Szef w roli coacha. Jak coaching...

Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań

Autorzy: ,

Ocena:
   5.9/6  Opinie  (14)
Stron: 256
Czas nagrania: 5 godz. 47 min. Czyta: Cezary Morawski
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3 Audiobook Audiobook CD
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
54,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 10,98 zł
43,91 zł 54,89 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena:
44,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena:
44,90 zł

Druk
Książka drukowana
54,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
43,91 zł
54,89 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
44,90 zł
Audiobook CD mp3
Audiobook
44,90 zł

Z menedżera w coacha

Myślą przewodnią tej książki jest przekonanie, że podstawowym zadaniem coachingu on the job jest pomoc podopiecznemu w zrealizowaniu celu, który sam sobie wyznaczył. Głęboko wierzymy, że nasi pracownicy mają lepszą od nas, szefów, intuicję co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym pracować. Rolą coacha jest zatem jedynie motywowanie podopiecznych do podjęcia tej zmiany i dyskretne ukierunkowanie ku odkrywanym w sobie rozwiązaniom. Tak rozumiany coaching stanie się w najbliższych latach, jak sądzimy, kluczową umiejętnością wymaganą od każdego odpowiedzialnego menedżera.

Rozumiesz już, prawda? Twoją rolą jako coacha własnych pracowników nie jest przekonanie ich do swojego zdania. Nie chodzi o narzucenie im Twojego sposobu myślenia. Twoją rolą jest... coaching, czyli nienachalne wspomaganie ich na drodze do samorozwoju. Po co masz poświęcać na to swój czas? Ponieważ to jedyna słuszna metoda zbudowania skutecznego zespołu, rozumianego jako grupa samodzielnych ludzi, potrafiących współpracować ze sobą. Takich, którzy staną się dla Ciebie wsparciem. Z niniejszej książki dowiesz się tego, co Ty, polski szef, powinieneś wiedzieć o wspomaganiu rozwoju swoich pracowników. Trzymasz w ręku przewodnik coacha on the job. Studiuj go uważnie i stosuj zawarte w nim rady, techniki i metody, a zagwarantujesz rozwój. Swoim pracownikom i sobie samemu.

Bo kto jest przewodnikiem, ten wiedzie także sam siebie...



Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książek Gen sprzedawcy oraz Lider sprzedaży. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach ze sprzedaży dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl.

Wojciech Badura — urodzony w 1967 trener, coach niezrzeszony i okazjonalnie wykładowca na wyższej uczelni. Prywatnie wielki pasjonat gór, narciarstwa pozatrasowego i biegów ultramaratońskich. Swoją przygodę z coachingiem rozpoczął na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Pracując w zagranicznej korporacji, próbował pionierskimi metodami przeszczepić na grunt polski założenia tej metody pracy z ludźmi. Działania te nie zawsze spotykały się z aprobatą jego podopiecznych, choć niewątpliwie przyczyniły się do pogłębionej analizy coachingu jako zjawiska praktycznego i możliwego do zastosowania w każdej organizacji. Nie trzymając się kurczowo żadnej z doktryn, swoje upodobanie do relacji coachingowych kontynuuje z powodzeniem do dzisiaj w grupie szkoleniowej Kontrakt OSH. Pomaga swoim klientom w doskonaleniu umiejętności handlowych, menedżerskich i trenerskich, zresztą nie tylko za pomocą coachingu. Jest zwolennikiem rzadko podejmowanej w mediach koncepcji pracy coachingowej z dziećmi i entuzjastą tego typu podejścia do najmłodszych.

Podziękowania (8)

Przedmowa (9)

Wstęp (13)

Rozdział 1. Coaching on the job jest prosty! Jak możesz rozwijać swoich podopiecznych w pracy? (17)

  • Coaching i pojęcia pokrewne (20)
  • Podsumowanie (46)

Rozdział 2. Zyski i straty z prowadzenia coachingu Dlaczego warto stosować coaching on the job? (47)

  • Coaching nie jest złotym środkiem na wszystko (48)
  • Skutki zaniechania stosowania coachingu w pracy z podwładnymi (50)
  • Coaching dla nowo zatrudnionych (53)
  • Ślepe trzymanie się standardów może być zgubne dla firmy (55)
  • Coaching buduje w pracownikach poczucie odpowiedzialności i samodzielności (60)
  • Skutki braku informacji zwrotnych (61)
  • Coaching w sprzedaży doradczej (63)
  • Negatywne konsekwencje krytycznych i bolesnych ocen w relacji szef - pracownik (65)
  • Przygotowanie zespołu do zmian na podstawie coachingu on the job (66)
  • Podsumowanie (69)

Rozdział 3. Przygotowanie do rozpoczęcia sesji coachingowych Jak zwiększyć szanse na skuteczne poprowadzenie coachingu narzędziowego? (71)

  • Przygotowanie coacha (72)
  • Pomiar efektywności procesu coachingowego (74)
  • Szef coach uzupełnia swoją wiedzę i umiejętności (75)
  • Szef coach przygotowuje się do pierwszych rozmów coachingowych (77)
  • Szef coach przekazuje zespołowi i poszczególnym podwładnym decyzję o wspólnej pracy metodą coachingową (79)
  • Zapowiedź coachingu (80)
  • Szef coach a szef egzekutor (84)
  • Indywidualny kontrakt z pracownikiem przed rozpoczęciem procesu coachingu narzędziowego (87)
  • Specyficzne ustalenia przed konkretną sesją coachingową (kryteria SMART) (90)
  • Spotkanie coacha i podopiecznego bezpośrednio przed pierwszą wspólną pracą (98)
  • Podsumowanie (100)

Rozdział 4. Coach w trakcie prowadzenia obserwacji Jak umiejętnie towarzyszyć podopiecznemu w coachingu on the job? (103)

  • Pułapki czyhające na coacha w trakcie obserwowania pracy podopiecznego (103)
  • Nasze rekomendacje i narzędzia do prowadzenia obserwacji w trakcie sesji coachingowej (117)
  • Lista przykładowych kategorii coachingowych (dotyczących umiejętności sprzedażowych) (128)
  • Podsumowanie (130)

Rozdział 5. Coach mówi podczas sesji Jak prowokować podopiecznego do przemyśleń? (131)

  • Typowe obawy szefów zaczynających pracę w roli coacha (132)
  • Kiedy coaching odgrywa swoją rolę? (149)
  • Coach skłania podopiecznego do refleksji i zadaje tzw. pierwsze pytanie (153)
  • Szef coach w pułapce swoich przekonań (155)
  • Analiza punktu widzenia podopiecznego (158)
  • Jakie własne umiejętności coach powinien rozwijać na tym etapie coachingu narzędziowego? (159)
  • Diagnoza odpowiedzialności podopiecznego (161)
  • Coach korzysta z informacji zwrotnej jako inspiracji do rozwoju podopiecznego (163)
  • Coach kończy rozmowę i przechodzi do działania (166)
  • Podsumowanie (167)

Rozdział 6. Coach działa Jak wybrać obszar do rozwoju i przygotować pomysły do treningu z podopiecznym? (169)

  • Niedosyt odczuwany przez podopiecznego (169)
  • Zagrożenia podczas wyboru obszaru do rozwoju oraz przygotowywania listy nowych pomysłów/rozwiązań (170)
  • Nasze rekomendacje odnośnie do wspólnego wybierania obszaru do rozwoju (182)
  • Generowanie nowych pomysłów (187)
  • Zadowolony podopieczny to sukces coacha (188)
  • Podsumowanie (189)

Rozdział 7. Coach rozwija umiejętności podopiecznego poprzez trening Jak uczyć podopiecznego nowych umiejętności w pracy? (191)

  • Pułapki w budowaniu sytuacji treningowej (192)
  • Podsumowanie (205)

Rozdział 8. Szef w roli coacha ("ściąga") Jak rozwijać swoich podopiecznych metodą coachingu narzędziowego? (207)

  • Przygotowanie szefa do wprowadzenia coachingu narzędziowego w zespole (207)
  • Wystąpienie przed zespołem (208)
  • Struktura coachingu narzędziowego - podsumowanie (210)
  • Trudne sytuacje w pracy szefa coacha - najlepsze praktyki polskich szefów (216)

Zakończenie (221)

Słowniczek terminów stosowanych w coachingu on the job (225)

Bibliografia (231)

Najczęściej kupowane razem:
Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Psychologia Zmiany - najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem
Cena zestawu: 131,80 zł
Oszczędzasz: 19,78 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Psychologia Zmiany - najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem
Cena zestawu: 131,79 zł
Oszczędzasz: 19,77 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań
Najczęściej kupowane razem:
Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań plus Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności plus Pełna MOC możliwości (edycja ING)
Cena zestawu: 109,70 zł
Oszczędzasz: 16,47 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 31,99 zł
Success and Change
Mateusz Grzesiak
Cena: 31,99 zł
Cena: 27,90 zł
Pełna MOC możliwości
Jacek Walkiewicz
Cena: 31,99 zł
6
(13)
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 14

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Bardzo, bardzo polecam tę książkę! Można opisać zarządzanie ludźmi w prosty sposób? Można! Robert Zych, Wojciech Badura i ich "Szef w roli coacha" to najlepszy przykład na to, że książki dla managerów nie muszą być nudne, nie muszą zawierać skomplikowanych opisów i wyjaśnień, a wszystko można pokazać w prosty, przystępny i obrazowy sposób. :-)
      Ocena : 6 

    Zarządzam ludźmi od 10 lat. Mam więc na swoim koncie zarówno trochę sukcesów, jak i całkiem sporo błędów. Zaczynałem z Szef to zawód Hamana i Guta, więc nowa pozycja KontraktOSH była oczywistym wyborem. I wyborem słusznym. Zych i Badura skutecznie radzą jak zarządzać, angażować i w pełni wykorzystywać potencjał pracowników. I jak zawsze w publikacjach kontraktu - radzą praktycznie, a nie teoretycznie.
      Ocena : 6 

    Z czystym sumieniem mogę polecić tę książkę wszystkim, którzy szukają głosu rozsądku w temacie coachingu. Popularny temat, na którym każdy się zna... Natomiast autorzy mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i tworzeniu publikacji na temat zarządzania, sprzedaży i coachingu właśnie.
      Ocena : 6 

    Coaching wydaje się być w ostatnich latach wyświechtanym zajęciem. Każdy może być coachem, ale nie każdy może napisać taką książkę. To nie są puste słowa, ale przykłady z życia wzięte na to, jak w efektywny sposób możemy zmotywować naszych pracowników do działania. Fajnie, że autorzy opierają się o przykłady z polskiego podwórka. Wszystko jest tutaj dobrze wytłumaczone, a proces działania wyjaśniony. Nie ma miejsca na przypadki i mówienie, że tak ma być, bo ma być... Polecam! Zasłużona 6 w szkolnej skali.
      Ocena : 6 

    Bardzo dobra książka, świetne przykłady i miła narracja. Czy ta się jak dobrą powieść i czeka, co będzie dalej, jak poszczególne osoby poradzą sobie z konkretnym problemem. :-)
      Ocena : 6 

    Jak w ocenie - książka wybitna. Czyta się jak dobrą powieść, a na koniec okazuje się, że sporo wiedzy przy okazji wpadło do głowy. Ciekawe rzeczy, podane w fajny, nieprzekombinowany sposób. Sporo przykładów z polskiego podwórka i o to chodzi! Polecam z czystym sumieniem każdemu, kto chciałby rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania zespołem.
      Ocena : 6 

    Jest to książka z gatunku tych, obok których nie można przejść obojętnie. Największym jej plusem jest to, że nie jest napuszona, a autorzy z pokorą, dystansem, ale też ogromnym doświadczeniem, opowiadają o tym, w jaki sposób można działać efektywnie. Coaching należy rozpocząć od siebie, krok po kroku wdrażając innych członków zespołu. Polecam książkę. To chyba jeden z najlepszych poradników na polskim rynku, pisanych przez Polaków.
      Ocena : 6 

    Świetna pozycja, która każdy menadżer powinien przeczytać. O tym, w jaki sposób rozmawiać z ludźmi, jak delegować zadania, jak zadbać o swój zespół w sposób wyjątkowy. Jeżeli uda nam się stworzyć atmosferę partnerskich relacji i współpracy bez jakichkolwiek problemów, uda nam się pozyskać nowych klientów, jak i utrzymać dotychczasowych. Świetna książka, która mówi, w jaki sposób wymagać od siebie, ale też od innych!
      Ocena : 6 

    Inne pozytywne opinie mnie w ogóle nie dziwią! Świetna książka, która jest napisana z pasją, co widać. Dostałam od mojego zespołu, którym zarządzam w pracy, w prezencie. Bardzo fajnie pokazane są konkretne, występujące w rzeczywistości problemy i sposoby na ich rozwiązanie. Polecam!
      Ocena : 6 

    Bardzo dobra książka, którą polecić mogę każdemu, kto chce się rozwijać i doskonalić umiejętności menadżerskie. "Szef w roli coacha" to wiele przemawiających do wyobraźni przykładów oraz informacji, w jaki sposób radzić sobie z podwładnymi w odpowiedni sposób. Polecam nie tylko przeczytać, ale i wziąć sobie do serca rady, zastosowując je w działaniu.
      Ocena : 6 

    Nie dziwię się, że ta książka zbiera tylko i wyłącznie pozytywne recenzje. To taki TOTALNY podręcznik dla osób, które zarządzają innymi. Nigdy w żadnej publikacji nie znalazłam tyle przydatnej wiedzy - takiej, która wynika z doświadczenia, a nie jakichś ściem coachingowych. Tutaj przede wszystkim widać ponad 20 lat solidnej pracy autorów. Świetna pozycja!
      Ocena : 6 

    Naprawdę godna uwagi pozycja, którą warto mieć w swojej domowej biblioteczce i nie tylko spoglądać na nią, ale też wracać zawsze wtedy, gdy mamy problem z naszym zespołem. Czuje się w tej książce zarówno doświadczenie, jak i kreatywność autora.
      Ocena : 6 

    Nie da się prowadzić zespołu jeśli nie potrafimy wpływać na jego rozwój i zmianę. Ta książka jest właśnie o tym jak tej zmiany dokonać
      Ocena : 5 

    Fachowo napisana pozycja. Bardzo miło się czyta, a jeszcze lepiej powinno się wdrażać w życie porady w niej zawarte. Bardzo dobra robota. :-)