×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Helion News -- październik 2003

TOP tytuł w super cenie » 50% taniej

1 000 tytułów sprzedanych w nakładzie 2,5 mln egzemplarzy!

Od początku działalności wydawnictwa do połowy 2003 roku Helion wprowadził na rynek 1000 nowości wydawniczych, sprzedając w tym czasie blisko 2,5 miliona egzemplarzy książek.

Wydawnictwo Helion należy do grona najaktywniejszych polskich wydawców. Plany na rok 2003 zakładają średnio pięć premier książkowych każdego tygodnia. Od początku bieżącego roku do końca września w ręce czytelników oddaliśmy 200 tytułów. Kolejne 70 trafi jeszcze w tym roku na półki księgarskie.

Branża książki informatycznej wymaga szczególnej dbałości o aktualność tematyki publikacji, a także silnej specjalizacji tytułów. Rozwijamy ofertę z myślą o naszych wspólnych klientach, którzy w swojej pracy muszą dorównać kroku zmieniającym się wymaganiom rynku informatycznego. By utrzymać dynamikę sprzedaży, stale badamy preferencje czytelników, które zmieniają się równie szybko, jak międzynarodowe przedsiębiorstwa IT.


Od „Sztuki podstępu” do „Umění klamu”
czyli o tym, jak Helion wprowadza książkę na listy bestsellerów za granicą.

   
W ostatnich latach polskie wydawnictwa biernie poddawały się działalności obcych wydawców, którzy z sukcesem zdobywają kolejne udziały na polskim rynku. Helion jest jednym z nielicznych przykładów polskiego wydawnictwa, które podjęło ekspansję na rynki zagraniczne.

Sukces krajowy „Sztuki podstępu ” zachęcił nas do próby sprzedaży książki Kevina Mitnicka poza granicami Polski. W ciągu pół roku starannie przygotowywaliśmy się do premiery książki na rynku czeskim. Było to dla Helionu zupełnie nowe doświadczenie, nie znaliśmy wielkości rynku naszych południowych sąsiadów, panujących na nim zasad współpracy, systemu dystrybucji książek, skutecznych rozwiązań promocyjnych. Nie posiadaliśmy również doświadczenia w przygotowywaniu publikacji obcojęzycznych.

Przygotowując premierę książki, podobnie jak w Polsce zwróciliśmy szczególną uwagę na towarzyszące jej działania promocyjne. Zaprosiliśmy Kevina Mitnicka nad Wełtawę. Jego wizyta w Pradze miała stać się najważniejszym elementem promocji książki. Zaplanowaliśmy konferencję prasową autora, zaaranżowaliśmy kilkanaście wywiadów, wystąpienia w programach telewizyjnych oraz, podobnie jak w Polsce, spotkanie autorskie, które odbyło się w jednej z największych praskich księgarń.

Ta część kampanii promocyjnej książki okazała się bardzo skuteczna. Zainteresowanie wizytą autora i książką wśród czeskich dziennikarzy było tak duże, że na kilka dni przed oficjalną premierą wydawnictwo zmuszone było zaprzestać organizowania kolejnych wywiadów z Kevinem Mitnickiem. Czas autora w dniu premiery wypełniony był niemal całkowicie: począwszy od porannej audycji telewizyjnej o godz. 7.00, aż po drugie wystąpienie autora na antenie czeskiej telewizji publicznej tuż przed godziną 23.00. Efekt był zaskakujący. Po wizycie autora niemal we wszystkich najważniejszych dziennikach i tygodnikach pojawiły się informacje o książce i autorze.

Zadbaliśmy również o promocję sprzedaży, element marketingu, który realizowany jest w księgarniach. Dostarczyliśmy czeskim partnerom handlowym materiały reklamowe, które z Państwa pomocą zostały wykorzystane podczas polskiej premiery książki. Zaadaptowaliśmy je oczywiście do wymogów czeskiego rynku. Wydawcy książek w Czechach niezwykle rzadko prowadzą tego typu działania. Przygotowywanie odzieży dla sprzedawców, stojaków ekspozycyjnych, bezpłatnych próbek książek czy nagradzanie klientów specjalnie przygotowanymi prezentami było dla czeskich księgarzy całkiem nowym doświadczeniem.

Na efekty kampanii nie czekaliśmy długo. W niespełna tydzień po premierze książki czeska edycja „Sztuki podstępu” trafiła na 1 miejsce listy bestsellerów największej czeskiej sieci księgarskiej. Również w największej księgarni internetowej vltava.cz książka okazała się najczęściej kupowanym tytułem.