×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Wyniki Helion S.A. w 2005 roku

TOP tytuł w super cenie » 50% taniej

Grupa Wydawnicza Helion S.A. w 2005 roku

  • 816 tys. sprzedanych książek

  • 22,4 mln zł przychodu

  • 107% wykonania założonego planu

Grupa Wydawnicza Helion S.A. to jedno z największych wydawnictw specjalistycznych w Polsce. W jej skład wchodzi kilka marek: Helion (literatura informatyczna), Onepress (poradniki biznesowe) oraz nowy imprint Editio, w ramach którego Helion S.A. wydaje książki literackie. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju sprawia, że Grupa Wydawnicza od początku istnienia nie tylko zwiększa przychody ze sprzedaży książek, ale również sukcesywnie zdobywa coraz większe udziały w rynku. W roku 2005 wydawnictwo odnotowało 16-procentowy wzrost obrotów, osiągając rekordowe przychody w wysokości 22,40 mln zł. Zrealizowało w ten sposób 107% założonego na początku roku planu sprzedaży. W ciągu ostatnich 3 lat przychody Helionu wzrosły o 1/3, dzięki czemu przedsiębiorstwo jako jedno z nielicznych wydawnictw już po raz trzeci uhonorowane zostało tytułem „Gazeli Biznesu” przyznawanym najdynamiczniej rozwijającym się firmom w Polsce.
 
 
 
 
Grupa Wydawnicza Helion S.A. należy do grona wydawców wprowadzających na rynek największą liczbę nowych tytułów. W 2005 roku na rynku pojawiło się 300 nowych publikacji, co daje 5 nowości tygodniowo. W większości były to książki informatyczne, które stanowiły prawie 80% wprowadzonych na rynek tytułów. W 2005 roku Helion wydał także 61 poradników biznesowych, publikowanych w imprincie Onepress. Od początku istnienia Grupa Wydawnicza wprowadziła na rynek blisko 1800 publikacji, z czego 1000 znajduje się na stałe w ofercie.
 
 
 
 
Nakład książek sprzedanych w ubiegłym roku osiągnął  816 tys. egzemplarzy. W odniesieniu do roku 2004 ilość ta zwiększyła się o 10%. Czytelnicy wydawnictwa od początku jego działalności kupili już ponad 4,2 mln egzemplarzy jego publikacji.

Wśród najlepiej sprzedających się tytułów w roku 2005 znalazły się:

Książka informatyczna (Helion)
  1. Podstawy obsługi komputera. Ilustrowany przewodnik
  2. Excel 2003 PL. Ilustrowany przewodnik
  3. Fotografia cyfrowa. Ilustrowany przewodnik
  4. ABC komputera. Wydanie IV
  5. Windows XP PL. Ilustrowany przewodnik
 
Poradniki biznesowe (Onepress)
  1. Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji
  2. Grzeczne dziewczynki nie awansują. 101 błędów popełnianych przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę
  3. Sztuka wojny
  4. Chroń swoje nerwy. Rzecz o tym, jak współpracować z palantami
  5. Grzeczne dziewczynki się nie bogacą. 75 błędów, które utrudniają kobietom osiągnięcie niezależności finansowej
 
W skład Grupy Wydawniczej Helion S.A. w ubiegłym roku dołączył nowy imprint Editio. Marka zadebiutowała na rynku książką „Inny punkt widzenia” autorstwa znanego dziennikarza Grzegorza Miecugowa. Pierwsza książka — i od razu sukces. Jej nakład w 2005 roku wyniósł 20 000 egz.

Księgarnie internetowe helion.pl i onepress.pl

Również dla księgarń internetowych Helionu ubiegły rok był rekordowy. Za pośrednictwem tego kanału Helion sprzedał ponad 110 tys. książek o wartości 4,83 mln zł (16-procentowy wzrost w stosunku do roku 2004). Tylko w ubiegłym roku internetowe sklepy Helionu zrealizowały blisko 64 000 indywidualnych zamówień.
 
Księgarnie helion.pl i onepress.pl są więc dla wydawnictwa nie tylko bardzo ważnym kanałem promocyjnym, ale również kanałem dystrybucji generującym blisko 22% obrotów firmy. helion.pl to już największa księgarnia informatyczna w Polsce. W 2005 roku Helion zrealizował za jej pośrednictwem ponad 56 tys. zamówień, co stanowi ¼ przychodów wydawnictwa z tytułu sprzedaży książek informatycznych.
 
W ubiegłym roku całkowitej przebudowie uległa księgarnia biznesowa onepress.pl. Na efekty nie trzeba było długo czekać. onepress.pl jest dziś sklepem generującym 14% przychodów, które Grupa Wydawnicza wypracowała w sektorze książki biznesowej. To sporo, jeśli wziąć pod uwagę, że sklep dopiero buduje swój wizerunek wśród internautów.
 
Grzegorz Schwarz
Dyrektor Marketingu