×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Wyniki Helion S.A. w 2004 roku

TOP tytuł w super cenie » 50% taniej

Helion S.A. w 2004 roku

  • 740 tys. sprzedanych książek

  • 19,24 mln zł przychodu

  • 111% wykonania założonego planu

Gliwicka spółka Helion - największe w Polsce wydawnictwo działające na rynku literatury informatycznej - w roku 2004 zwiększyło swoje przychody o 14%. Helion w 2004 roku  osiągnął rekordowe przychody w wysokości 19,24 mln zł, realizując ponad 111% założonego z początkiem roku planu sprzedaży.
 
 
Nakład książek sprzedanych przez Helion osiągnął w ubiegłym roku poziom 700 tys. egzemplarzy. W odniesieniu do roku 2003 nakład książek zwiększył się o 8%. Czytelnicy wydawnictwa od początku jego działalności kupili już ponad 3,4 mln egzemplarzy jego publikacji.
 
 
W 2004 roku Helion wprowadził na rynek 317 nowości wydawniczych. W większości były to książki informatyczne, które stanowiły prawie 86% wprowadzonych na rynek tytułów. W 2004 roku Helion wydał także 44 poradniki biznesowe, publikowane w imprincie Onepress.
 
Helion średnio wprowadza na rynek ok. 6 książek każdego tygodnia. Co trzecia publikacja została napisana przez polskiego autora. Od początku działalności Helion wydał ponad 1500 tytułów, a plany wydawnicze na rok 2005 zakładają publikację kolejnych 400 książek. Na koniec 2004 roku oferta wydawnictwa sięgała 1000 tytułów.
Aktywność wydawnicza to efekt przyjętej strategii produktowej Helionu, która zakłada, że wydawca książek informatycznych, by utrzymać dynamikę, a zarazem zaspokoić potrzeby klientów, musi dorównywać kroku międzynarodowym przedsiębiorstwom branży IT - najbardziej dynamicznie zmieniającej się branży na świecie.
 
Wśród najlepiej sprzedających się tytułów w roku 2004 znalazły się:
  1. Sztuka wojny - 21 tys. egz.
  2. BIOS. Leksykon kieszonkowy - 7,5 tys. egz.
  3. ABC komputera. Wydanie IV - 6 tys. egz.
  4. Windows XP PL. Kurs - 5,5 tys. egz.
  5. ABC Sam składam komputer - 5,5 tys. egz.
  6. PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Wydanie drugie. Vademecum profesjonalisty - 5 tys. egz.
  7. BIOS. Przewodnik - 5 tys. egz.
  8. Nero 6. Nagrywanie płyt CD i DVD. Ćwiczenia praktyczne - 5 tys. egz.
  9. Handlowanie to gra - 5 tys. egz.

Księgarnie internetowe helion.pl i onepress.pl

Również dla księgarń internetowych Helionu ubiegły rok był rekordowy. Za pośrednictwem tego kanału Helion sprzedał książki o wartości 4,16 mln zł (18-procentowy wzrost w stosunku do roku 2003). W 2004 roku księgarnie online zrealizowały blisko 55 000 indywidualnych zamówień. 
 
Księgarnie helion.pl i onepress.pl są więc dla wydawnictwa nie tylko bardzo ważnym kanałem promocyjnym, ale również kanałem dystrybucji generującym 22% obrotów firmy.
 
W tym roku księgarnia internetowa będzie aktywnie wspierać sprzedaż prowadzoną na rynku tradycyjnym. Przez cały rok prowadzony będzie marketing bezpośredni. Poprzez "newslettery", a także mailingi elektroniczne informujące o nowościach wydawniczych oraz o organizowanych promocjach, Helion będzie zachęcać do zakupu swoich książek setki tysięcy użytkowników komputerów. Tylko w zeszłym roku strony wydawnictwa odwiedziło 3,6 mln osób.
 
Grzegorz Schwarz
Dyrektor ds. marketingu
 
Gliwice, 01 luty 2005r.