Nie daj się złemu szefowi i kiep...

Nie daj się złemu szefowi i kiepskim kolegom

Autor: 

Ocena:
   4.5/6  Opinie  (2)
Stron: 240
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
34,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 6,98 zł
27,92 zł 34,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
34,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
27,92 zł
34,90 zł

Kilka naprawdę prostych prawd o tym:

  • ile jesteś wart i dla kogo
  • co znaczą zdrowe relacje w grupie
  • dlaczego należy się rozwijać
  • jak osiągać zamierzone cele i zwyciężać
  • jak nie dać sobą manipulować

Największym odkryciem mojego pokolenia jest to, że istoty ludzkie mogą odmieniać swoje życie przez zmianę postawy życiowej.
W. James

Włosi szczycą się tym, że pracują po to, by żyć, podczas gdy większa część Europy żyje po to, by pracować. A czego Ty oczekujesz od swojego życia zawodowego? Jeśli uważasz, że praca powinna być czymś więcej niż tylko przystankiem na drodze do kolejnych wakacji, jeśli chcesz wykonywać swoje obowiązki z satysfakcją, nieustannie się rozwijać, a przy tym stworzyć sobie zdrową i pozytywną atmosferę w środowisku zawodowym, możesz to osiągnąć. Ta książka powstała po to, by udowodnić, że nic nie jest w stanie przeszkodzić Ci w realizowaniu Twoich planów — nawet w niekorzystnych warunkach rynkowych.

Kluczem do sukcesu jest znajomość kilku prostych zasad — choć, jak wiadomo, na najprostsze rozwiązania zwykle najtrudniej wpaść. Zacznij od odpowiedniego rozplanowania organizacji pracy, dbaj o pozytywne relacje z kolegami, unikaj prób zdominowania Cię czy zmanipulowania, a nie dopuścisz do wypalenia zawodowego. Warto też poznać swoje prawa, od tych najbardziej oczywistych — praw człowieka — po te szczegółowe, zapisane w kodeksie pracy. Gdy stworzysz własne zasady, stawiaj sobie śmiałe cele i nie bój się do nich dążyć!

  • Bądź świadom własnych możliwości i ograniczeń.
  • Poznaj sztukę skutecznej komunikacji i zasady zachowania w zespole.
  • Pracuj nad własnym rozwojem, ucz się i próbuj nowych rzeczy.
  • Poszukaj pozytywnego wsparcia i poznaj potęgę automotywacji.
  • Naucz się radzić sobie w sytuacjach konfliktu.
  • Przeciwdziałaj przejawom molestowania oraz mobbingu.
  • Nie daj się zwolnić.

Wstęp, czyli o szukaniu pracy dla siebie, a nie jedynie po to, by zarabiać pieniądze (5)

Rozdział 1. Zasady dobrego pracownika (11)

  • Organizacja pracy (11)
  • Rzecz o czasie (23)
  • Podstawy skutecznego działania, czyli o tym, że nie chodzi o to, żeby pracować ciężko, ale systematycznie i efektywnie (32)

Rozdział 2. Wartościowe cechy indywidualne (43)

  • Poznaj samego siebie, czyli o umiejętności rozpoznawania swoich własnych możliwości oraz ograniczeń (43)
  • O tym, jak rozmawiać z samym sobą (53)
  • Nie daj się stereotypom (60)

Rozdział 3. Zachowanie w zespole (67)

  • Negatywne skutki działania mechanizmów obronnych (67)
  • Takie trudne słowo - "ingracjacja" (81)
  • Naucz się rozmawiać (87)
  • Staraj się być uważny (96)

Rozdział 4. Praca nad rozwojem (111)

  • Nie bój się iść do przodu (111)
  • Stawiaj sobie cele i staraj się je osiągać (116)
  • Ucz się (122)
  • Nie wahaj się próbować (128)

Rozdział 5. Radź sobie z niechęcią do jakiegokolwiek działania (135)

  • O potędze automotywacji (135)
  • Szukaj pozytywnego wsparcia i odnajduj je (141)
  • Skupiaj się nie na procesie, ale na efektach (146)

Rozdział 6. Nie daj sobie odebrać zwycięstwa (157)

  • Poznaj granice swoich możliwości (157)
  • Nie bądź skromny (161)
  • Współpracuj (168)
  • Chroń się przed wypaleniem (174)

Rozdział 7. Nie daj się złemu szefowi i kiepskim kolegom (181)

  • Nie daj sobą manipulować (181)
  • Naucz się radzić sobie w sytuacji konfliktu (189)
  • Przeciwdziałaj przejawom molestowania oraz mobbingu (200)

Rozdział 8. Masz prawo (211)

  • Spokojne, ale sensowne NIE (211)
  • Nigdy nie daj się zwolnić (216)
  • I jeszcze najmniej ważne, czyli to, co mówi kodeks (222)

Podsumowanie, czyli żeby praca była sukcesem (227)

Najczęściej kupowane razem ebooki:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(1)
5
(0)
4
(0)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 2

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Rzeczywiście, książka posiada przewrotny tytuł. Sięgnęłam po nią w dość frustrującym momencie mojej kariery zawodowej i na początku lektury poczułam się rozczarowania, nie znalazłam wsparcia. A tak..., chciałam przeczytać jak to mam rację i wszyscy wokół są źli. Jednak książka przypomina o tym, jak ważna jest nasza postawa. Wystarczy przeczytać wypowiedź W.James'a na okładce. Chcesz zmienić świat, zacznij od siebie. Jest to jedna z niewielu książek, które przeczytałam i poczułam wartość dodaną. Wiele razy można znaleźć na rynku książki wydmuszki, gdzie autorzy wypunktowują prawdy ogólne, bez większego zagłębiania się w problem. Książka ta jest przemyślana i napisana przez osobę zorientowaną w tematyce rozwoju osobistego. Osobiście polecam.
      Ocena : 3 

    Główne przesłanie: to z Tobą jest coś nie tak. Bo nie radzisz sobie ze stresem, nie skupiasz się na celach, nie potrafisz się komunikować. Pracuj nad sobą a pokochasz swoją pracę. Tytuł podejrzewam przyciągnął wielu, którzy porzucili lekturę już po kilkunastu stronach - oszukani i oburzeni. Książka wydaje się być skierowana do statystycznego przeciętniaka-malkontenta i to jego ma uświadamiać. Szkoda, że do takiego nie trafi, bo sposób w jaki jest napisana nie porywa, słowa autora przegrywają z utrwalonymi przekonaniami i wewnętrzną racjonalizacją. Ogólnie - nie ma tu nic nowego. Najbardziej denerwuje, że autor mówi głównie o "utrzymaniu się w pracy". Pod koniec tylko zaznacza, że fajnie jest się rozwijać i w sumie to samo miejsce pracy nie jest ważne i można cały czas się rozglądać za czymś lepszym. Osoby, które zmagają się z naprawdę złymi szefami - doświadczają mobbingu, dyskryminacji, pracują w firmach, w których panuje nepotyzm lub naciągane są ogólnie przyjęte zasady współżycia społecznego - po przeczytaniu tej pozycji będą jeszcze bardziej sfrustrowane. Autor książki nie dopuszcza do siebie istnienia takich zjawisk. Instytucja złego szefa dla niego nie istnieje - zły może być tylko pracownik.