×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Helion News -- listopad 2004

TOP tytuł w super cenie » 50% taniej

 

Axel Springer Polska rozpoczyna działalność na rynku książki

Axel Springer to grupa medialna, która działa na terenie Polski od 1994 roku. Jest równocześnie jednym z największych wydawców czasopism w Polsce.
 
8 października pojawił się pierwszy tytuł z serii: "Literatura w spódnicy" - "Dzienni Bridget Jones" Helen Fielding.
Lista książek (cykl wydawniczy co dwa tyg. od 08.10.2004)wybrana przez Axel Springer wraz z firmą BroadMind:
  1. Helen Fielding Dziennik Bridget Jones
  2. Candance Bushnell Seks w wielkim mieście
  3. Tony Person Mężczyzna i chłopiec
  4. Maria Nurowska Rosyjski kochanek
  5. Joanna Chmielewska Książka poniekąd kucharska
  6. Helen Fielding W pogoni za rozumem
  7. Nicola Kraus Niania w Nowym Jorku
Książki będą wydawane na papierze wysokiej jakości w objętości 240-350 stron i formacie 130x198 mm w cenie 9,90 zł za egzemplarz. Okładki kolekcji będą utrzymane w jednej spójnej konwencji i kobiecych, pastelowych kolorach.
Małgorzata Bralska z Axel Springer: "sugerowana jest sprzedaż książki łącznie z miesięcznikiem OLIVIA (w przypadku zakupu z miesięcznikiem Olivia cena książki 9.90 plus cena okładkowa Olivii) , ale dopuszczalna jest również sprzedaż osobno.
Reklamę swojej akcji książkowej Axel Springer ma ograniczyć do własnych tytułów takich jak "Newsweek Polska" , "Dziewczyna" oraz "Fakt".
 
WW: W jaki sposób i gdzie można kupić Wasze książki?
MB: Książki można nabyć na kilka sposobów od 8 października:
  • w punktach, w których dostępny jest miesięcznik Olivia (salony Empik, Inmedio, Kolporter, Ruch oraz kioski)
  • online wraz z miesięcznikiem Olivia: www.axelspringer.com.pl
  • zamówić telefonicznie: 0 801 120 003 i (22) 608 40 02
  • zamówić e-mailem: prenumerata@axelspringer.com.pl
Książki dostępne będą jedynie w kanałach prasowych, nie w księgarniach.
WW: Czy Axel Springer planuje rozszerzyć swoja działalność na rynku książki?
MB: Wydawca nie komentuje swoich planów wydawniczych.

Od Redakcji:
Niedawno pisaliśmy w Wirtualnym Wydawcy na temat dystrybutorów : "Kolportera", "Ruch-u" i "HDS-u" oraz ich inwestycji w rozwój punktów sprzedaży przystosowanych do intensywniejszej sprzedaży książek. W przypadku, kiedy następny wydawca prasy zaczyna ingerować w rynek książki, informacje te nabierają obecnie innego znaczenia.
Pozostaje pytanie czy poprzez dodawanie tanich lub darmowych wydań książek do gazet, rynek książki nie ulegnie destabilizacji, podobnie jak rynek muzyczny. Wydawcy prasy nie będą się tym zbytnio przejmować, tanie i darmowe książki są im potrzebne do podniesienia nakładów gazet. Zgodnie z zasadą "po nas już tylko pustynia".
 
zródlo: Axel Springer
autor: JW

Kolejne wydawnictwa zdecydowały się na faktoring z Arvato

W kwietniu b.r. Arvato zawarł umowę faktoringu z W.A.B. , wydawcą hitów literatury polskiej. Faktoringiem zostali objęci najważniejsi odbiorcy W.A.B. Podobną umowę podpisał Helion, lider z zakresu wydawnictw komputerowych. Współpraca została zapoczątkowana w sierpniu b.r. i na razie polega na zwiększaniu przekazywanych do faktoringu obrotów oraz wzrostu zaangażowania finansowego faktora. Wg zarządów Arvato i Helion współpraca ma dobre perspektywy na przyszłość.
Dnia 30 września 2004 r. arvato zawarło umowę faktoringu z Hachette Livre, dawniej Wiedza i Życie, który jest polską częścią francuskiej grupy wydawniczej. Współpraca ma zostać nawiązana od listopada lecz już od początku października zamówienia wszystkich klientów realizowane są bezpośrednio z arvato.
Hachette Livre decydując się na outsourcing przeniosło swój kompletny magazyn do nowoczesnego centrum logistycznego arvato services w Plewiskach pod Poznaniem. Współpraca obejmuje kompleksową logistykę magazynową, dostawy kurierskie i pocztowe, obsługę zwrotów, fakturowanie.
 
źródło: Arvato

FNAC - francuska detaliczna sieć sprzedaży produktów rozrywkowych

O sieci FNAC zaczęło być głośno w Polsce dwa lata temu, gdy otwarto w Warszawie Traffic Club. Pojawiły się opinie, że jest to francuska inwestycja. Władze Traffic Clubu nie potwierdzały i nie zaprzeczały tym spekulacjom. Sprawy własnościowe miały zostać wyjaśnione po otwarciu, do tej pory jednak nie wiadomo czy Traffic to FNAC.
FNAC (la Fédération Nationale d'Achat des Cadres) powstał w 1954r. Założycielami firmy byli André Essel i Max Théret. Trzy lata później otworzyli pierwszy sklep w Paryżu. Postanowili zdobyć klientów niską ceną, oferując rabat od 7% do 25%. Działanie sklepów FNAC oparte jest na trzech filarach: niska cena, duży wybór i szybka obsługa.
Obecnie FNAC posiada 64 duże sklepy we Francji i 32 poza granicami kraju (w Hiszpanii, Portugalii, Belgii, we Włoszech, Szwajcarii a także w Brazylii i na Tajwanie). Ponadto należy do niego 147 mniejszych punktów sprzedaży na całym świecie oraz 23 sklepy dla dzieci. Łączna powierzchnia handlowa sklepów to 219 162m2. Roczne przychody FNAC to około 3,5 mld euro. Firma zatrudnia ponad 17 tys. osób.
FNAC był jednym z pierwszych sklepów, które zaczęły organizować imprezy kulturalne: spotkania ze sławnymi ludźmi, koncerty, wystawy, debaty. Wszystko zaczęło się od wystawy fotografii w 1969r. Obecnie rocznie odbywa się w sklepach FNAC około 10 000 różnych imprez. Ci, którzy nie mogą w nich uczestniczyć, mogą je oglądnąć w internecie, gdzie retransmituje je Canal Fnac Interactive. 
Sklepy FNAC oferują wybór 100 tys. płyt i 150 tys. książek. Można znaleźć tam także kasety wideo, artykuły biurowe i papiernicze, telefony, sprzęt telewizyjny, grający, sprzęt  i oprogramowanie komputerowe, produkty edukacyjne. 
FNAC jest częścią grupy Pinault-Printemps-Redoute, która działa w 65 krajach. W 2002r. miała 27,4 mld euro przychodu, z tego 832 pochodziło z e-businessu. 
 
autor: A.K.

eBooki wciąż na topie

Czytanie ebook-ów na komputerze staje się coraz bardziej popularne i to nie tylko w USA, lecz również w Japonii czy Niemczech. Jak podaje serwis www.heute.t-online.de przez pierwszą połowę 2004 roku sprzedano około 420,000 ebook-ów w samym tylko USA. Wynik ten jest o 46% wyższy niż rok temu w tym samym okresie. Co ciekawe ebooki znajdują sobie wciąż nowe sektory jednocześnie nie tracąc wcześniejszych klientów. Dobrą wiadomością jest fakt, iż bez zastrzeżeń funkcjonuje system kupna copyright na elektroniczne wersje książek, w ostatnim czasie często bestsellerów. Najnowszym sektorem skutecznie zaatakowanym przez eBooki są biblioteki. Zalety elektronicznych książek są oczywiste. Nie zajmują one miejsca na półkach i zmniejszają czas pracy administratorom bibliotek, bowiem wypożyczenie elektronicznej wersji danego tytułu jest dużo prostsze niż prawdziwej książki... na dodatek nigdy nie oddamy jej z wielką plamą na okładce po rozlanej kawie ;).
Niezwykle dynamiczny rozwój ebooków można dostrzec również w Japonii w której zanotowano 40% wzrost sprzedaży. Równocześnie firma Sony zainteresowała się tym sektorem uruchamiając projekt mający na celu spopularyzowanie ebooków wśród czytelników tradycyjnych książek. Książka "Deep Love" Japońskiego autora Yoshi stała się prawdziwym downloadowym hitem sprzedając się 1,8 miliona kopii!  
W Niemczech również przyszedł czas na wejście ebook- ów w sektor bibliotek. Pierwsza e-biblioteka została otwarta na Munich University pod koniec Maja b.r. Początkowa oferowana liczba 600 tytułów wzrosła już do 2,500 tys. za sprawą współpracy Uniwersytetu z dostawcą ebook- ów Ciando.
Rozwój ebook- ów jest niezwykle dynamiczny i obiecujący. Zainteresowanie elektroniczną formą przedstawienia książki jest równie duże jak usługami oferowanymi drogą internetu. Czas jednak pokaże czy elektroniczna forma znanych nam dobrze tytułów dorówna magii towarzyszącej czytaniu tradycyjnie wydanych, papierowych książek.
 
źródło: www.heute.t-online.de
autor: M.W.

75% studentów wybrałoby wersję elektroniczną książki

E-Books Working Group i Joint Information Systems Committee przeprowadzili w Wielkiej Brytanii badanie na temat wykorzystania i perspektyw eBooków. Chcieli się dowiedzieć dlaczego eBooki nadal nie odnoszą sukcesu na rynku publikacji akademickich. 
Z badania wynika, że jest to rynek z dużym potencjałem: 71% wykładowców oraz 75% studentów wolałoby kupić wersję elektroniczną książki niż papierową, ale pod jednym warunkiem - że byłaby ona zdecydowanie tańsza.
Eksperci wskazali, że aby rynek ten się rozwijał wydawcy muszą zadbać o elektroniczną wersję podręczników, nie tylko tych z back listy, ale także ostatnio wydanych. Ponadto muszą zaakceptować fakt, że eBooki spowodują spadek sprzedaży wersji papierowej. Z kolei księgarze muszą odnaleźć swoje miejsce w kanale dystrybucji i rozpocząć akcję informacyjną o eBookach.  Powinna zostać także ustalona polityka cenowa, aby w dłuższym okresie wszyscy zainteresowani byli zadowoleni.
 
zródlo: The Bookseller
autor: A.K.

Nowa wyszukiwarka książek Google

Google Print została zaprezentowana na Targach Książki we Frankfurcie. Nowa wyszukiwarka umożliwia wyszukiwanie tysięcy książek spośród miliardów stron internetowych. Google Print będzie miała za zadanie wyszukiwanie fraz w zeskanowanych cyfrowych zdjęciach stron książek. Dodatkowo użytkownik będzie mógł wyszukiwać w treści książek. Do każdej znalezionej książki będą linki do księgarni internetowych, gdzie można książkę kupić. Na tym właśnie będzie zarabiać Google. Za reklamę będą płacić dystrybutorzy a nie wydawcy. Do współpracy z Google przystąpiły już: Houghton Mifflin, Scholastic, Penguin, Warner Books i Hyperion.
 
źródło: iik

Młodzi czytelnicy głównym celem wydawców książkowych

Większość wydawnictw na świecie od lat zastanawia się jak dotrzeć do tej najbardziej nieuchwytnej grupy odbiorców, jaką stanowią ludzie w wieku 18 - 35 lat. Z ostatnio przeprowadzonych badań w USA wynika, że młodzi ludzie wolą spędzać czas serfując po internecie, oglądając filmy DVD i grając w gry komputerowe. Jak mówi Albert N. Greco, profesor Fordham Graduate School of Business w New York, głównym przedmiotem zainteresowań studentów w latach 60-70 tych była muzyka i książki. Teraz rynek został zdominowany przez różnego rodzaju nowości techniczne, które niestety w dużym stopniu przyczyniły się do spadku czytelnictwa na świecie. Wydawcy uświadomili sobie, że kluczem do sprzedaży książek są w tym momencie media, a w szczególności internet. Planuje się przeprowadzenie badań mających na celu wykazanie, który z kanałów promocji książek będzie najkorzystniejszy w planowaniu strategicznym wydawców na najbliższe lata.
 
źródło: Sfgate
autor: Ł.D.

Księgarnie pomału przeradzają się w centra multimedialne

Rynek książki pomału staje się kompatybilny z innymi sektorami rynku. Sprzedaż filmów DVD i muzyki na CD w księgarniach nie jest już nowością. Coraz częściej spotykamy się z książkami, do których dołączona jest wersja na płytach CD lub DVD. Klienci którzy lubią dobrą książkę, zazwyczaj sięgają również po film i muzykę. Poszerzanie swojego asortymentu oraz sposobów sprzedaży, staje się dla księgarni rzeczą naturalną, typowym etapem rozwoju. Następuje powolny proces upodabniania się księgarni do "małych" megastorów.
Księgarnie posiadają  swoje własne strony internetowe, na których można złożyć zamówienie, realizowane przez księgarnię.
Do niedawna uważano, że w czasie, gdy internet osiąga szczyty popularności, duże firmy i korporacje takie jak Amazon.com, całkowicie zdominują sprzedaż w branży książkowej. Tymczasem okazuje się, że na rynku internetowej sprzedaży pozostało jeszcze wiele miejsca dla małych księgarni z ciekawymi pomysłami. Przede wszystkim zaś pojawiła się nisza rynkowa w sieci, dotycząca sprzedaży starych książek, które dotychczas klienci kupowali w antykwariatach.
 
Większość z księgarzy uważa, że przemiana sklepów z książkami w centra multimedialne jest tylko kwestią czasu. Pozostaje nam tylko czekać i przyglądać się postępującym zmianom.
 
autor: Ł.D.

Nowe sposoby księgarzy na zdobycie klientów

Na forum biznesowym, który odbył się w tym tygodniu w Stoke, omawiano m.in. nowe pomysły i sposoby zdobywania nowych klientów dla księgarni. Jednym ze zrealizowanych pomysłów są "książkowe randki" (ang. book dating). Ten oryginalny pomysł opiera się na organizowaniu specjalnych wieczorów w księgarni, gdzie grupa spotyka się by porozmawiać o przeczytanych wcześniej nowościach wydawniczych. Każda kobieta i mężczyzna muszą zamienić ze sobą parę zdań na temat danej książki, po czym gdy rozmowa zainteresuje obydwie strony mogą się oni umówić na dalsze spotkania.
 
Pomysł ten okazał się strzałem w 10, gdyż w niezwykły sposób spopularyzował księgarnie ale jaka będzie odpowiedź innych księgarzy na to posunięcie? Jedno jest pewne... skorzystają na tym czytelnicy
 
autor: M.W.

Wciąż trwa akcja 1 firma - 1 książka

Ze względu na duże zapotrzebowanie bibliotek czas trwania akcji "1 firma - 1 książka", organizowanej przez Fundację ABCXXII, został przedłużony do 30 listopada. Akcja ma na celu uzupełnienie zbiorów polskich bibliotek i tym samym ułatwienie dostępu do książek każdego dziecka. Po pięciu miesiącach trwania akcji 1117 fundatorów zakupiło 2707 książek. Wynik ten nie jest zadowalający, gdyż biblioteki zgłosiły zapotrzebowanie aż na 117965 książek. Przedłużenie czasu trwania akcji daje nadzieje na poprawę niekorzystnej sytuacji. Wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w akcji zapraszamy na stronę internetową www.calapolskaczytadzieciom.pl.
 
źródło: WP

Dodatkowe 30 milionów złotych na zakup książek do polskich bibliotek

Na wtorkowym posiedzenie rządu, podczas którego został przyjęty projekt ustawy budżetowej na rok 2005, Rada Ministrów podjęła decyzję o utworzeniu rezerwy na zakup książek do bibliotek. 30 milionów złotych przeznaczonych na ten cel, to o 20 milionów więcej niż w roku ubiegłym. Kwota ta ma posłużyć do odnowienia i uzupełnienia zasobów polskich bibliotek oraz przyczynić się do planowanego przez Ministerstwo Kultury rozwoju czytelnictwa i bibliotek.
źródło: Panorama Książki