Mapy myśli dla biznesu. Wydanie II

Mapy myśli dla biznesu. Wydanie II

Autorzy: ,

Ocena:
   5.0/6  Opinie  (0)
Stron: 288
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
49,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
49,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
39,20 zł
49,00 zł

„Tony nie wynalazł mózgu, ale wynalazł do niego instrukcję!”.

John Husbands, Institute of Management

  • Najdoskonalsze „oprogramowanie” biznesowe, czyli nieoceniona rola map myśli w Twojej firmie
  • Działania biznesowe, czyli planowanie, negocjacje i zarządzanie projektami za pomocą map myśli
  • Lepsze myślenie biznesowe, czyli innowacyjność, przywództwo i strategia w kontekście map myśli
  • Uzyskiwanie świetnych wyników, czyli wykorzystanie map myśli w marketingu i przy wyznaczaniu celów
W czasach gwałtownej ekspansji internetu i upowszechniania się komputerów niemal wszyscy ludzie biznesu uważali, że gigantyczna ilość informacji, które będzie można gromadzić i wykorzystywać, pomoże im w prowadzeniu interesów. Niestety, szybko okazało się, że epoka informacyjna jest w rzeczywistości epoką przeciążenia informacyjnego, wykorzystanie zgromadzonych danych przerasta możliwości najtęższych umysłów, a kluczem do sukcesu jest w istocie umiejętność sensownego przetwarzania informacji. Nastała epoka inteligencji, a jednym z najważniejszych narzędzi potrzebnych w tej epoce są właśnie mapy myśli.

Mapowanie myśli opiera się na rozrysowywaniu konkretnego problemu w postaci schematu, w którym od centralnej idei odchodzą związane z nią pomysły i skojarzenia, a także problemy i uwarunkowania. Nielinearny sposób zapisu pozwala dostrzec różne nieoczywiste powiązania, kreatywnie podejść do trudności i szybko znaleźć wyjście z każdej sytuacji. Pamiętaj, że Twój mózg nie myśli sekwencyjnie, a rysunek pozwala mu znacznie łatwiej dokonywać całościowej analizy zagadnienia. Sprawdź, jak mapy myśli mogą zmienić Twój sposób myślenia i jak szybko przyniesie to rewolucyjne efekty. Wykorzystaj kartkę i długopis albo program iMindMap!
  • Jak mapy myśli pomogą Ci w biznesie
  • Czym jest mapa myśli i jak ją stworzyć
  • Mapowanie myśli na komputerze i innych urządzeniach
  • Zarządzanie czasem i sprawna organizacja
  • Mapowanie myśli na potrzeby negocjacji
  • Mapowanie udanych prezentacji
  • Mapowanie myśli w ramach efektywnego zarządzania projektami
  • Mapy myśli a przywództwo
  • Mapowanie myśli a generowanie pomysłów i innowacyjność
  • Mapowanie myśli a myślenie strategiczne
  • Mapy myśli a sprzedaż i marketing
  • Mapy myśli a wyznaczanie celów i afirmacja zmian

Mapy myśli — Twoja przepustka do kreatywności w biznesie!

  • Słowo wstępne (vi)
  • Podziękowania (viii)
  • Podziękowania wydawcy oryginału (xii)
  • Przedmowa (xiv)
  • Przedmowa do wydania drugiego (xviii)
  • Wstęp (xix)

CZĘŚĆ 1. Mapy myśli: najdoskonalsze "oprogramowanie" biznesowe

  • 1. Czym jest mapa myśli? (2)
  • 2. Jak stworzyć mapę myśli? (19)
  • 3. Mapowanie myśli na komputerze i innych urządzeniach (34)

CZĘŚĆ 2. Mapowanie myśli w ramach podstawowych działań biznesowych

  • 4. Zarządzanie czasem i sprawna organizacja (64)
  • 5. Mapowanie myśli na potrzeby negocjacji (86)
  • 6. Mapowanie udanych prezentacji (106)
  • 7. Mapowanie myśli w ramach efektywnego zarządzania projektami (124)

CZĘŚĆ 3. Mapowanie myśli w celu usprawnienia myślenia biznesowego

  • 8. Mapy myśli a przywództwo (144)
  • 9. Mapowanie myśli a generowanie pomysłów i innowacyjność (165)
  • 10. Mapowanie myśli a myślenie strategiczne (182)

CZĘŚĆ 4. Mapowanie myśli w celu uzyskiwania lepszych wyników

  • 11. Mapy myśli a sprzedaż i marketing (218)
  • 12. Mapy myśli a wyznaczanie celów i afirmacja zmian (232)
  • Zakończenie (251)
  • Dodatek (256)
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Mówi się iż człowiek myśli lewą bądź prawą półkulą mózgu. Lewa odpowiada za analizę, myślenie logiczne zaś prawa za kreatywność, postrzeganie przestrzeni. Dlaczego więc tego nie połączyć i myśleć wielotorowy wykorzystując cały swój potencjał?
 
Tony Buzan i Chris Griffiths zachęcają swoich słuchaczy, czytelników aby spróbowali dokonać nowych odkryć w dziedzinie biznesu przez wykorzystanie niby prostych a jednak skomplikowanych technik – map myśli. Celem tej metody jest przedstawienie problemu w sposób wizualny za pomocą kartki papieru bądź komputera tworząc pewnego rodzaju mapę z odnogami do powiązanych i coraz to konkretniejszych tematów związanych z głównym motywem przewodnim. Takie podejście autorzy przedstawiają m.in. w swojej książce – Mapy myśli dla biznesu.
 
„Mapowanie myśli to więcej niż metodologia – to filozofia życiowa leżąca u podstaw doskonałej kultury organizacyjnej” pisze Alejandro Cristerna. Książka opisuje nie tylko samą metodę ale pokazuje też jak można ją zastosować i w jakich sytuacjach staje się pomocna. Początkowo autorzy wprowadzają czytelnika w tematykę map myśli – przedstawiają zalety i wady tej techniki. Rzeczywiście, pracując w ten sposób człowiek otwiera nowe horyzonty. Jest on w stanie inaczej podejść do danego problemu, zagwozdki. Współpraca analizy i logicznego myślenia z wyobraźnią ludzkiego umysłu potrafi bardzo pozytywnie wpłynąć na osiągnięcie zamierzonego celu szczególnie stawianym sobie w życiu zawodowym. Mapy myśli dla biznesu to nie tylko kolejna pozycja do przeczytania i rzucenia w kąt. To pewnego rodzaju przewodnik, z którego warto czerpać wiedzę. Autorzy wykorzystując przykłady zadań, problemów zagłębiają czytelników w coraz to dalsze poziomy wtajemniczenia. Książka jest napisana w sposób bardzo przystępny, zachęcający czytelnika aby kroczył dalej ścieżką map. Bardzo dobrze opisany jest sposób opracowania map myśli. Zaprezentowane jest rozwiązanie zarówno papierowe z wykorzystaniem kartki i paru flamastrów jak i elektroniczne z wykorzystaniem programu komputerowego. Czytelnik ma okazję poznać dwa podejścia. Minusem niestety w rozwiązaniu elektronicznym jest to iż autorzy pokazują tylko jedno oprogramowanie – swoje. Co prawda informacje o tym że istnieją inne programy czy strony internetowe znajdują się w książce, jednak nie pojawia się żaden konkret ani wskazanie jakiego darmowego rozwiązania można zastosować w przypadku konstruowania map. Jest to zrozumiałe, iż autorzy zachęcają czytelników do używania swojego programu jednak brakuje tego elementu wskazania. Dlatego jeśli zainteresujecie się tematem mapy myśli zachęcam Was do przeczytania także tego artykułu, gdzie znajdziecie różne narzędzia, za pomocą których możecie również online stworzyć swoje notatki.  Mapy myśli na komórce? Czemu nie – Anty apps przygotowało zestawienie przydatnych aplikacji. 
 
Kolejne rozdziały skupiają się na podejściu biznesowym. Na tym etapie czytelnik wie czym są mapy myśli oraz jak je konstruować, więc czemu nie wykorzystać ich w praktyce? Autorzy podają mnóstwo dobrych wskazówek oraz rozwiązań, które każdy może wdrożyć w swojej firmie lub organizacji. Usprawniają one komunikację, planowanie oraz zarządzanie nie tylko projektami, ale całą organizacją. Pomagają w negocjacjach czy przygotowaniu się do prezentacji. Pokazują jak łatwe może być coś nad czym człowiek normalnie głowiłby się kilka dni. Jest to technika zdecydowanie godna polecenia i przydatna. Gdy czytelnik opanuje już tą metodę sam będzie chciał ją używać – wdrażać we własnej firmie bądź w życiu aby efektywniej pracować.
 
Mapy myśli dla biznesu to książka po którą warto sięgnąć niezależnie kim się jest – studentem rozpoczynającym studia czy wysoko wykwalifikowanym pracownikiem wielkiej firmy. Mapy myśli to świetna technika analizowania problemów zachęcająca do wykroczenia poza suche notatki. Bardzo dobrze prezentuje się to w tym wydaniu. Zadania opisane krok po kroku wciągają i zachęcają do dalszego studiowania tego przewodnika. Zachęcam też i ja.

frw.org.pl Mateusz Salach