OUTLET »
Cudowna moc drzemki

Cudowna moc drzemki

Autorzy: ,

Stron: 192
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Sensus

Nowoczesna drzemka zamiast:
  • Hektolitrów kofeiny
  • Uczucia zmęczenia
  • Problemów z koncentracją

Jeśli chcesz mieć dużo energii, dobrą kondycję i wspaniały nastrój przez cały dzień, zdrzemnij Się!
dr James B. Maas, autor bestsellera Power Sleep

Kto jest bez drzemki, niechaj pierwszy rzuci się na łóżko!

Jeśli rodzice posyłali Cię do przedszkola, wiesz, jak koszmarnym doświadczeniem dla aktywnego kilkulatka była poobiednia drzemka. Teraz nikt nie zaprasza Cię do leżakowania, tymczasem popołudniami Twoja głowa ma tendencje do opadania łagodną falą w kierunku poziomej płaszczyzny biurka. Może nawet zdarza Ci się zasnąć podczas oglądania wieczornych wiadomości. Nie miej wyrzutów sumienia, nie dołuj się, nie wmawiaj sobie, że zaczynasz się starzeć. Zaprzyjaźnij się z drzemką i sprawdź, co może Ci ona zaoferować.

Czy wiesz, że umiejętnie zaplanowana drzemka nie tylko nie wywoła po przebudzeniu uczucia ospałości i rozleniwienia, ale pobudzi Twój umysł do działania, a nawet doda witalności ciału? Dzięki niej uda Ci się zredukować stres, poprawić nastrój, wzmocnić działanie pamięci, a nawet podnieść libido. Pamiętaj, brak snu jest niebezpieczny dla zdrowia i sprzeczny z podstawowymi zasadami BHP. Zamiast snuć się niczym zombie, skorzystaj z naukowo zaprogramowanej cudownej mocy małej drzemki.

  • Dostosuj drzemkę do swoich indywidualnych wymagań.
  • Poznaj potrzeby energetyczne Twojego organizmu.
  • Przygotuj sobie ciche i bezpieczne zaplecze.
  • Stosuj oczyszczanie umysłu przed snem.
  • Drzemka w biurze -- czy to możliwe?

Podziękowania (7)

Wstęp: Kanapa na Harwardzie, czyli jak z niedowiarka stałam się zagorzałą zwolenniczką drzemki (11)

Część I: Podstawy

Rozdział 1. Nowoczesna drzemka - żegnaj, sjesto naszych przodków! (21)

  • Drzemka jest wpisana... w nasze geny (22)
  • Niech żyje drzemka! Na pohybel sjeście! (25)

Rozdział 2. Wyczerpanie - ukryta epidemia (29)

  • Chodzący zombie (30)
  • Zaśnięcie w miejscu pracy - zagrożenie bezpieczeństwa (32)
  • Uważaj! Brak snu jest niebezpieczny dla zdrowia! (37)

Rozdział 3. Manifest zwolenników drzemki - w czym drzemka może Ci pomóc? (47)

Część II: Zasady

Rozdział 4. Fazy snu - tworzenie fundamentów (55)

  • Fale i ich wykresy - co kryje się wewnątrz śpiącego mózgu? (56)
  • Cykle snu (57)
  • Ciąg dalszy nastąpi... (69)

Rozdział 5. Podział snu - pracujemy dla was (71)

  • Cień cykli (72)
  • Faza 2. - stała partnerka (76)
  • Drzemka a sen nocny (78)

Rozdział 6. Drzemka zoptymalizowana - sekretny przepis (83)

  • Skowronek i sowa (84)
  • Drzemka jak dopasowany garnitur (86)

Część III: Program

Rozdział 7. Profil drzemkowicza - poznawanie siebie (95)

  • Określenie poziomu zmęczenia (96)
  • Praca z kalendarzem (98)

Rozdział 8. Czas na drzemkę - to prostsze, niż myślisz (119)

  • Wystarczy znaleźć chwilę (120)
  • Wystarczy zrobić sobie miejsce (120)
  • Uwolnij umysł, a drzemka nadejdzie sama (131)
  • Droga wolna, można się zdrzemnąć! (133)
  • Nie trać motywacji (138)

Rozdział 9. Drzemka ekstremalna - pionierskie wycieczki (141)

  • Drzemka Übermana (142)
  • Drzemka w sytuacjach awaryjnych (148)
  • Drzemka przy zmianie stref czasowych (153)

Rozdział 10. Społeczeństwo przyjazne drzemce (157)

  • Pracownicy całego świata, łączmy się w drzemce! (159)
  • Jak przekonać szefa o tym, że moja drzemka jest mu potrzebna? (163)

Dodatki

Słowniczek (169)

Naukowa metoda projektowania drzemki dostosowanej do indywidualnych potrzeb (183)

O autorach (185)

Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Słowo "drzemka" brzmi jak "mały dżem" - równie słodko. Zwłaszcza dla kogoś, komu w ciągu dnia kleją się powieki. Zwykle mamy trudności, by tej słodyczy zasmakować, choć naukowcy przekonują, że niezwykle korzystne byłoby dla nas, naszego otoczenia oraz pracy przyłożenie, choćby na kilkanaście minut, głowy do czegoś miękkiego. Korzyści te naukowo uzasadnia dr Sara C. Mednick w wydanej przez Sensus książce Cudowna moc drzemki". Sięgając aż po starożytne praktyki, autorka udowadnia, iż dzielenie snu przynajmniej na dwie fazy jest rzeczą naturalną, niezbędną i zdrową. Przytacza liczne przykłady, często strasznych, skutków niedoboru snu. Jedno jest pewne, że podczas tej interesującej lektury nie przyjdzie nam do głowy, by się zdrzemnąć. Ale zaraz po -na pewno....

POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI Marek Niedźwiecki, 14/02/2009