2016-10-24
Adrianna
, Manager
Zdecydowaną zaletą książki są krótkie rozdziały, bez parafrazowania w kółko tych samych zdań - jak w wielu typowych poradnikach. Mimo to nie byłam w stanie przeczytać książki szybko. Wciąż kusiło żeby jakiejś z technik spróbować użyć, albo chociaż złapać moment gdy ktoś inny jej używa.
Czy techniki o kórych pisze autor są mało znane - i tak i nie. Z jednej strony wielu używacie codziennie podświadomie (Wy, Wasze dzieci, Wasi szefowie), z drugiej pewnie nie wiedzieliście że jest to technika i daje powtarzalne rezultaty. Dobrze zdać sobie sprawę z tego jak nasze zachowanie kształtuje to jak jesteśmy postrzegani i ile możemy dzięki odpowiedniemu dobraniu słow i gestów osiągnąć. Z drugiej strony świetnie jest zacząć dostrzegać punkty w których próbują nami manipulować - nie tylko bezpośrednio ale nawet przez nieskończenie długie bloki reklamowe, pytania obsługi klienta, czy wreszcie szefa który chce nas przekonać do nadgodzin.
5