownika (miejsce zakupu wskazuje wydawca). Jeżeli przy każdej książce będziecie chcieli zamieścić swoje logo, ono też będzie aktywne z linkiem odsyłającym do strony WWW wydawnictwa. Możecie zobaczyć, jak to wygląda na przykładzie książek Wydawnictwa Helion i Onepress.
 
W "Księgarni B2B" macie możliwość zakupu książek niezbędnych przy prowadzeniu działalności wydawniczej, dystrybucyjnej, DTP itp. Znajdziecie tam poradniki nie tylko wydane przez BMR, ale także przez innych wydawców. Zachęcamy do odwiedzin i zakupów oczywiście;-).
 
"Ankiety" pomogą nam zaktywizować społeczność "rekinów książkowych". Jeżeli tylko pojawi się jakiś kontrowersyjny problem, natychmiast pojawi się nowa ankieta. Proszę pamiętać, że system nie pozwoli na głosowanie w ankiecie osobom nie zarejestrowanym. Proszę nie próbować oddawać głosu kilkakrotnie – system na to także nie pozwoli:-). Na początek, aby zobaczyć, jak się fajnie głosuje, proponujemy ankietę na temat: "Czy podoba Ci się nowa wersja Wirtualnego Wydawcy?"
 
Niech moc będzie z Wami
Jacek Włodarczyk

Zmiany w zarządzie PIK

10 lutego 2005 nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora Biura Polskiej Izby Książki. Nowym dyrektorem PIK został Pan Sławomir Paszkiet. Od lipca 2003 roku funkcję tę pełniła Marzena Kasprzycka.
 
autor: Ł.D.
 

Empik – podsumowanie roku 2004

Sprzedaż książek w sieci salonów Empik wzrosła o 15,5% z 144 056 tys. złotych w roku 2003 do 166 435 tys. w roku 2004. Zmieniła się także na korzyść książek struktura sprzedaży. W roku 2004 w podziale na kategorie asortymentowe, sprzedaż książek stanowiła 41,32%.


Sprzedaż sieci salonów Empik w podziale na kategorie asortymentowe
w latach 2004 i 2003 (w tys. PLN)

 
2004 rok
2003 rok
Książki
166 435 tys. złotych; 41,32%
144 056 tys. złotych; 40,58%
Muzyka
67 472 tys. złotych; 16,75%
67 636 tys. złotych; 19,05%
DVD&VHS
23 813 tys. złotych; 5,91%
17 702 tys. złotych; 4,99%
Prasa
75 714 tys. złotych; 18,80% 
65 820 tys. złotych 18,54%
Art. papiernicze
26 078 tys. złotych; 6,47%
21 891 tys. złotych 6,17%
Multimedia
43 227 tys. złotych; 10,73%
37 637 tys. złotych 10,60%
Sprzedaż usług
0,00 tys. złotych; 0,00%
0,00 tys. złotych 0,00%
Pozostała sprzedaż
61 tys. złotych; 0,02%
260 tys. złotych 0,07%
Razem
402 801 tys. złotych; 100,00% 
355 002 tys. złotych 100,00%
 
 
Sprzedaż Empik w podziale na główne kategorie działalności
w latach 2004 i 2003 (w tys. PLN).
 
 
2004 rok
2003 rok
Salony Empik
402 801
355 002
Szkoły językowe
39 478
36 118
EMPiK Foto
37 951 
38 266
Perfumerie*
--
25 634
Pozostała sprzedaż
9 664
6 528
Razem
489 894
461 547
* Sprzedaż zrealizowana do dnia zbycia działalności perfumeryjnej na rzecz Sephora w lipcu 2003r.
 
 
Wybrane dane finansowe Empik w latach 2004 i 2003 (w tys. PLN).
 
 
2004 rok
2003 rok
Przychody ze sprzedaży
489 894
461 547
Marża brutto na sprzedaży*
174 927
164 443
Marża brutto na sprzedaży %* 
35,7%
35,6%
Zysk operacyjny   
50 048
50 048
Marża zysku operacyjnego %
5,8%

10,8%

Zysk netto
35 021
35 021
Marża zysku netto %
4,6%

7,6%

Kapitały własne
109 281
86 545
Zobowiązania długoterminowe
49 652
59 359
Zobowiązania finansowe krótkoterminowe
5 325
5 683
Zobowiązania krótkoterminowe pozostałe 
158 045
127 503
Aktywa razem
337 862
291 966
* Marża Brutto zawiera koszty wynagrodzeń lektorów w szkołach językowych

źródło: NFI EMF
autor: JW

Plany inwestycyjne NFI Empik

W ubiegłym roku Grupa NFI Empik Media & Fashion zarobiła ponad 26 mln zł, czyli prawie trzykrotnie więcej niż w 2003 roku. Przychody ze sprzedaży przekroczyły 1,1 mld zł, a zysk operacyjny wyniósł 12,3 mln zł.
 
W tym roku NFI Empik planuje przeznaczyć na inwestycje ponad 80 mln zł, z czego 40 mln ma pochodzić z emisji obligacji zaplanowanej na przełom marca i kwietnia. Grupa posiada 166 sklepów i planuje otwarcie kolejnych 50.
 
NFI Empik Media & Fashion, posiadający udziały w HDS-WP, mimo złożenia odwołania do Sądu Apelacyjnego w sprawie akcji Ruchu nadal jest skłonny podjąć rozmowy ze Skarbem Państwa w celu polubownego rozstrzygnięcia sprawy.
 
źródło: PAP
autor: Ł.D.

Kolejna akcja książkowa "Głosu Wielkopolskiego"

9 marca wraz z "Głosem Wielkopolskim" ukazała się książka "Król Maciuś Pierwszy" Janusza Korczaka. Jest to pierwszy z dwunastu tytułów drugiej serii książkowej wielkopolskiego dziennika.
Książki zostały wydane we współpracy z Oficyną Wydawniczą "Wielkopolski" i krakowskim wydawnictwem Zielona Sowa. Kolejne tytuły z serii "Najpiękniejsze książki dzieciństwa" będą dołączane do gazety w każdy poniedziałek i czwartek.
 
Oprócz książki Korczaka opublikowane zostaną "Podróże Guliwera", "Zaginiony książę", "O czym szumią wierzby" i "Panienka z okienka". Akcja zakończy się 14 kwietnia "Przygodami Robin Hooda".

źródło: Presserwis

Bestsellery Merlin.pl za luty 2005

TYTUŁ 
AUTOR 
WYDAWCA 
ISBN
1. Cień wiatru Zafón   
Carlos Ruiz
Muza
83-7319-502-5
2. Tylko jedno spojrzenie 
Harlan Coben 
Albatros 
83-7359-227-X
3. Białe na czarnym 
Ruben Gonzales Gallego 
Znak 
83-240-0523-4
4. Szklana zupa 
Jonathan Carroll 
Rebis
83-7301-548-5
5. Gułag  
Anne Applebaum 
Świat Książki 
83-7391-304-1
6. Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji 
Andrzej Batko 
Onepress 
83-7361-740-X
7. Stateczna i postrzelona 
Monika Szwaja 
Prószyński i S-ka
 83-7337-945-2
8. Mnie zabić  
Joanna Chmielewska 
Kobra Media
83-88791-61-3
9. Jonathan Strange i pan Norrell - tom 3   
Susanna Clarke
Wydawnictwo Literackie
83-08-03696-1
10. Życie ściśle tajne  
Benjamin Weiser  
Świat Książki 
83-7391-673-3
 
źródło: Merlin

Program o książkach w TVN

Program o książkach ”Wydanie drugie poprawione” Kazimiery Szczuki i Krzysztofa Kłosińskiego zadebiutował w TVN 24 w październiku ubiegłego roku. Premierowe odcinki emitowane są w piątki o godz. 17.00 i od stycznia powtarzane w TVN w poniedziałki około północy. Pierwsze siedem wydań oglądało średnio 213 tys. widzów. Przypominamy, że Kazimiera Szczuki prowadziła program ”Dobre książki” w TVP 1, który w grudniu oglądało 270 tys. widzów.

źródło: Presserwis

Nowe salony sieci EMPiK

Galeria Kazimierz to nowoczesne centrum handlowe powstające na zachodnim brzegu Wisły w Krakowie. Sklepy w Galerii będą miały 36 000 m kw. powierzchni. Marki reprezentowane przez firmę Emipk Media & Fashion będą wynajmować 75% powierzchni.
W krakowskiej Galerii Centrum powstanie również salon multimedialny EMPiK o powierzchni 750 m kw. Uroczyste otwarcie odbędzie się 16 marca. W tym samym czasie EMPiK planuje otwarcie podobnego megastoru w centrum handlowym King Cross w Poznaniu.

źródło: GTC
autor: Ł.D.

Niemiecki rynek książki w 2004 roku

Całkowita sprzedaż książek w Niemczech w 2004 roku spadła o 1,2%, w porównaniu do roku poprzedniego. Nieznaczny wzrost sprzedaży zanotowały domy towarowe i sklepy internetowe ( 0,7%). W ciągu całego roku pojawiło się w branży 68 nowych wydawnictw i 113 księgarń.

Najlepiej sprzedawały się książki w kategorii:
  • powieść – 49,3%  (+5,9% w stosunku do 2003 r.)
  • kryminał – 21,7% (+6,9%)
  • listy, pamiętnik i biografie – 6,5% (+12,5%)
  • bajki i legendy – 0,9% (+27,9%)
Co ciekawe, największy spadek – aż 5,7% w stosunku do 2003 roku – zanotowały książki w kategorii fantasy i sciene fiction, cieszące się na świecie dużą popularnością. Spadła również sprzedaż książek używanych – o 1,8%.
Niemieccy analitycy rynku książki przewidują w tym roku znaczną poprawę wyników w stosunku do roku ubiegłego.

źródlo: Börsenverein
autor: Ł.D.

Umowa pomiędzy Matras Sp. z o.o. i WSiP

Jak poinformował w komunikacie w dniu wczorajszym Zarząd Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych S.A., w dniu 28 lutego 2005 r. została podpisana umowa pomiędzy WSiP S.A. i Matras Sp. z o.o. w sprawie współpracy w zakresie hurtowej sprzedaży podręczników szkolonych i pozostałych publikacji Wydawnictw.
Umowa została zawarta na czas nieokreślony. W opinii Zarządu WSiP S.A. wartość świadczeń wynikających z ww. umowy można szacować na 45 milionów złotych.
Wartość umowy w tys. zł: 45 000,00.
 
Przypominamy, że podobne umowy Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne zawarły już z hurtowniami: WKRA, Super Siódemka Hurt Książek, WIKR Konsorcjum.
 
źródło: WSiP
autor: M.W.

Publiczne środki finansowe na kulturę do rozdysponowania

Narodowa Strategia Rozwoju Kultury – publiczne środki finansowe na kulturę do rozdysponowania
Polska Izba Książki poleca lekturę Narodowego Programu Kultury „Promocja Czytelnictwa i Rozwój Sektora Książki na  lata 2004 – 2013" w ramach Narodowej Strategii Rozwoju Kultury zatwierdzonej we wrześniu 2004 r. przez Radę Ministrów.
 
Dokument ten zawiera wiele ciekawych informacji o planowanych działaniach Ministerstwa Kultury wobec bibliotek, wydawnictw i księgarń.
 
Znajdziecie tam Państwo informacje o publicznych środkach finansowych na dotacje, dofinansowanie i projekty, o które możecie się Państwo ubiegać.
 
Tekst NPK „Promocja Czytelnictwa i Rozwój Sektora Książki na  lata 2004 – 2013” znajduje się na stronie internetowej MK (http://www.mk.gov.pl/docs/NPK_Czytelnictwo.pdf)
 
Zapraszamy do zapoznania się ponadto z programami operacyjnymi MK na rok 2005, które również znajdziecie Państwo na stronach ministerialnych (http://www.mk.gov.pl/website/index.jsp?catId=309). My ze swojej strony załączamy je w formacie Word.
 
źródło: PIK

Wypożyczalnia Saro.pl zawiesiła swoją działalność

Z dniem 31 grudnia 2004r. Internetowa Wypożyczalnia Książek saro.pl zawiesiła działalność.
 
"Odpłatne wypożyczanie książek, zgodnie z polskim prawem autorskim, wymaga zgody właściciela praw autorskich – czyli w przypadku książek wydanych w Polsce, akceptacji wydawnictw" – czytamy w wyjaśnieniu na stronie głównej Wypożyczalni. Takiej akceptacji saro.pl nie uzyskało.
 
Jak nas poinformował Robert Sababady, już wkrótce poznamy nową propozycję dla miłośników czytania książek.

autor: J.W.

Sieć Księgarska Matras – wstępne wyniki za rok 2004

Najlepiej sprzedające się tytuły przez Sieć Księgarską Matras w 2004 roku (bez wydawnictw edukacyjnych):
 
1. Harry Potter i Zakon Feniksa
2. Jedenaście minut
3. Kod Leonarda da Vinci
4. Ja wam pokażę
5. Co z tą Polską
6. Jądro ciemności
7. Podróże z Herodotem
8. Nigdy w życiu
9. Król Edyp
10.Powstanie 44
11. Nigdy w życiu
12. Język Trolli
13. Boży bojownicy
14. Oskar i pani Róża
15. Serce na temblaku
 
Obrót z wyłączeniem obrotów pomiędzy firmami Grupy wyniósł 152 255 tys. zł – wzrost o 7,5% w stosunku do roku 2003.
 
W tym:
Matras Bydgoszcz          
52 663 tys.
Matras Katowice            
69 886 tys.
Matras Wrocław   
37 119 tys. 
Grupa Matras  
21 131 tys.
 

                       
Zysk netto:
1 500 tys.
 
Liczba księgarń własnych:
116
Matras Bydgoszcz 
59
Matras Katowice 
32
Matras Wrocław 
25
 
Filie:
4
Matras Bydgoszcz      
2
Matras Wrocław 
2
 
Liczba odbiorów innych:
Hurtowi
30
Księgarnie obce 
1 300 
Biblioteki
80 
Inni  
1 700
            
Sieć zatrudnia 808 osób, w tym:
Matras Bydgoszcz
353
Matras Katowice
255
Matras Wrocław
169
Grupa Matras 
31
 
Powierzchnie (m. kw.)
Księgarnie      
Magazyny
Matras Bydgoszcz
7 170              
2 830
Matras Katowice
4 000
1 300
Matras Wrocław
3 200
1 620
Grupa Matras   
 
1 160
Razem 
14 370
6 910
 
Liczba dostawców – 1300
 
Liczba tytułów w ofercie – 60 000

autor: J.W.