Motywacja pod lupą. Praktyczny p...

Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone

Autorzy: , , , ilustracje

Ocena:
   5.3/6  Opinie  (13)
Stron: 328
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
59,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
59,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
47,20 zł
59,00 zł

Wszystko, co powinniście wiedzieć o motywowaniu i... jeszcze więcej

Jeśli jesteś menedżerem, pewnie choć raz spotkałeś się z taką opinią na temat Twojego zajęcia: „No to co w życiu robisz? Zarządzasz ludźmi? Aha, czyli tak naprawdę nic nie robisz, za to nieźle zarabiasz”.
„Podły krwiopijco” — jest tam w domyśle. Tymczasem Ty, ja, autorzy tej książki, wszyscy menedżerowie i szefowie na świecie wiedzą, jak trudna jest to praca. Jak bardzo jest odpowiedzialna i... samotna.
W końcu im wyżej, tym mniejszy tłok. Rozglądasz się dookoła, gdy potrzebujesz konsultacji, porady, podpowiedzi, a wszędzie... pusto. Znikąd pomocy, tymczasem Tobie brakuje już pomysłów na to, jak motywować pracowników. Chętnie skorzystałbyś z jakiejś mądrej książki, ale większość to kalki żywcem przeniesione zza oceanu. W polskich realiach wskazówki w nich zawarte po prostu nie mają zastosowania.

STOP! Na szczęście także u nas nie brak świetnych menedżerów. Jeśli ma się odrobinę szczęścia, można spośród nich wyłuskać także doświadczonych szefów-mentorów, którzy chętnie podzielą się wiedzą. Ta książka to wielokrotnie sprawdzony w boju podręcznik motywowania pracowników. Jego lektura uzbroi Cię m.in. w trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego, wiedzę na temat teorii motywowania oraz rzetelną charakterystykę polskiego pracownika. Dowiesz się też, jak do procesu motywowania wpleść grywalizację oraz w jaki sposób skutecznie zmotywować samego siebie. W sumie od tego właśnie powinieneś zacząć!

O autorach (11)

Wprowadzenie (13)

CZĘŚĆ I. PRAKTYKA MOTYWOWANIA

Rozdział 1. Trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego (17)

  • Zasada pierwsza: Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji (22)
    • Siła informacji zwrotnej (26)
    • Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa - dwa przeciwieństwa (26)
    • Po co krytykujemy? (27)
    • Czego nie mówić - słowa, stwierdzenia zmieniające całość wypowiedzi (28)
    • Kiedy szef dostaje "czerwoną kartkę", a kiedy pojawia się "zielone światło"? (33)
    • Nie tylko suche fakty się liczą (35)
    • Czy rzeczywiście szkoda czasu na przygotowanie się do przekazania krytyki? (36)
    • Jak pracownicy karzą swoich... przełożonych? (37)
  • Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie (39)
    • Niespójne zachowania szefa (42)
    • Grupy ryzyka utraconej motywacji (44)
    • Pułapka zamrożonej konsekwencji (51)
    • Za kulisami, czyli kiedy szef motywuje sam siebie (53)
  • Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu (91)
    • Katedra w Barcelonie (91)
    • Zrozumieć innych (92)
    • Zrozumieć zadanie (93)
    • Menedżer ds. motywacji - w sporcie i nowoczesnej organizacji (95)
  • Zasada czwarta: Nieosiągalne cele demotywują (104)
    • Nieśmiertelny SMART (104)
    • Motywacja i stres - prawidłowa niepewność celu (105)
    • SMART w wersji max (110)
  • Zasada piąta: Wspólne określenie celu motywuje (113)
    • Ustalenia wspólne i ustalenia zastrzeżone dla szefa (113)
    • Motywacja a styl zarządzania (119)
  • Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (121)
    • Nie dla wszystkich to samo (123)
    • Identyfikacja potrzeb całej firmy (130)
  • Zasada siódma: Motywuj, umożliwiając rozwój (138)
    • Motywowanie przez rozwój - delegowanie (140)
    • Dlaczego nie delegujemy? (143)
    • Motywowanie przez rozwój - szkolenia (144)
    • Motywowanie przez rozwój - umożliwienie kształcenia poza firmą (155)
  • Zasada ósma: Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (158)
    • Niewdzięczni motywowani (160)
    • Motywacja dzielona na mniejsze (164)
  • Zasada dziewiąta: Motywuj, dostrzegając sukcesy (167)
    • Siła "głasków" (172)
    • Motywowanie w trudnych warunkach - pracownicy firm produkcyjnych (176)
  • Zasada dziesiąta: Etyczne współzawodnictwo motywuje (182)
    • Jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo? (183)
    • Od współzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji (187)
    • Grywalizacja. Jak ją wykorzystać do motywowania i nie narazić się na śmieszność (189)
  • Zasada jedenasta: Elitarność motywuje (206)
    • Specjalne przywileje i nagrody (206)
    • Specjalne zadania i elitarność grupy (207)
  • Zasada dwunasta: Przynależność do grupy motywuje (213)
    • Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy (215)
  • Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery (221)
    • Jak się zachowujemy w każdym ze "stanów Ja"? (224)
    • Jak to wszystko wpływa na motywację? (231)
    • Bezpieczna atmosfera (235)

Rozdział 2. Inne aspekty motywowania w praktyce (239)

  • Nietypowe przykłady motywacji (241)
    • Koty (241)
    • Książki i muzyka dla najlepszych (241)
    • Dyrektorzy serwują poczęstunek (241)
    • Obiad na koszt szefa (242)
    • Kącik rozmów (242)
    • Galeria portretów (242)
    • Szkolenia inne niż zwykle (242)
    • Spotkanie z najwyższymi (242)
    • Spełniamy marzenia (242)
    • "Wyszalnia" (243)
    • Chwalipięty (243)
    • Zamiana ról (243)
    • Dzień świętowania (243)
    • Smakołyki (243)
    • Moje ładne biurko (243)
    • Ciasto własnego wyrobu (244)
    • Zaoszczędzimy twój czas (244)
    • "Kolekcja odzieży roboczej" (244)
    • Pieniądze na usprawnienia firmy (244)
    • Wizyta rodziny (244)
  • Gdzie kończy się motywowanie, a zaczyna manipulowanie? (245)
    • Techniki manipulacyjne wykorzystywane do pozornego motywowania (249)
  • Najważniejsze kwestie motywowania finansowego (257)
    • Zarobki podwładnych (257)
    • Skutki złych rozwiązań (264)

CZĘŚĆ II. MOTYWACJA JAKO PROCES

Rozdział 3. Motywujące działanie organizacji (267)

CZĘŚĆ III. TEORIA MOTYWACJI

Rozdział 4. Najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce (285)

  • Teorie motywacji (287)
  • Historia motywacji (289)
    • Teoria dwuczynnikowa (291)
    • Teoria X i teoria Y (293)
    • Teoria Davida McClellanda (295)
    • Teoria oczekiwań (299)
    • Teoria sprawiedliwości (302)

CZĘŚĆ IV CO MOTYWUJE POLSKICH PRACOWNIKÓW?

Rozdział 5. Badanie "Polska mapa motywacji" (307)

  • Wnioski z pierwszej edycji - wiosna 2005 (311)
    • Motywacja a zarobki (314)
    • Motywacja a wiek (314)
    • Motywacja a stanowisko pracy (315)
    • Motywacja a płeć (315)
    • Motywacja a wielkość organizacji (315)
  • Wnioski z drugiej edycji - marzec - wrzesień 2008 (317)

Bibliografia (320)

Najczęściej kupowane razem:
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów
Cena zestawu: 155,00 zł
Oszczędzasz: 23,25 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów
Cena zestawu: 155,00 zł
Oszczędzasz: 23,25 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(6)
5
(5)
4
(2)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 13

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Świetna! Mnóstwo informacji podanych w przystępnej formie.
      Ocena : 6 

    Pomaganie ludziom w definiowaniu i konkretyzowaniu celów to jedno z najważniejszych zadań Fundacji Domino. Potrzeby rozwojowe i wyznaczanie celów to klucz w osiąganiu marzeń, radości i nadziei. "Motuwacja pod lupą" = "Motywacja jako proces"
      Ocena : 6 

    Bardzo praktyczna, pomocne uwagi i ciekawe potraktowanie motywacji
      Ocena : 6 

    Zobaczyłem zapowiedź tej książki i czekałem na nią. Tak, jak poprzednią, przeczytałem ją jednym tchem. I tak, jak poprzednia, zmusiła mnie do myślenia o tym, co myślą o mnie moi pracownicy. Piotr
      Ocena : 6 

    Tytuł nie kłamie. To bardzo praktyczna książka. Wsparta wystarczającą - bo niewielką - dawką teorii i badań. Maciej
      Ocena : 6 

    Pierwsza prawdziwa książka o motywowaniu! Praktyka, praktyka, praktyka. I trochę wyników badań oraz teorii. I bardzo trzeźwe spojrzenie na realia zarządzania oraz na praktyczne wykorzystanie wiedzy psychologicznej.
      Ocena : 5 

    Polecam książkę wszystkim tym, którzy w organizacjach kierują ludźmi i mają wystarczająco dużo pokory, żeby nie uważać swojej edukacji za zakończoną wraz z odebraniem dyplomu szkoły wyższej. Stara prawda głosi, że rozpoczynamy pracę dla organizacji, a odchodzimy z niej ze względu na kiepskiego szefa... Rozglądając się wokół mam wrażenie, że docenianie i motywowanie nie jest mocną stroną polskich menedżerów. Publikacja jest praktyczna i co równie ważne jest przygotowana przez polskich autorów. Myślę, że to jej duży atut, gdy wokół zalewają nas amerykańskie poradniki, mało przystające do krajowych realiów. Wartością dodaną książki są świetne ilustracje, które wywołują nie tylko uśmiech na twarzy ale również inspirują do refleksji...
      Ocena : 5 

    Praktyczna książka, którą powinien przeczytać każdy zarządzający ludźmi. Polecam
      Ocena : 5 

    Lekkie a zarazem konkretne podejście do motywacji... Fajnie się czyta, nie pozostaje nic jak tylko polecić tą pozycję
      Ocena : 5 

    Po przeczytaniu znacznej części mogę śmiało powiedzieć, że to wartościowa, przystępnie napisana i łatwa w odbiorze pozycja. Podziękowania i gratulacje dla autorów.
      Ocena : 5 

    bardzo dobra publikacja, dostarcza sporo rzetelnych informacji odnośnie motywowania pracowników. dowiedziałem się wielu nowych rzeczy. z pewnością przyda się do pracy magisterskiej z ZZL
      Ocena : 4 

    Jak na polską pozycję, może być. Pokazuje jakie błędy robił mój szef.
      Ocena : 4