HOMO CREATIVUS. 40 technik podkr...

HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu

Autor: 

Ocena:
   3.6/6  Opinie  (9)
Stron: 176
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Sensus
Wydawca: Sensus
Cena:
34,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 6,98 zł
27,92 zł 34,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
34,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
27,92 zł
34,90 zł
Gdy wszystko staje się towarem, znaczenia nabiera umiejętność tworzenia i dostarczania wartości. Oznacza to zdolność do myślenia kreatywnego i budowania czegoś nowego
Edward de Bono
  • Można kupić uznanie, ale nie pasję
  • Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz
  • Jeśli zaakceptujesz ból, to będziesz mniej cierpiał
  • Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia
  • Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz
  • Wyprzedzaj kulturę, tworząc kulturę
Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty.
Frank Zappa

Człowieku! Istoto twórcza! Ty jesteś jak fala, kiedy wzmożonym przypływem kreatywnego myślenia dajesz dowód na istnienie własnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz - choćby swój osobisty - świat. Jednak jak masz wreszcie wybrać własną drogę, skoro zewsząd dźgają Cię w oko nachalne drogowskazy? Unikaj sztampy, to prosta ścieżka do najbardziej banalnych pomysłów. Nie daj się zmylić krzywdzącym stereotypom. I na sto tysięcy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalności. Konwencjonalność to więzienie dla kreatywnego umysłu.

Skąd będziesz miał pewność, że Twój pomysł jest strzałem w dziesiątkę, skoro dopiero co powstał w Twojej głowie? Popatrz na innych. Nie będą zachwyceni. Dobre pomysły zmieniają układ sił w relacjach między ludźmi. Dlatego zawsze na początku budzą opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikającym ryzyka świecie pojawiają się przełomowe idee? Co je inspiruje? Czego potrzeba, żeby zarabiać na życie własną kreatywnością?

Pogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh MacLeod był młodym, próbującym się wybić copywriterem, przesiadując w barach, zaczął gryzmolić na odwrotach wizytówek. Te rysunki ostatecznie doprowadziły do powstania popularnego bloga (GapingVoid) i stały się sławne ze względu na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj MacLeod wypowiada się na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym z jego głównych zainteresowań jest kreatywność. Jego pierwsza książka to rozwinięcie najbardziej błyskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i najlepszych rad.

  • Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje. Zmiękczanie swojego produktu, żeby stał się bardziej "user friendly", sprawi jedynie, że ludziom będzie się mniej podobał.
  • Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez jakąś grubą rybę, prawdopodobnie się nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle. Wszystko rodzi się powoli i w bólach.
  • Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów. Nie ma sensu robić tego samego, co 250 tysięcy innych młodych ludzi pełnych nadziei, i czekać, aż stanie się cud. Wszystkie istniejące modele biznesu są złe. Znajdź nowy.
  • Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie więcej osób pociąga niezależność twórcy niż samo dzieło. Kiedy poznasz czterdzieści kluczy do rozwinięcia kreatywności, będziesz gotów uwolnić drzemiącego w Tobie geniusza i wypuścić go w świat. Nikomu na tym nie zależy? Zrób to dla siebie!

Wstęp (5)

1. Zignoruj resztę (13)

2. Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być twój (17)

3. Zainwestuj w to trochę czasu (21)

4. Dobre pomysły dorastają w samotności (26)

5. Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez jakąś grubą rybę, to twój plan prawdopodobnie się nie powiedzie (31)

6. Ty sam odpowiadasz za własne doświadczenie (35)

7. Każdy rodzi się kreatywny. Każdy w przedszkolu dostaje kredki (38)

8. Nie rezygnuj z dotychczasowej pracy (42)

9. Firmy, które tłumią kreatywność, nie są już konkurencyjne wobec tych, które kreatywność promują (47)

10. Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia (51)

11. Im większy talent, tym mniej potrzeba rekwizytów (55)

12. Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów (60)

13. Jeśli zaakceptujesz ból, to mniej będziesz cierpiał (64)

14. Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz (67)

15. Umieranie młodo jest przereklamowane (72)

16. Najważniejszą lekcją zawodową dla kogoś kreatywnego jest nauka, gdzie postawić granicę między tym, co jesteś skłonny zrobić, a tym, na co zupełnie nie masz ochoty (76)

17. Świat się zmienia (81)

18. Można kupić uznanie, ale nie pasję (85)

19. Unikaj Gangu przy Butli z Wodą (89)

20. Śpiewaj własnym głosem (94)

21. Wybór formy przekazu jest nieistotny (97)

22. Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje (102)

23. Nikomu na tym nie zależy. Zrób to dla siebie (105)

24. Zadręczanie się rozważaniem "komercja czy sztuka" jest całkowitą stratą czasu (108)

25. Nie martw się, że nie potrafisz znaleźć inspiracji. W końcu sama przychodzi (111)

26. Musisz znaleźć własny styl (115)

27. Pisz prosto z serca (119)

28. Najlepszym sposobem, aby zdobyć aprobatę, jest jej nie potrzebować (122)

29. Władzy się nie otrzymuje. Władzę się przejmuje (125)

30. Nieważne, na co się zdecydujesz. Diabeł i tak odbierze swoją działkę (128)

31. Najtrudniej w byciu kreatywnym jest przywyknąć do tego (132)

32. Żyj z umiarem (135)

33. Pozwól swojej pracy starzeć się razem z tobą (138)

34. Bycie biednym jest do dupy (141)

35. Ostrożnie ze zmienianiem hobby w pracę (144)

36. Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz (148)

37. Zacznij bloga (152)

38. Znaczenie daje się zwielokrotnić, ludzie nie (157)

39. Kiedy twój sen się spełnia, to przestaje być twoim snem (161)

40. Tak naprawdę to żadne odkrycie (168)

Podziękowania (171)

Najczęściej kupowane razem ebooki:
HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu plus Powrót do przyszłości. Przypomnij sobie, jak osiągnąć cel plus Sztuka treningu mentalnego. Jak osiągnąć maksimum możliwości
Cena zestawu: 101,80 zł
Oszczędzasz: 15,28 zł (15%)
Dodaj do koszyka
check HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(2)
5
(1)
4
(1)
3
(3)
2
(0)
1
(2)

Liczba ocen: 9

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Bardzo sympatyczna książka, rzeczywiście podkręca umysł i jego kreatywne pokłady. Świetne są też grafiki autora w każdym rozdziale :)
      Ocena : 6 

    Świetna książka. Skłania do myślenia i zastanowienia się nad życiem. Dodatkowo rewelacyjne rysunki autora.
      Ocena : 5 

    Książka w pozytywny sposób podkręciła moje szare komórki, a właściwie uświadomiła mi, że sporo z nich jest niewykorzystanych. Może nie są to jakieś nowatorskie metody, nigdy dotąd nieodkryte, ale cóż z tego. Nie jestem wyjadaczem największej agencji reklamowej, lecz początkującym copywriterem i muszę przyznać, że ta książka to niezła dawka uderzeniowa wiary w siebie i we własne pomysły. Wskazuje proste, lecz trafne rozwiązania i zmusza do myślenia. Bo cóż jak nie nasza osobista kreacja ma stworzyć nowe, świetne hasło reklamowe czy genialny tekst promocyjny. Ta moc tkwi w każdej podkręconej głowie, ale najpierw trzeba znaleźć sposób na jej podkręcenie. Ja po przeczytaniu tej pozycji jestem nakręcony na maksa. Polecam wszystkim ospałym twórcom.
      Ocena : 4 

    Ciekawa, inteligentna pozycja, urzekająca swą prostotą, jak również trafnymi sformułowaniami. Polskie tłumaczenie zagranicznego bestsellera może wprowadzać w błąd, jeśli chodzi o zawartość książki. Nie mniej jednak publikacja jest warta uwagi.
      Ocena : 3 

    Plus za abstrakcyjne rysunki, treść taka sobie z małymi przebłyskami,
      Ocena : 3 

    Książkę czyta się szybko i przyjemnie, jest parę ciekawych i z pewnością cennych spostrzeżeń. Nie jest to jednak jakaś wybitna pozycja i można bez niej przeżyć. Zbyt wiele "mądrości" zawartych w książce stanowi konkretne doświadczenie autora, które nie powinno się przekuwać w porady dla innych. Często są to dosyć płytkie i robione na siłę wskazówki.
      Ocena : 3 

    Parę spostrzeżeń autora, które można sobie przemyśleć i nic więcej. Po tytule spodziewałem się czegoś ciekawszego.
      Ocena : 1 

    Nigdy nie pisałem recenzji uważając to za stratę czasu, ale tu zrobię wyjątek. Jestem stałym klientem Helionu i Sensusa. Posiadam dość dużą ilość ich książek (kilkadziesiąt), ale na taką "perełkę" trafiłem po raz pierwszy. Na początku próbowałem znaleźć jedno słowo, które mogłoby trafnie ją ocenić. Na usta cisnęły się: chała, szmira i inne tego typu kolokwializmy. Jednak ta książka zasługuje na więcej! To jest coś w rodzaju napuszonej erekcji bufona nazywającego siebie artystą, który z niewiadomych przyczyn myśli, że wypisywanie truizmów jest jego misją. Dlaczego nosi ona tytuł 40 technik podkręcania umysłu? Nie wiem. Facet pisze banały, jakieś rozmowy ze swoimi znajomymi, jakieś opowieści z krypty, numerując je. Przeliczył i wyszło, że czterdzieści. Dlaczego to ma w jakikolwiek sposób podkręcać umysł? Nie wiem. Chwali się tym, że gros czasu spędził w barach i z nudów bazgrolił na wizytówkach. Próbuje temu nadać jakąś ponadczasową rangę. Ale wciąż pozostanie obibokiem zachwycającym się swymi bazgrotami. W podstawówce nudząc się chyba każdy bawi się długopisem tworząc niestworzone kompozycje, ale nikt nie chciał podsuwać tego pod nos innym wmawiając na każdej stronie, że to sztuka. No i te truizmy w rodzaju: "W dzień jest jasno, a wieczorem się ściemnia!" Na litość Boską, panie Leod, jesteś Pan geniuszem! Reasumując nie polecam! Żałuję każdego grosika wydanego na tę bamboladę. Wystawiam ją na Allegro za 1 zł bez ceny minimalnej. Tylko proszę mi nie mówić, że nie ostrzegałem...
      Ocena : 1 

    Było by genialnie, gdyby nie to, że ta książka nie traktuje o kreatywności, nie wspiera mnie w tym procesie, nie daje też bodźców by się w nim odnaleźć. Owszem, zawiera pełno cennych informacji, jednak są one przydatne z perspektywy pracownika w firmie - zarówno początkującego jak i takiego, który jest już wyeksploatowany. Przekaz jest jasny: broń siebie, swoich pieniędzy/pomysłów, swojego kapitału; nie daj się zjeść innym; pamiętaj, że wygrani należą do nielicznych itp. No cóż... Mojego umysłu to nie podkręciło. Za dużo wymagam, co? ;) Zachowam natomiast kilkanaście dobrych rysunków :)